Basketbol'a yeni sponsor

Güncelleme Tarihi:

Basketbola yeni sponsor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 13, 2015 15:08

ING Bank, yeni nesil mobil finans çözümü ParaMara ile Türkiye Basketbol Ligi’nin resmi sponsoru oldu.

Haberin Devamı

Günlük bankacılık alışkanlıklarını değiştiren ParaMara uygulamasıyla Türkiye, ING ülkeleri arasında özel bir konum kazanmaya başladı. ING Global Fonu’ndan 1 milyon Euro fon alan ING Bank Türkiye, ParaMara’yı yurt dışına ihraç etmeye hazırlanıyor.

ING Bank müşterisi olsun ya da olmasın herkesin günlük finansal ihtiyaçlarını akıllı telefonları üzerinden hızlı ve kolay bir şekilde karşılayabildiği yeni nesil mobil finansal çözümü ParaMara’nın detayları, Türkiye Basketbol Ligi Resmi Sponsorluğu’nu üstlendiği imza töreninde açıklandı.

Basketbola yeni sponsor


13 Ocak 2015 Salı günü Abdi İpekçi Spor Salonu’nda Türkiye Basketbol Federasyonu (TBF) Genel Sekreteri Celal Arısan ve Türkiye Basketbol Ligi Direktörü (TBL) Samer Şenbayrak’ın yanı sıra ING Bank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Barbaros Uygun ve ING Bank Dağıtım Kanalları, CRM ve İş Ortaklıkları Direktörü Alper Gökgöz’ün katılımıyla düzenlenen basın toplantısında ParaMara’nın özellikleri ve kullanıcıya getirdiği avantajların yanı sıra ING ülkeleri içindeki önemi de vurgulandı.

Kullanıcılara sunduğu hız, kolaylık ve paylaşım gibi günlük finansal işlemleri basitleştiren özellikleriyle global bir marka olmaya aday olan ParaMara, yalnızca Türkiye’de değil tüm ING ülkeleri arasında ilk ve farklı bir uygulama olarak öne çıkıyor. Mobil kullanıcılarının beklenti ve ihtiyaçları değerlendirilerek Türkiye’de geliştirilen ParaMara, daha başlangıç seviyesinde ING Grubu’nun inovasyon fonundan yaklaşık 1 milyon Euro almayı başardı. ING Bank Türkiye ekibi tarafından geliştirilen mobil finansal çözüm kısa bir süre sonra diğer ING ülkelerine ihraç edilecek.

Basketbol kadar hızlı mobil cüzdan

ParaMara, internetten alışveriş, kredi kullanma, para transfer etme gibi konularda bir banka hesabı sahibi olmayı ya da işlemleri mesai saatleri içinde yapma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. ParaMara, ING Bank müşterisi olsun ya da olmasın, tüm kullanıcılara, günlük finansal ihtiyaçlarını akıllı telefonlar üzerinden hızla ve kolayca gerçekleştirebilme olanağı sunuyor. ParaMara’da alıcının banka hesabı olmasa bile, Facebook hesabı veya cep telefonu numarasına 7 gün-24 saat para gönderebiliyor. Ayrıca kullanıcılar uygulama üzerinden oluşturacakları ön ödemeli kart ile internetten ParaMara’ya özel indirimlerle alışveriş yapabiliyor.
ParaMara’nın yalnızca ING Bank müşterilerine özel bir çözüm olmadığının altını çizen ING Bank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Barbaros Uygun: “ParaMara, müşterimiz olmayanların da cebine girecek, herkesin günlük bankacılık işlemlerini akıllı telefonları üzerinden, hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirmesini sağlayacak özel bir çözüm. Bununla birlikte, birbirleriyle para paylaşımında bulunmak isteyen kişilerin banka hesabına sahip olma gerekliliğini de ortadan kaldırıyoruz. Böylece, bankacılıkla tanışmayan kesimi de bankamız ile tanıştıracağız” dedi.

Basketbola yeni sponsor


Barbaros Uygun: “Yeni nesil finans çözümümüz ParaMara ile yeni neslin popüler sporu basketbol artık aynı potada”


Ezber bozan bankacılık anlayışının bir adımı olarak tüketiciye sunulan ve günlük finansal işlemleri kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirmeyi sağlayan ParaMara ile TBL’ye sponsor olarak basketbolun gelişimini destekleme yönünde önemli bir adım attıklarını belirten Uygun; “ING Bank Türkiye olarak tarihimizde bir ilke imza atarak, ilk kez kitlesel bir spor dalına yönelik kapsamlı bir sponsorluk gerçekleştiriyoruz. ParaMara’nın öne çıkan ‘hız, kolaylık ve paylaşım’ özellikleri Türkiye Basketbol Ligi Resmi Sponsorluğu’muzun çıkış noktası oldu. ‘Basketbolun hızı bizi anlatıyor’ dedik ve ParaMara ile Türkiye Basketbol Ligi resmi sponsoru olma kararı aldık.
Yeni nesil finans çözümümüz ParaMara ile yeni neslin popüler sporu basketbolu bir araya getirdik. Basketbolu, geleneksel bankacılık anlayışını değiştiren, bankacılık müşterilerine hareket kabiliyeti ve hız kazandıran ParaMara’nın anlatılması için önemli bir mecra olarak konumlandırıyoruz” dedi.

