Moda girişimi kuracaklara 6 tavsiye

Güncelleme Tarihi:

Moda girişimi kuracaklara 6 tavsiye
Oluşturulma Tarihi: Ocak 02, 2017 14:26

Yüksek kar oranı ve yatırım potansiyeliyle moda sektörü, girişimcilerin ilgisini çekmeye devam ediyor. İşte moda girişimcilerine tavsiyeler...

Haberin Devamı

Günümüzün en trend iş kollarından birisi şüphesiz moda. Moda girişimlerinin kısa sürede kar etmesi ve yatırım alması da bu sektörü cazip kılan faktörler arasında. Moda sektörü tüketicilerin kısa sürede ilgisini çekiyor ve alıcı kitlesinin kadınlardan oluşması ile de dikkat çekici bir pazar olarak tanımlanıyor. Moda e-ticaret sitelerinin piyasadaki sarsılmaz konumları ve yıl sonu karlılık oranları da moda girişimi kurmak isteyenlerin iştahını kabartıyor. Peki moda girişimi kurmayı düşünenler nasıl bir yol izlemeli?

1. Ürün çeşitliliğini fazla tutun

Öncelikle kadın ya da erkek fark etmez moda girişimi kurmayı düşünenlerin ürün çeşitliliğini fazla tutmaları hem tüketiciye daha fazla seçenek sunmaları hem de satışları artırması açısından çok önemli. Sitenizde ne kadar fazla ürün çeşidiniz olursa satış şansınız da aynı oranda artar. Bu nedenle önceliğiniz ürün gruplarınızı çeşitlendirmek olmalı.

Haberin Devamı

2. Ürünlerin kalitesine önem verin

Sorunlu ürünler size iade olarak geri döner. Bu nedenle ürün kalitesine önem vermeli ve müşterilerden gelecek olan geri bildirimleri inceleyerek tedarikçinizle olan ilişkinizi bu kriterlere bakarak şekillendirmelisiniz.

3. Network'ün önemine inanın

Sizinle benzer girişim sahibi olanlar ile kuracağınız bağlantılar sonucu yeni müşteriler, yeni tedarikçiler ve farklı iş metodları hakkında fikir sahibi olabilir ve işinizi daha hızlı bir şekilde büyüterek daha fazla kar elde etme şansı yakalayabilirsiniz. Network çağında yaşadığımız için insan ilişkilerine önem vermek size her zaman avantaj sağlar.

Moda girişimi kuracaklara 6 tavsiye

4. Hangi pazara hitap edeceğinizi belirleyin

İşe başlarken ne tarz ürünler, hangi markalar ve hangi tedarikçilerle çalışacağınızı belirlemeli, pazarın hangi kesimine hitap edeceğinizi ve ürün fiyat aralığını buna göre ayarlamalısınız. Diğer bir deyişle kendi pazarınızı ve pazarın beklentilerini doğru bir şekilde analiz etmeli ve buna göre aksiyon almalısınız.

Haberin Devamı

5. Stok yönetimine önem verin

Bir şirketin yönetilmesi en fazla hassasiyet gerektiren bölümü stok yönetimi. Hangi tedarikçilerden nasıl ve ne oranda ürün alacağınıza dair plan yapmalı ve stok yönetim uygulamalarını titizlikle yönetmeli, stok problemlerinin işinize ciddi sekte vuracağını hesaba katarak stok yönetimi konusunda hassas davranmalısınız.

6. Tedarikçilerinize karar verin

Ürün yönetimi girişimlerin belkemiğini oluşturur. Tedarikçilerinizi doğru seçmeli ve hangi şartlar altında ürün ve stok yönetimi yapacağınızı belirlemelisiniz. Tedarikçilerden yeterli ürün almak için stok maliyeti gibi konularda karşı tarafla anlaşmalı ve ürün seçimi konusunda titiz davranmalısınız. Tedarikçi ilişkilerini iyi yönetmek daha fazla kar elde etmenizin ön koşuludur.

BAKMADAN GEÇME!