GeriSpor Volkan Işık’ın ‘şekerleri’ boy gösterdi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Volkan Işık’ın ‘şekerleri’ boy gösterdi

Volkan Işık’ın ‘şekerleri’  boy gösterdi
refid:18136567 ilişkili resim dosyası

1 milyon dolarlık Türkiye ve Avrupa’da otomobil yarışlarında önemli dereceler alarak ülkemizi başarıyla temsil eden Volkan Işık’ın geliştirdiği Volkicar’lar ilk kez Ankara’da start aldı.

hurriyetoto.com'dan Evren Kotoğlu'nun haberine göre 30 bine yakın kişinin takip ettiği V1 Challenge’ta  zamanlama turlarının ardından ilk 4’e kalan pilotlar liderlik için tekrar piste çıktı. Büyük bir çekişmenin yaşandığı V1’de  Ali Başakıncı birinci olurken,  ikinciliği Dağhan Ünlüdoğan ve üçüncü ise Burak Çukurova  oldu.

İlk üç pilota para ödülü

Türkiye’de ilk kez Ankara’da start alan V1 Challenge,Ankaralılara keyifli bir Pazar günü yaşattı. Yağmur beklenirken adeta seyirci yağmuruna uğrayan ve yaklaşık 30 bin kişinin takip ettiği V1 Challenge’ın ilk ayağında Serencebey’in sponsoru olduğu otomobiliyle zafere ulaşan  3 bin TL’nin sahibi olurken, ikinciliği Ankamall AVM’nin pilotu Dağhan Ünlüdoğan 2 bin TL ve ISS Catering Services aracında yarışan Burak Çukurova ise  bin TL’nin sahibi oldu.

Birbirinden renkli yarış otomobilleri büyük beğeni topladı

Volkan Işık’ın imzasını taşıyan V1 yarış otomobillerinde 1.3 cc’lik Yamaha motor görev yapıyor. 115 beygir güç üreten bu motor gücünü arka tekerleklere iletiyor. Ayrıca V1’de elektrikli geri vites de bulunuyor. Yarışı izleyen seyirciler için ise V1 otomobillerini izlemek ayrı bir keyif. Yarışın drag yarışlarıyla aynı gün düzenlenmesini fırsat bilen V1 yarış otomobilleri, tribünleri dolduran 30 bine yakın seyircinin önünde oldukça şirin görünümleriyle  tüm hünerlerini Ankaralılara sergilediler.

“Projeye gerçekleştirmek  1 milyon doları buldu”

Yarıştan sonra hurriyetoto.com’a konuşan tecrübeli pilot Volkan Işık, Ar-ge ve projelendirme dahil yatırımın  toplam bir milyon doları bulduğunu söyledi.  Işık, 2008 yılında Türkiye’deki krizden otomobil sporlarının da etkilendiğinin altını çizerek “ 2008 yılındaki ekonomik krizde Volkicar üretilmesi için düğmeye bastım. Otomobil sporlarının böyle bir çıkışa ihtiyacı vardı. Ve şimdi de sonuçlarının gayet iyi olduğunu gözlemliyoruz. Amacımız sadece Türkiye’ye değil tüm dünyada hem V1’i hemde ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz” şeklinde konuştu.

TECRÜBELERLE GELİŞİP 3 YIL İÇERSİNDE YARIŞ HAZIR HALE GELDİ

Bu konsept ilk ne zaman aklına geldi ve nerden aklına geldi?

Volkan IŞIK: Benim otomobil yarışları dünyasında 22 yıllık bir geçmişim var ve bu süre içersinde Afrika hariç dünyanın her yerinde her kıtasında yarıştım ve çok şey gördüm. Çok şey öğrendim. Beraberinde de birşeyler daha üzerine eklemeye çalıştık. Yani tecrübelerimizden esinlenerek böyle bir formatı ortaya çıkardık.  Tabi bu süreç  çok kolay olmadı. Öncesinde bir protatip otomobil yapmalıydık ardından onu çoğaltmak ve organizasyon tarafını yapıyor olmamız gerekiyordu. Ve organizasyon kısmının içindeki bölümleri ayarlamak gerekiyordu. Açıkçası bir gün şöyle oldu diyemem. Zaman içerisinde gelişti. Karşı tarafı yani; seyirciyi, basını düşünerek geliştirdik, ilk önce negatifini düşünüp daha sonra pozitiflerini düşünerek geliştirdik.

İlk ne zaman başladı nasıl başladı?

Volkan IŞIK:  Bütün sürecin miladı aslında ilk Volkicar’ı yapmakla başladı. 2008 yılının Aralık ayında, krizinin başlangıcıyla projenin yapılması için düğmeye bastım.