İki Turuncu: “Basketbol” ve “ParaMara” Güçlerini Birleştirdi


Uygun ayrıca şunları söyledi: “Türkiye Basketbol Federasyonu’nun ‘Efsaneler Yükseliyor’ sloganındaki meydan okuyan ve her zaman daha iyisini hedefleyen duruşu ParaMara ile örtüşüyor. ParaMara ile bankacılık lisansına sahip teknoloji şirketi olma vizyonumuzla, mevcut anlayışı değiştirecek kadar güçlü bir uygulama geliştirdik. Basketbol hayatları değiştirebilecek güce sahip. ParaMara da mevcut bankacılık anlayışını ve günlük bankacılık alışkanlıklarını değiştirecek kadar güçlü bir uygulama!”

Basketbol gibi her geçen gün hem ekonomik değer yaratan, hem sportif başarılarını artıran, hem de izleyici kitlesi yönünden gelişmekte olan bir alanda yer almak; böylece basketbola ve izleyicilerine dokunmak istediklerini dile getiren Uygun, “Gerek basketbolun hıza ve paylaşıma bağlı bir takım sporu olarak ParaMara’nın ürün vaatlerini yakalaması, gerekse taraftar kitlesinin ParaMara hedef kitlesi ile çok iyi örtüşmesi nedeniyle bu sponsorluğun ParaMara markasına katkısının çok yüksek olacağına inanıyorum. Araştırmalara göre; Türkiye’de her 4 kişiden biri basketbolu takip ediyor ve Türkiye’de her 4 kişiden biri akıllı telefonunu alışverişe destek amaçlı kullanıyor. Spor izleyicilerinin %74’ü spor izlerken çoklu cihaz kullanıyor. Müşteriler de artık satın alma kararlarını çoklu cihaz kullanarak veriyorlar. Müşterilerin %67’si alışverişlerine bir cihazda başlayıp diğerinde devam ediyor. Her 3 basketbol seyircisinden 1’i interneti basketbol takip aracı olarak kullanıyor. Türkiye’de her 3 internet kullanıcısından 1’i mobilden alışveriş yapıyor. 15 yaş ve üstü nüfusta kadınların banka hesabı sahipliği oranı %33. Diğer yandan basketbol takipçilerinin ise %39’u kadın. Bununla birlikte, Türkiye’de banka müşterisi olmayan ve ParaMara gibi mobil tabanlı finansal arkadaşa ihtiyacı olan 15-25 yaş arası yüzde 56 oranında genç bir nüfus var. Basketbol izleyicisinin yaklaşık %46’sı 15-29 yaş arasında” dedi.

ParaMara’nın bankacılık sektörüne meydan okuyarak Türkiye sınırlarını aştığına da değinen Uygun şunları söyledi; “ParaMara kullanıcıya sunduğu avantajların ötesinde Türkiye’de geliştirilen ve diğer tüm ING ülkeleri arasında bizi ayrıcalıklı konuma taşıyan önemli bir projedir. Global bir marka olacağına inandığımız ParaMara, daha başlangıç seviyesinde ING Grubu’nun inovasyon fonundan yaklaşık 1 milyon Euro almayı başardı. Başta mobil kanallar olmak üzere pek çok alanda ING ülkeleri içinde yenilikçi uygulamalarımızla adımızdan söz ettiriyoruz. ParaMara da bizim geliştirdiğimiz yerli bir ürün olarak yurt dışına ihraç edilecek.”
Sponsorlukla ilgili değerlendirmede bulunan Türkiye Basketbol Ligi Direktörü Samer Şenbayrak; “Bu kadar kaliteli bir ligin ING Bank ve ParaMara gibi öngörülü bir sponsor ile anlaşması kutlanacak bir gelişme. ParaMara uygulamasının da gösterdiği gibi ING Bank yenilikçilik, teknoloji ve yaratıcılık konularında dünyanın önde gelen bankalarından. Biz de TBL olarak, taraftarlarımızla ilişkilerimizi aynı şekilde yürütmek istiyoruz ve özellikle bu uyumluluktan çok memnunuz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!