‘İkinci yarıda gaza basarız’

EMRE ÖZPEYNİRCİ-OTOYAŞAM
07.05.2017 - 21:38 | Son Güncelleme:

Hürriyet gazetesi, 2016 yılını üretim, ihracat ve satış anlamında rekorlarla tamamlayan 2017 yılına ise ÖTV ve kur artışı ile giren Türkiye ekonomisinin dinamosu otomotiv sektörünü yine bir zirvede bir araya getirdi. Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Fikret Bilâ’nın ev sahipliğinde gerçekleşen zirvede gündem referandum ve İstanbul Autoshow Fuarı sonrası pazarda beklenen pozitif gelişmeler oldu.

HÜRRİYET gazetesi, geçen hafta Genel Yayın Yönetmeni Fikret Bilâ ve Reklam Grup Başkanı Zeynep Tandoğan’ın ev sahipliğinde Türkiye ekonomisinin dinamosu olan otomotiv sektörünü 6 ay sonra yine dev bir zirvede bir araya getirdi. Uluslararası markaların Türkiye’deki temsilcilerinin ve üst düzey yöneticilerinin yer aldığı zirvede gündem referandum ve İstanbul Autoshow Fuarı sonrası pazarda beklenen gelişmeler oldu. Tüm sektör temsilcileri, Hürriyet gazetesinin otomotive verdiği destek, yayınladığı yazı ve analizlerin sektöre büyük destek olduğu konusunda birleşirken, objektif ve tarafsız haberciliğin önemine vurgu yaptı. Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Fikret Bilâ da yaptığı konuşmada, “Ekonominin lokomotif sektörlerinden biri olan otomotivin büyümeye katkısı çok fazla. Türkiye sanayi ve teknoloji alanlarında otomotiv sektörü sayesinde hızla gelişiyor. Biz de Hürriyet gazetesi olarak sektörü her zaman destekledik ve bu desteği arttırarak devam ettireceğiz” dedi.

BEKLENTİLER POZİTİF

İstanbul Spago’da gerçekleşen zirvede otomotiv sektörü temsilcileri nisan ayındaki satışları değerlendirirken, “Referandum nedeni ile ilk 2 haftada pazarda belirsizlik ve daralma hakimdi. 2’nci yarı ise hem belirsizliğin sona ermesi hem de İstanbul’da düzenlenen Autoshow fuarının etkisiyle daha olumlu geçti. Nisan ayının ilk iki haftasında tüketicilerin beklemeye geçmesi toplam satışlara yansıdı. Ama nisanda bir önceki yıla göre yüzde 10 civarında düşüş yaşansa da mayıs ayı ve yılın geri kalan dönemine ilişkin beklentiler pozitif. 2017 yılının yine 1 milyona yakın seviyelerde oluşmasını bekliyoruz” yorumunu yaptılar.  Sektör yetkilileri nisan sonuçlarını değerlendirirken, ‘çıkış öncesi son düzlük’ görüşünü de dile getirdi.

2019 FUARA KATILIM

Zirvenin bir diğer gündem maddesi ise geçtiğimiz pazar günü kapılarını kapatan İstanbul Autoshow fuarıydı. 20 markanın katılmamasına rağmen 11 günde 505 bin kişinin ziyaret ettiği fuar hakkında farklı yorumlar yapılırken, sektörün ortak birleştiği nokta 2019 yılında düzenlenecek Autoshow fuarına katılımın daha yüksek olacağı yönündeydi. Hürriyet’in otomotiv zirvesine Autoshow fuarında yer alan ve almayan markaların temsilcilerinin katılması renkli sohbetleri, esprileri de beraberinde getirdi. Fuara katılmayan bir çok marka 2019 yılındaki Autoshow’a katılacağını belirtirken, bazıları ise fuarların artık eksisi gibi etkili olmadığını savundu. Bu noktada fuarı düzenleyen Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) Genel Koordinatörü Hayri Erce’nin söyledikleri önemliydi. Erce, “Dünyada bugün sadece kendi markalarına sahip ülkelerde düzenlenen fuarlara katılımda sıkıntı var. Örneğin Almanya ve Fransa. Paris fuarında Fransız markalar ön planda olunca, stantları geri planda kalan diğer markalar doğal olarak katılmak istemiyor. Aynı şekilde Frankfurt fuarında Alman markaların çok baskın olması gibi. Bizim hedefimiz Cenevre fuarı gibi olmak. Nasıl Cenevre’de milli marka ön plana çıkmadığı için herkes katılıyorsa, Autoshow’un da öyle olmasını hedefliyoruz. Ben 2019’da düzenlenecek Autoshow fuarına katılımın artacağını düşünüyorum” yorumunu yaptı.

TEKNOLOJİ GELİŞMELERİ HIZLA HAYATA GEÇİRİYOR

HÜRRİYET Genel Yayın Yönetmeni Fikret Bilâ da zirvede yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Otomotiv sektörünün Türk ekonomisindeki öncü yeri çok önemlidir. Ekonomik ve siyasi koşulların olumsuz seyrettiği dönemlerde bile büyüme kaydetmiş bir sektördür. Türkiye’nin genel büyüme oranının yarısına yakınını otomotiv sektörü sağlamaktadır. Sektörün bir özelliği de teknolojik gelişmeleri hızla hayata geçirebilmesi ve Türkiye’nin teknoloji yarışında geri kalmamasını sağlamış olmasıdır. Makro kalkınma modelleri içinde dengesiz kalkınma modeli olarak bilinen politikanın en başarılı uygulandığı alanlardan biri otomotiv sektörüdür. Seçilmiş sektörü olarak ihracata dayalı kalkınma modelinin başarıyla uygulamıştır.

‘İkinci yarıda gaza basarız’

Sanayi devrimini gecikmeli yakalamış bir ülke olarak teknolojinin ne kadar önemli olduğuna ilişkin bir anımı aktarmak isterim. Süleyman Demirel cumhurbaşkanı iken yeni dağılan SSCB coğrafyasındaki Türk cumhuriyetlerine ziyarette bulunmuştu. Türk cumhuriyetlerini gezerken o dönemdeki devlet başkanlarıyla yaptığı ortak basın toplantılarında Türkiye’nin bu ülkelere yaptığı katkılardan söz ederdi. ‘Orta Asya’dan atla gittiniz uçakla geldiniz Süleyman Aga’ diye kendisine karşılayan devlet başkanlarına ‘Azerbaycan’a şu kadar ton buğday, Türkmenistan’a şu kadar ton arpa, Ermenistan’a şu kadar ton üzüm gönderdik, Anadolu hepimizi beslemeye yeter’ derdi. Türkiye’nin ekonomik gücünü ve tarımsal zenginliğini böyle anlatırdı. Demirel, Kazakistan Başkanı Nursultan Nazarbayev’e de aynı söylemi tekrarladı. Nazarbayev de Demirel’e ve Türkiye’ye tarımsal ürün yardımı nedeniyle bir çok kez teşekkür etti. Ertesi gün bizi uçakla bir saatlik bir mesafede bir yere götürdüler. Burası Baykonur Uzay Üssü idi. Nazarbayev, Demirel ve bizlere uzay üssünü, yer altındaki komuta merkezini, hangarda yapımı devam eden uzay mekiğini, Gagarin’in fırlatıldığı rampayı, yeni ve daha büyük rampaları gezdirdikten sonra, basın toplantısında şöyle söyledi, ‘Süleyman Aga, bir gün uzaya bir şey göndermek isterseniz buradan fırlatabiliriz.’ Gezi boyunca Demirel’in heyetindeki tarımsal ürün havası birden çöktü. Teknolojinin önemini ve üstünlüğünü Baykonur’da görmüş olduk.”

ZİRVEYE KİMLER KATILDI

- Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen

- Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu

- Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün

- Mercedes-Benz Direktörler Kurulu Başkanı Süer Sülün

- Borusan Otomotiv CEO’su Eşref Biryıldız

- Toyota CEO’su Ali Haydar Bozkurt

- Anadolu Holding Otomotiv Grubu Başkanı Bora Koçak

- Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Başkanı Alp Gülan

- Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Genel Koordinatörü Hayri Erce

- Audi, Lamborgihini, Bentley, Bugatti Genel Müdürü Gino Bottaro

- Alfa Romeo, Jeep, Ferrari, Maserati Marka Direktörü Sinan Saip Bel

- Çelik Motor Genel Müdürü Özgür Maraş

- Volvo Genel Müdürü Sabri Sözen

- Citroen Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu

- Suzuki Genel Müdürü Ümit Karaarslan

- Volkswagen Ticari Genel Müdürü Kerem Güven

- Otokoç Otomotiv Genel Müdürü Görgün Özdemir

- Fiat Satış Direktörü Mahmut Karacan

- Peugeot Pazarlama Direktörü Mehmet Akın

- Lexus Türkiye Direktörü Selim Okutur

- Volvo Pazarlama Direktörü Kubilay Polat

- Mercedes-Benz Kurumsal İletişim Müdürü Ezgi Yıldız.

Etiketler: gazetehaberleri


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı