2000 hafriyat kamyonu döküm alanı bulamadığı gerekçesiyle eylem yaptı

Güncelleme Tarihi:

2000 hafriyat kamyonu döküm alanı bulamadığı gerekçesiyle eylem yaptı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 20, 2013 01:17

Hafriyatçılar, İstanbul Anadolu Yakası’nda döküm alanı bulamadıkları gerekçesiyle dün eylem gerçekleştirdi.Eyleme yaklaşık 2000 hafriyat kamyonu katıldı. TEM otoyolunu kilitleyen eylemin aşırı trafiğe neden olması vatandaşın tepkisini çekti.Kamyonların toplu geçişi FSM köprüsünde sarsıntıya da neden oldu.

Haberin Devamı

İSTANBUL’da Anadolu Yakası’nda faaliyet gösteren hafriyatçılar, kendilerine döküm yeri gösterilmediği gerekçesiyle eylem yaptı. Dün yollara çıkarak Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ne doğru harekete geçen hafriyatçılar saatlerce trafiğin tıkanmasına yol açarken, eyleme yaklaşık 2000 hafriyat kamyonu katıldı. Eylem yüzünden saatlerce trafikte kalanlar tepki gösterirken kamyonların toplu geçişi sırasında FSM Köprüsü’nün de aşırı derecede sallandığı görüldü.

Akfırat ve Şile’de yer alan döküm alanlarının kapatılmasının ardından Anadolu Yakası’nda son kalan döküm alanlarından Ömerli’nin de kapatılması sonrası, hafriyatçıların 15 gündür çalışamadığını ifade eden Abdulkadir Kucak, döküm alanının İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından kapatıldığını ileri sürdü. Alanın, Anadolu yakasında yapımı devam eden metro çalışmaları için tahsis edildiğini iddia eden Kucak, bu yüzden diğer alanlarda çıkan hafriyatı dökecek yer kalmadığını ifade etti.

Haberin Devamı

İNŞAATLAR DURDU

Dün gerçekleştirilen eylemi bu nedenle düzenlediklerini söyleyen Kucak, yetkililerle yaptıkları görüşmelerden bir sonuç alamadıklarını belirti. Kucak, “Ömerli’deki döküm alanını herkese açın dedik. Ancak sadece metro çalışmalarından çıkan hafriyat için kullanılacağını söylediler. Şimdi kimse o alana döküm yapamıyor. Olumlu cevap alamayınca eylem kararı aldık. Kamyonlar için trafiğe çıkış yasağının bittiği saat 10’u bekledik ve yola çıktık. Tek amacımız sesimiz duyurmak. Trafik sıkışıklığı için İstanbullular’dan özür diliyoruz” dedi. 2000 aracın eyleme katıldığının bilgisini veren Kucak, “Anadolu Yakası’nda bir çok büyük firmanın inşaatı durma noktasında. Kamu kurumlarının inşaatlarında da aynı durum var. Eğer hafriyat atıklarını dökecek yer gösterilmezse daha büyük sorunlar ortaya çıkacak” ifadelerini kullandı.

TEK SORUN YER DEĞİL

Anadolu Yakasında yaşanan hafriyat döküm alanı sorununun Avrupa Yakası’nda yaşanmadığının altını çizen İstanbul Avrupa Yakası Hafriyatçılar Derneği Başkanı Halim Paksoy, Avrupa Yakası’nda Göktürk, Bolluca, Ağaçlı ve Başakşehir’de döküm alanı olduğunu söyledi. Anadolu Yakası’nda faaliyet gösteren hafriyatçıların haklı bir eylem gerçekleştirdiğini belirten Paksoy, “Piyasadaki tek sorun yer bulamamak değil. Hafriyatçıların trafikte yer aldığı süre çok kısıtlı. Saat 10.00’da verilen çıkış izni akşam üstü 16.00’da sona eriyor. Bu saatler yeterli değil. Hafriyat dökmek için ücretler de çok fazla. Döküm alanlarının bir çoğunun işletmesi İBB’nin alt kuruluşu İSTAÇ’a ait. Bu alanlara da ücret ödenerek döküm yapılıyor. Şehir merkezlerine yakınlığa göre döküm alanları için ücret belirleniyor. Ücretler ton başına 2 lira ile 7 lira arasında değişiyor. Bir araç tek seferde ortalama 25 ton hafriyat döküyor”
diye konuştu.

Haberin Devamı

Yeni alanlar gelecek

İSTANBUL trafiğini felç eden kamyoncuların protestosu sonrası, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, hafriyat döküm alanlarının yetersizliği nedeniyle yaşanan sıkıntının yeni döküm alanlarının gelmesiyle biteceğini söyledi. Topbaş, “Bakan Veysel Eroğlu ile görüştüm, talimatını verdi ve sorun bitti” dedi. İstanbul’da hafriyat alanları konusunda sıkıntı yaşandığını belirten Topbaş, “Gebze’den başka Anadolu Yakası’nda döküm alanı yok veya Avrupa yakasına geçecekler. Sıkıntılı bir yolculuk. Çözüm gereklidir. Yeni döküm alanlarının da gelmesiyle bu sıkıntı yaşanmayacak” dedi.

Döküm alanlarında malzeme seçiliyor

ÖZELLİKLE büyük çaplı hafriyat işlerinde belediyelerin resmi döküm yeri göstermekte zorlandığının altını çizen Ağaoğlu Şirketler Grubu CEO’su Hasan Rahvalı sektör temsilcilerinin de 24 saat malzeme kabulü yapılıp, güvenilir ve istikrarlı döküm sahaları bulmakta sıkıntı yaşadığını dile getirdi. Döküm sahaları ihtiyaçlarına göre dönem dönem hafriyat malzemesi ayrımı yapıldığını söyleyen Rahvalı, “Örneğin çıkan hafriyat cinsleri olan toprak, grovak malzeme ve kaya malzemesi her zaman döküm alanları tarafından kabul edilmiyor. Bu sorunların giderilmesi için yeni ve hacimli dolgu alanlarına ihtiyaç var” diye konuştu.

Haberin Devamı

Döküm alanlarının ihtiyacı olan malzemeyi kabul etmesine rağmen aldıkları hizmet için para vermeleri gerekirken üzerine ciddi bedeller talep ettiklerini söyleyen Rahvalı, “Bu uygulama hem ana yüklenicinin hem de ona çalışan alt yüklenicilerin maliyetlerinin arttırıyor. Şu anda taşıma kapasitesi yaklaşık 10-11 metreküp olan tır damperli kamyonlarla yapılan hafriyatın maliyeti 250-280TL oluyor. Bu rakamında yaklaşık yarısı döküm sahasına ödenen tutar olarak karşımıza çıkıyor” dedi. Sadece Finans Merkezi inşaatında günde 2000-2100 hafriyat kamyonunun giriş çıkış yaptığını vurgu yapan Rahvalı, inşaatın toplam 8 milyon meterküplük bir hafriyat içerdiğini söyledi. Bugüne kadar Finans Merkezi inşaatından 3.5 milyon metreküplük hafriyat çıkarıldığını söyleyen Rahvalı, bu hafriyatın 1.7 milyon metreküpünün Maltepe’deki dolgu alanına döküldüğünü söyledi. Rahvalı, geri kalan hafriyat atığı için ağırlıklı olarak belediyenin gösterdiği Sabiha Gökçen Havalimanı dolgu alanını kullandıklarını söyledi.

BAKMADAN GEÇME!