Güncelleme Tarihi:
Şirket, futbol toplarından, forma, krampon ve benzeri diğer ürünlerin satışlarından 1.5 milyar euro (yani yaklaşık 2 milyar dolar) gelir elde edeceklerini tahmin etti.
Dünya Kupası’na katılan 32 takımın 12’sine sponsor olan Adidas’ın takımları arasında Arjantin, Fransa, Almanya, İspanya ve ev sahibi Güney Afrika yer alıyor.
Adidas patronu Herbert Hainer, “Forma satışları beklenenden çok daha iyi” dedi.
Hainer aynı zamanda, “Şimdiye kadar Arjantin, Almanya, Meksika ve Güney Afrika formalarının toplam satışlarının bir milyonu geçti” dedi.
3 MİLYON SATMIŞTI
Adidas, Almanya’da düzenlenen 2006 Dünya Kupası sırasında, 3 milyon forma satmıştı. 2010 Dünya Kupası için özel olarak ürettiği Jabulani’nin de 13 milyondan fazla satılmasını bekliyor.
Adidas’ta futbol faaliyetlerini kontrol eden genel müdür Markus Baumann, şimdiye kadar en çok satan ürünlerinin Jabulani topu olduğunu belirtti.
Forma ve toplara ek olarak, Adidas aynı zamanda kramponlardan da büyük bir gelir elde etmeyi planlıyor.
Diğer yandan Arjantin’in yıldızı Lionel Messi turnuvada Adidas marka kramponlar giyiyor.
2006 Dünya Kupası’ndaki deneyimini dikkate alarak hareket eden şirket, bu yıl kendini daha fazla forma satmaya ve beklenmedik bir şekilde bir üst tura çıkacak takımların formalarını üretmeye hazırlanıyor.
ADİDAS VE NIKE REKABETİ
Alman firma Adidas ve ABD’li ezeli rakibi Nike, dünya genelinde en fazla takip edilen spor olan futbolla bağlantılı ürünlerin en büyük iki üreticisi olarak kabul ediliyor.
Nike, Brezilya, Portekiz, ABD gibi takımların, kendi bünyesi altına aldığı Umbro ise İngiltere’nin sponsorluğunu yapıyor.