130 kişiyle dünyayı 30 kez saran ‘streç film’ üretiyor

Güncelleme Tarihi:

130 kişiyle dünyayı 30 kez saran ‘streç film’ üretiyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 21, 2010 00:00

Sektöründe 19 yıldır faaliyet gösteren Rotopaş Ambalaj, Yıldız Holding bünyesine katıldıktan sonra hedef büyüttü. Rotopaş Genel Müdürü Kurt Kuruç, Türkiye bu sektörde Avrasya bölgesinde lider olabilir. Biz de ihracatımızı iki katına çıkaracağız” dedi. Kuruç, halen yılda 1 milyar metreden fazla üretim yaptıklarını, bunun da dünyanın çevresini 30 kez sarmaya yeteceğini söyledi.

AMBALAJ sektöründe, taze gıdaların dayanma süresini uzatan ‘streç film’ ve alüminyum folyo ile kırtasiyeden gıdalara kadar yaygın kullanımı olan “shrink” filmde uzmanlaşan Rotopaş Ambalaj, Yıldız Holding bünyesine katıldıktan sonra hedef büyüttü. Aynı zamanda Ambalaj Sanayicileri Derneği Başkanı olan Rotopaş Ambalaj’ın Genel Müdürü Kurt Kuruç, Türkiye’nin bu sektörde Avrasya bölgesinde lider olabileceğini vurgularken, “Biz de ihracatımızı iki katına çıkaracağız” dedi. Kuruç, halen 130 kişilik istihdamla yılda 1 milyar metrenin üzerindeki üretim yaptıklarını, bununla da dünyanın çevresini 30 kez sarmaya yetecek kadar streç film, shrink film ve alüminyum folyo ürettiklerini kaydetti.

19 yıldır sektördeyiz

Mayıs 2009’da gıda devi Ülker’i de içinde barındıran Yıldız Holding bünyesine geçen Rotopaş Ambalaj’ın, sektörde streç film, alüminyum folyo ve shrink film alanında uzmanlaştığını bildiren Kurt Kuruç, şu bilgileri verdi: “Yıldız Holding’in ambalaj grubu içinde, Rotopaş’ın haricinde BEP Hologram, Farmamak, Polinas ve Duran Doğan da bulunuyor. Grup cirosunun 500 milyon liraya yaklaştı ve 2015 hedefimizi de 1.5 milyar dolar olarak belirledik. Grup şirketleri içinde ‘amiral gemisi’ diyebileceğimiz Polinas var. Türkiye’nin de önde gelen firmalarından biri. Rotopaş’ın yıllık cirosu ise 30 milyon dolar. 2009’un 1 Mayıs’ında Yıldız Holding bünyesine katıldık. Fakat 19 yıldır sektördeyiz. Yatırımlarımızı yaptık. İhracatımızı iki katına çıkarmak istiyoruz.”

Türkiye merkez olacak

Türkiye’de de ambalaj pazarının yıllık ekonomik büyümenin 3-5 puan üzerinde büyüdüğüne dikkat çeken Kuruç, şunları anlattı: “Türkiye yılda yüzde 5 büyümüşse, ambalaj sektörü yüzde 10 büyür. 2009 için öngörümüz, artı yüzde 1 büyüme. Türkiye için kendimize biçtiğimiz hedef, Avrasya’nın ambalaj merkezi olmak. Bugün itibariyle 6.2 milyar dolarlık ambalaj pastasının içinde, 2.3 milyar dolar ihracat var. Esas güzel haber şu, ihracatımızda ilk 3 sırayı dünyanın en zor beğenen, en seçici, en rekabetçi pazarları olan İngiltere, Almanya ve Fransa yer alır. Türkiye’nin ambalaj sektörüne geç girmesi de avantaj oldu. Sık sık yenileme gerektiren bu alana yeni teknolojiyle girdik.”

Gıda muhafaza 100 milyon

Rotopaş Ambalaj’ın da, ‘Sera’ markası ile streç filmde, ev tipi pazarda açık ara lider olduğunu söyleyen Kurt Kuruç, şunları söyledi: “Streç filmde pazar payımız yüzde 33. Alüminyum folyoda yüzde 15 pazar payımız var. Gıda muhafaza pazarı 100 milyon TL’nin üzerinde. Çöp torbası, buzdolabı poşeti gibi ürünler buna dahil. Rotopaş, yaklaşık 40 dönüm arazi üzerindeki 5 bin metrekare kapalı alanda üretim yapıyor.”

3 kuruşluk streç filmle gıdanın ömrü 3 kat artıyor

STREÇ filmin yararlarını krizlerde daha iyi anlatabildiklerini belirten Kurt Kuruç, bu konuda şunları söyledi: “Bizim Sera markalı ürünümüzün esas işlevi, gıdanın bozulup atılmasını, israfı önlemesi. Kriz, bu özelliği daha iyi anlatma ve işleme fırsatı verdi. 33 metrelik ürünü ortaya çıkardık. Ortalama tabak sarma boyu 33 santimin 100 katı. Yani 100 tabak gıda sarma özeliği var. Bu ürünün raf fiyatı 3 lira. Ortalama tabak sarma maliyeti 3 kuruşa geliyor. Bu çözümle bir tabak taze gıdanın ömrü birkaç katına çıkabiliyor. Bir kalıp peynir düşünün, 3 kuruşa bozulmasını ve atılmasını engellediğiniz andan itibaren bir kutuya ödediğiniz parayı fazlasıyla geri alıyorsunuz.”

Ambalaj ürünleri birbirini tamamlıyor

AMBALAJ sektöründe birbirinden farklı pek çok ürün bulunmasına ilişkin “Bunlar birbirini tamamlayan kardeş ürünler” diyen Kurt Kuruç, şöyle konuştu: “Kağıt, karton, metal -ki içinde alüminyum folyo da var-, ahşap, plastik, cam, etiket. Hepsinin daha başarılı olduğu, etkin olduğu alanlar var. Fakat hepsi birbirini tamamlıyor. Bir turşu konservesi düşünün, cam ambalaj, üstünde metal kapak, kağıt ya da plastik etiket, bu önce 6’lı ambalajlı bir kutuya giriyor, o dörtlü bir kutuya giriyor, koliler tahta paletin üzerine diziliyor, onlar karton köşebenterle hizaya sokuluyor, palet sarma streciyle-plastik malzemeyle- sarılıyor, üstüne çemberi atılıyor plastik ve bütün ambalaj çeşitleri birbirini tamamlayarak ürün tüketiciye ulaşıyor.”

Ambalaj sektörü 6.2 milyar dolar

KURT Kuruç, “Hayatımıza damga vuruyor” dediği ambalaj sektörü hakkında şu bilgileri verdi:
Ambalaj sektörünün dünyadaki büyüklüğü 550-600 milyar dolar. Türkiye’de 6.2 milyar dolar.
Türkiye’de kişi başına tüketim, 80 dolarla, 75 dolar olan dünya ortalamasının üzerinde. Fakat, kişi başına tüketim 320 dolar olan Avrupa’nın ise 4’te biri.
Ambalaj sektöründe 5 bin firma var. Sektör 75 bin kişilik doğrudan istihdam sağlıyor.
Yılda 2.3 milyar dolarlık ihracat yapılıyor. Ambalaj ürünlerinde ithalat ise 400 milyon dolar civarında.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!