Monako sıralaması için esneklik kilit nokta

Güncelleme Tarihi:

Monako sıralaması için esneklik kilit nokta
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 11, 2010 15:24

Formula 1 takımları, bu hafta sonu Monako'da sıralamada sorun yaşamamak için esnekliğin kilit unsur olduğuna inanıyor.

Haberin Devamı

F1 patronları, yavaş ve hızlı araçların bir arada sıralama seasnlarına girmemesi için Monako'da ayrı sıralama yapma fikrinde mutabakat sağlayamamıştı.

Red Bull patronu Christian Horner, ilk seansta elenmemek için esnek olmanın hatayi önem taşıdığını söyledi.

Horner ayrıca ihtimallerden birinin de 20 dakikalık S1'in büyük çoğunluğunda pistte kalmak olduğunu ifade etti.

Horner: "Mevcut durumda bir yol bu; veya diğerleri pite girdiğinde çıkarsınız. Oyunun adı esneklik olacak."

"En büyük endişe kaynağı S1 diye düşünüyorum. S1'de derece elde etmek adına yeteri kadar temiz bir tur atmak mesele. Ne yazık ki biri istatistiksel olarak açıkladı: herkes pistteyken her 200 metreye bir araç düşecek ve araçlar arasında açıkçası büyük bir fark var"

"En kötüsü, her tur Rascasse'ye geldiğinizde: 5 araçlık bir kuyruk olacak. Durum biraz da ara bırakmak, belki de yavaş araçlar garajlarına döndüğünde piste çıkmakla ilgili. Sadece bir tura ihtiyacınız var"

Haberin Devamı

Mercedes GP CEO'su Nick Fry, mutabakat sağlanamamasının nedenlerinden birinin, küçük takımların bunu bir sürpriz yapma şansı olarak görmesi olduğunu söyledi.

Fry: "Profesyonel açıdan sıralamanın ayrılması üstteki takımlar için daha iyi olabilir, çok sıkı bir şekilde mücadele etmeseler bile"

"Bu durum, adamlara bir şans yaratacak ve biz de buna saygı duyuyoruz. Herhangi bir büyük tartışma da yok. Takımlar açıkçası bunu potansiyel bir avantaj olarak gördü, neler olacak göreceğiz"

Fry, S1'in başlangıcında pitten çıkan ilk pilotun dahi sorunlarla karşılaşacağını, çünkü üstteki takımlarla alttaki takımlar arasında büyük fark olduğunu söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!