Güncelleme Tarihi:
Ucuz işgücü başta olmak üzere sanayi üretimi doğu ülkelerine kaydı. Özellikle Türkiye gibi sanayi ülkeleri olumsuz etkilendi ve etkilenmeye devam ediyor. Ancak artık 'B' planını devreye almanın tam zamanı. Bu plan da dijital sanayi ile gerçekleşecek. Peki şu anda dünyada durum ne? Türkiye dijital sanayi konusunda hangi noktada? Türkiye'nin fırsatları neler?
Birçok ülke dijital sanayi için kolları sıvamış durumda. Bu ülkeler kas gücünü giderek azaltırken ve üretim süreçlerini dijital sanayiye doğru çeviriyor. Dijital sanayi konusunda önde gelen ülkeler arasında ABD geliyor. Bu konudaki en iyi örneklerden birisi Apple. Neredeyse tüm ürünlerini Çin'de üreten Apple, artık yavaş yavaş ABD'ye geri dönmeye başladı. Bunun ilk habercisi de Apple'ın silindir şeklindeki masaüstü bilgisayar modeli Mac oldu. Tüm Mac'leri ABD'de üretmeye başlayan şirket, daha sonra iPad'leri de kısmen kendi ülkesine çekmeye başladı. Apple hatta ilerleyen dönemlerde yılda milyonlarca adet sattığı iPhone'u bile ABD'de üretmeyi düşünüyor. Dijital sanayi konusundaki öncü ülkelerden bir diğeri Almanya. İnsan payını yüzde 25'e kadar indiren fabrikaların yer aldığı ülkedeki ürünlerdeki kalite oranı yüzde 99.9'u geçmiş durumda. Bu fabrikalarda ayda 1 milyon adetlik üretim yapılırken 1000 farklı ürün banttan çıkabiliyor. Üretim sanayi konusunda işgücü kapasitesiyle ucuz üretim yapmasıyla bilinen Çin bile dijital sanayi konusunda adımlar atmaya başladı. Bunun için farklı ülkelerde yatırımlar yaparak dijital sanayiyi anlamaya çalışan Çin, 2020 yılında yüzde 40, 2025 yılında yüzde 70 oranında yerli malzeme kullanarak üretmeyi hedefliyor. Dijital sanayide Avrupa'daki örnek ülkelerden biri ise Finlandiya. Neredeyse fabrikaların yüzde 50'sini internete bağlayan ülkenin geleceğin Silikon Vadisi olacağı yorumları yapılıyor.