Bayramda çikolataya 220 milyon lira harcanıyor şekeri geride bırakıyor

Güncelleme Tarihi:

Bayramda çikolataya 220 milyon lira harcanıyor şekeri geride bırakıyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 20, 2011 00:00

Şölen Çikolata CEO’su Elif Çoban, 1 milyar lirayı aşan Türkiye çikolata pazarında satışların yüzde 22’sinin Şeker Bayramı’nda gerçekleştiğini söyledi. Çoban, “Alım gücü arttıkça bayramlarda şeker yerine çikolata ikram etmeyi tercih ettik. Şeker Bayramı çikolataya döndü. Toplam çikolata satışlarının yüzde 22’si Şeker Bayramı’nda oluyor” dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin üçüncü büyük yerli çikolata üreticisi Şölen Çikolata’nın CEO’su Elif Çoban, alım gücünün yükselmesi ile birlikte bayramlarda şeker yerine çikolata tüketiminin arttığını söyledi. Türkiye’de büyüklüğü 1 milyar lirayı aşan çikolata pazarında satışların yüzde 22’sinin sadece Şeker Bayramı’nda gerçekleştiğini belirten Çoban, “Çikolata pazarındaki rekabet tüketiciye yaradı. Kalitesi artan ve fiyatı düşen çikolata eskiye göre daha fazla ulaşılabilir bir ürün oldu. Eskiden Şeker Bayramlarında yüzde 80-90 şeker satılırdı. Çikolata tüketimi çok sınırlıydı. Şimdi ise, Şeker Bayramı çikolotaya döndü, şeker-çikolata ikilisi içinde çikolata tüketimi yüzde 55’leri geçti” diye konuştu.
Dökme çikolata gidiyor
Türkiye’de kiloyla satılan ikramlık çikolata pazarında yüzde 21 pay ile pazar lideri olduklarını kaydeden Çoban, ikramlık çikolata satışlarının yüzde 55’inin şeker bayramında gerçekleştiğini söyledi. Kiloyla satılan ikramlık dökme çikolatanın bayramlarda daha çok tercih edildiğini belirten Çoban, “Çünkü insanlar kutuya ambalaja para vermek istemiyor. Bizim toplam satışlarımızın içinde ikramlık çikolata satışı geçen yıl yüzde 30 oranında idi. Bu yıl ise toplam satışlarımızın yüzde 24’ünü ikramlık çikolatanın oluşturmasını planlıyoruz” dedi.
5 kat büyüme olacak
Şölen’in son 3 yılda 225 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdiğini hatırlatan Çoban, şunları anlattı: “Türkiye’de çikolata alanında daha çok büyüyecek alan var. Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde kişi başı yıllık çikolata tüketimi 12 kilogram iken, bizde bu rakam 1 kilogram. Bu aslında sektör için iyi bir haber. Büyüyecek çok alan var önümüzde. Mevcut çikolata pazarının 5 katı büyümesini bekliyoruz. Bizde bu büyümeden payımızı alacak şekilde gerekli yatırımlarımızı yaptık. Şu anda sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın de en robotik üretimini yapabilen tesislere sahibiz.”
400 milyon lira
Geçen yıl 322 milyon lira ciro elde eden Şölen Çikolata, bu yıl global piyasalardaki kriz ortamına rağmen cirosunu yüzde 30 büyüme ile 400 milyon liraya çıkarmayı hedefliyor. İlk 8 aylık verilere bakıldığında hedeflerine ulaşacaklarını öngördüklerini söyleyen şirketin CEO’su Çoban, bunu kriz süreçlerinde tüketimi düşmeyen bir alanda olmalarına ve 90 farklı ülkeye ihracat yapmanın avantajina bağladıklarını kaydetti.
160 milyon dolar
Geçen yıl 142 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini vurgulayan Çoban, “Türkiye’den en çok çikolata ihraç eden şirketiz. Bu yılki ihracat hedefimiz 160 milyon dolar” dedi. Şölen çikolata yakınlığı nedeniyle en komşu ülkelere ihracat yapıyor. Ancak Fransa, Belçika, Kanada ve Latin Amerika ülkelerinin de şirketin toplam ihracatı içindeki payı dikkati çekiyor. 1989 yılında Gaiantep’te 7 kardeşin kurduğu şirkette 2010 yılından buyana yürütülen kurumsallaşma çalışmaları kapsamında yönetim kurulu ile icra kurulu birbirinden ayrıldı. Aileden Elif Çoban ise İcra Kurulu’nun başında görev alıyor.

Haberin Devamı

Bayrama ‘butik şeker’le girecek

Haberin Devamı

İKRAMLIK şeker üretimine de geçtiklerini belirten Elif Çoban, şunları söyledi: “Çikolata için oluşturduğumuz çok yaygın bir dağıtım ağımız var. Şeker, ikramlık çikolata ile aynı sezonda yanyana satılan bir ürün. Dağıtım ve erişilebilirlikteki yaygınlığımızı kullanıp şeker üretimine de geçtik. Çikolata gibi ikramlık şekerde pazar lideri olmayı hedefliyoruz.”

Dağıtımı büyüttü yerel marketlere yüklenecek

TÜRKİYE’deki tüm zincir marketlerde yer aldıklarını söyleyen Elif Çoban şunları söyledi: “Bayramlar sadece bizim için değil, çikolata sezonun geneli için önemli dönemler. Hediyelik çikolata satışının yüzde 80’i bayramlarda yapılıyor. Biz de bu bayram daha çok tüketiciye ulaşmak için dağıtım ağımızı yüzde 28 genişlettik. Türkiye’deki tüm büyük marketlerde varız. Ancak giderek önem kazanan yerel marketlerde de yaygın olarak yer almaktayız. Odak noktalarımızdan biri bu mağazalar. Bu yıl içinde yerel marketlere yönelik dağıtım ağımızı genişletmek.”

Haberin Devamı

Sıcak hava ikramlık çikolatayı etkilemedi

BU Şeker Bayramı’nda ikramlık çikolata satışlarını yeni çeşitleri ve genişlettikleri dağıtım ağı ile geçen yıla göre yüzde 10 artırmayı hedeflediklerini söyleyen Elif Çoban, “Geçen yıl Şeker Bayramı’nda tüm sektör beklentisinin üzerinde satış gerçekleştirdi. Yaza denk gelmeye başlayan bayramların satışları nasıl etkileyeceğini önümüzdeki yıllar gösterecek ancak geçen yıl ve bu yıldan edindiğimiz izlenime göre insanlar bayram geleneklerinden vazgeçmiyorlar. Sıcak havalar bizi etkilemedi, insanlar ikramlarda çikolatadan vazgeçilmiş değil” diye konuştu.

Türk lokumunu dünyada markalaştırmak mümkün

TÜRK lokumunun üretimini sanayileştirerek dünyaya açmak istediklerini belirten Elif Çoban, “Yurtdışında bazı Türk lokumunun hakkını vermeyen ürünler görüyoruz. Lokum üretiminde standardı ve geleneksel tadı yakalayacağımız bir sanayi üretim sistemi geliştirmeyi amaçlıyoruz. Sonrasında ‘Turkish Delight’ (Türk lokumu) zaten bir marka bunu en iyi ürünleri sunarak güçlendirmek, dünyaya açmak istiyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Yabancılardan ortaklık teklifi eksik olmuyor

TÜRKİYE’de çikolata pazarındaki büyüme potansiyelinden dolayı yoğun yabancı sermaye ilgisi çektiğini belirten Elif Çoban, gelecek planlarına ilişkin şunları anlattı: “Bize de yabancı şirketlerten ortaklık için yoğun ilgi gösteriliyor. Ancak biz Şölen’i çocuğumuz gibi görüyoruz. Şimdilik bu tür tekliflerle ilgilenmiyoruz. Şölen’i kendimiz bir dünya markası yapmak istiyoruz. Türkiye’den neden bir Godiva gibi dünyaca ünlü çikolata markası çıkmasın. Bizim vizyonumuz bu. Ozmo, Biscolatta gibi markalarımızı yurtdışında da tanıtıyoruz. Gördükleri ilgi çok iyi. Global bir marka olma potansiyelleri var. Neden olmasın, 8-10 yıl içinde biz de bir marka çıkarmak isteriz. Önümüz açık, kafamızı kullanabilirsek, bu vizyonu gerçekleştirebiliriz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!