OTOMOBİL SPORLARININ  V1’E İHTİYACI VARDI

Neden böyle tarihi seçtiniz peki?

Volkan IŞIK: Çünkü otomobil sporlarının bu krizden çok etkileneceğini biliyordum. Farklı bir çıkış yoluna ihtiyacının olduğunu çok iyi biliyordum. Otomobil sporunun çok ciddi bir potansiyeli olduğunu ve bu potansiyeli iyi değerlendirmeyi ve bunlarla ilgili bir kurgu yapmaya başladım kafamda. En önemli bacağı otomobili yapmaktı. Otomobili yaptıktan sonra daha önemli bir bacağı olan organizasyon ve kurgularla ilgili çok mesai harcadık. Ve gördüğünüz, sizin de izlediğiniz formata getirmeye çalıştık.

DÜNYADA BÖYLE BİR KONSEPT YOK

Sonuçta Türkiye’de olmayan bir konsepti geliştdirdiniz

Volkan IŞIK: Sadece Türkiye’de değil, dünyada olmayan bir formatı yapmış olduk. Öncesinde Türkiye’de V1 yarışlarını ve otomobillerini  sevdirmek ve ardından dünya genelinde duyulmasını, insanların ilgi göstermesini ve en önemlisi ülkemizi başarıyla temsil etmesini istiyorum.  Go-kart ile bir üst basamağının arasındaki boşluğu biz Volkicar ile doldurmayı planladık. Böylece pilotlar bir üst lige çıkarken V1 ile pilotlaj bilgisini de geliştirmiş olacak, hemde tecrübe kazanmış olacaklar.

Yarışa katılmak isteyen pilotların ilgisi nasıl oldu?

Volkan IŞIK: Projeyi duyurduğumuz günden bugüne kadar kökeni pilot olan arkadaşlarımızın çok yoğun ilgisiyle karşılaştık. Ve hala da ilgi devam ediyor. Biz ilk etapta pilot seçerken tecrübeli pilotların otomobilleri kullanmasını uygun gördük. Tabi bunun yanı sıra şov tarafı da çok önemliydi.  İlk kez duyurulacağı için ünlü pilotlar ve tecrübeli pilotların da olmasına özen gösterdik.  Bu pilot kategorisini oluşturduktan sonra bir yanda da yeni ve genç  yetenekleri de araştırdık. Ve bu yarışlarda da yeteneklerini göstermeleri için şans verdik.

SEYİRCİLER DE ARTIK PİLOT OLABİLECEKLER

V1 Challenge yarışlarında pilot olmak için neler gerekiyor?

Volkan IŞIK: Öncelikle biz bu yarışlara katılmak isteyen pilotlarımızda tecrübe arıyoruz. Yarış otomobilleriyle belli bir geçmişi olan sürücülere yer veriyoruz. Şu anda bu yıl içinde koşulacak yarışların pilotları belli. Ancak bundan sonraki dönem; yani önümüzdeki yılın yarış takviminde Volkicar’da yarışmak isteyen herkese kapımız açık olacak. “ben de onlardan bir tanesi olabilirim” hayalini kuran herkesi  bu otomobillerle yarışma fırsatı vereceğiz.

V1’deki asıl hedefiniz nedir?

Volkicar’da asıl hedefimiz insanlara otomobil yarışlarını sevdirmek, Türkiye’de otomobil yarışlarını daha ekonomik bir şekilde sunarak daha erişilebilir, daha yakın olmasını sağlamayı ve öte yandan V1’in Anadolu’ya yayılmasını hedefliyoruz.  Bu Türkiye’deki hedeflerimizden sadece birkaçıydı. Global anlamda da yarış yapılan yada yapılmayan tüm ülkelerde V1 yarış otomobillerini ve V1 Challenge’ı doğru ve etkili stratejilerle tanıtmayı, oradaki insanlara bu otomobilleri sevdirmeyi, sevdirirken de Türkiye’yi başarılı bir şekilde temsil etmeyi hedefliyoruz.

V1 Challenge’ta otomobillerin şıklığı kadar, onlara sponsor olan firmalar da dikkat çekti. Lassa, Telia Sonera, ISS Catering Services’in co-sponsorluk yaptığı V1 Challenge’ta Vakkorama, CMS, Power FM ve Medline destek co-sponsoru olarak katkı yapıyor. Yurtiçi Kargo, Tefal, Team 47, KYK, Ece AVM Grup, Derimod, Kaşmir Halı, Polimeks İnşaat, Serencebey, Active Academy, TV8, Little Ceasers, Nescafe Xpress, Dedeman gibi sektörlerinin önde gelen şirketleri ise araç sponsorluğu yapıyor.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle