Müşteriyi önemsemeyenin pazar payı azalıyor

Güncelleme Tarihi:

Müşteriyi önemsemeyenin pazar payı azalıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 17, 2001 00:00


Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS) ile İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü'nün işbirliğiyle gerçekleştirilen "Metal ve Elektronik Sektöründe Esneklik Değişim Modeli (MESDEM)" Projesi'nin bulgularına göre, müşterilerin niteliklerindeki değişimleri takip etmeyen ve yeterince önemsemeyen işletmelerin sektördeki pazar payları azalıyor.
Haberin Devamı

Çeşitli iş dallarından 105 MESS üyesi işyerini kapsayan MESDEM projesi, işletmelerin çevresel değişimlere karşı gösterdikleri organizasyonel esnekliğin işletme performansı üzerindeki etkilerini ortaya koydu.

Proje bulgularına göre, devlet uygulamaları, yasa değişim hızı ve politik koşullardaki değişim arttıkça, ekonomik kar/ciro ve karlılık performans kriterlerinin değerleri azalıyor.

Ayrıca bu değişkenlik arttıkça, mavi yaka personel ve genel personel devir oranları azalırken, buna karşılık çalışanların işletmeye bağlılığı azaldığından devamsızlık da artıyor.

Eğitim ve kültür seviyesindeki değişim arttıkça, beyaz yaka, mavi yaka ve genel personel devir oranı ve ortalama devamsızlığın azaldığına, çalışanların işletmeye bağlılığının ise arttığına dikkat çekiliyor.

MÜŞTERİLERİN TUTUMU

Projenin işletme ve müşteri ilişkisiyle ilgili bulguları ise şöyle: "Müşterilerin niteliklerindeki değişimleri takip etmeyen ve yeterince önemsemeyen işletmelerin sektördeki pazar payları azalmaktadır.

  • Müşterilerin tutumu ile yatırımın geri dönüş oranı, kişi başına düşen ekonomik kar ve karlılık arasında pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Müşterilerin tutumundaki (pazarlık gücü, müşteri stratejileri, satış sonrası servis ihtiyaçları) değişimler arttıkça, yatırımın geri dönüş oranı, kişi başına düşen ekonomik kar ve karlılık değerleri yükselmektedir. İşletmeler bu değişimleri yönetebilmekte ve kendi yararlarına kullanabilmektedir.

  • Müşterilerin talebi ve beklentisindeki değişimleri takip edemeyen, bunlara karşı önlemlerini alamayan ve yeni ürün geliştiremeyen işletmelerde ciro ve kar değerleri düşmektedir.

  • İşletmeler, teknolojik çevre, gelir dağılımı, endüstriyel ilişkiler, müşterilerin tutumu, müşterilerin talebi/beklentisi ve yeni ürünlere karşı tutumlarını izledikleri takdirde, geri dönüş oranını ve kişi başına düşen ekonomik kar değerini artırabilecektir.

  • Müşterilerin niteliklerindeki değişim arttıkça, işletmeler iletişimin çok yönlü olmasına ve nitelikli çalışan istihdam etmeye önem vermektedir." (İstanbul-aa)

  • Haberle ilgili daha fazlası:

    BAKMADAN GEÇME!