Hitit'te Serkan şeytanın bacağını kırdı

Güncelleme Tarihi:

Hititte Serkan şeytanın bacağını kırdı
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 25, 2004 00:00

Bu yıl 31'inci kez düzenlenen Hitit Rallisi'ni daha önce bu yarışı hiç kazanamayan tecrübeli pilot Serkan Yazıcı ilk sırada tamamlayarak ÅŸeytanın bacağını da kırmış oldu.Türkiye Ralli Åžampiyonası'nın beÅŸinci yarışı olan (Rally Of Turkey dahil) Hitit Rallisi geride kaldı. Citroen'in desteÄŸiyle 31'inci Citroen Hitit Rallisi adını alan yarış 21-22 AÄŸustos tarihlerinde Ankara'da koÅŸuldu. 21 AÄŸustos Cumartesi günü saat 13.00'de Bilkent Oteli'nin önünden verilen startla baÅŸlayan yarışta 119 km uzunluÄŸundaki toprak zeminli toplam 12 özel etapta birincilik mücadelesi verildi. Hitit Rallisi'nde bu yıl yeni bir uygulama yapılarak alışılmış etaplar ikiÅŸer kez tersten geçildi. Bu deÄŸiÅŸikliÄŸin yanında bazı etaplarda yapılan düzenlemeler, Hitit Rallisi'nin daha renkli görüntüler vermesini saÄŸladı. Özellikle, Türkiye'nin en meÅŸhur zıplamasının iki kez tersten geçilmesi oldukça iyiydi. Genelde çok iyi bir organizasyon ÅŸeklinde geçen Hitit Rallisi'ndeki tek sorun etapların finiÅŸ noktalarının riskli bir yerde olmasıydı. Etabı maksimum süratlerde tamamlayan ekipler finiÅŸ noktasından geçtikten sonra yavaÅŸlamakta çok zorluk çekti. Yarış sonunda start alan 58 ekipten 22'si finiÅŸe ulaÅŸamadı.Ä°LKLERÄ°N YARIÅžI31'inci Hitit Rallisi'nde birçok ilk yaÅŸandı. Daha önce bu yarışı hiç kazanamayan Serkan Yazıcı Ford Focus WRC ile birinciliÄŸi elde ederek ÅŸeytanın bacağını da kırmış oldu. Citroen C2 Super 1600 ile ilk startını alan Ercan Kazaz otomobiline alışmaya çalıştı. Hitit Rallisi'ndeki bir diÄŸer ilk ise Hyundai Takımı'nın sezonun ilk finiÅŸini görmesiydi. Takımın pilotlarından Ender Alkoçlar beÅŸinci olurken, Murat Akdilek otomobilinin rot kolu kırıldığı için iyi götürdüğü yarışı tamamlayamadı. FORD'DA TAKIM EMRÄ° YOKTU AMA...Yarışın dikkat çeken en önemli olaylarının başında Ford Takımı'nın iki pilotunun liderlik için verdiÄŸi amansız mücadele yer aldı. Rallinin öncesinde pilotlarına 'takım emri' vermeyeceklerini söyleyen Serdar Bostancı'nın açıklamasının doÄŸruluÄŸu da bu ÅŸekilde ispatlanırken, belki de 'takım emri' olmaması Adnan Sarıhan'ın yarış dışı kalmasına neden oldu. Adnan Sarıhan 8'inci etabın sonunda çok ciddi bir kaza yaptı. FiniÅŸ noktasının oldukça riskli bir yerde olmasından dolayı otomobilinin kontrolünü kaybeden Adnan Sarıhan yaklaşık 30 metre yüksekliÄŸinde bir ÅŸarampolden aÅŸağıya yuvarlandı. Adnan Sarıhan ve co-pilotu Orhan Çelen bu olayı küçük sıyrıklarla atlattı. Bu olayın ardından Ford Takımı'nın servis alanında soÄŸuk rüzgarlar esti. Yarışı ilk iki sırada tamamlamayı planlayan takım yöneticilerinin planları bir anda bozuldu. Ayrıca, Adnan Sarıhan'ın kullandığı Focus WRC'nin neredeyse kullanılmaz hale gelmesi sonraki yarışlar için de sıkıntı yaratacak gibi. Belki de 'takım emri' olsa bu durum yaÅŸanmayabilirdi.SERKAN'IN Ä°LK ZAFERÄ°Bu olayın ardından Serkan Yazıcı birincilik mücadelesinde yalnız kaldı ve temkinli bir ÅŸekilde sürdürdüğü yarışı kazanmayı bildi. Bu birincilik aynı zamanda Serkan Yazıcı'nın ilk Hitit Rallisi zaferi de oldu. Tecrübeli pilot elde ettiÄŸi birinciliÄŸin ardından Pilotlar Åžampiyonası'ndaki yerini de iyice saÄŸlamlaÅŸtırdı. Serkan Yazıcı'nın yarış sonunda ‘Artık Avrupa'ya açılmanın vakti geldi’ diye konuÅŸmasıysa oldukça dikkat çekiciydi. Usta ve öğrencinin ikincilik mücadelesiYarıştaki ikincilik mücadelesinden 'hocam' dediÄŸi Hakan Dinç'i geride bırakmayı baÅŸaran Mehmet Besler mutlu ayrıldı. Mehmet Besler bu sonuçla yarışı Grup N'de de lider olarak tamamladı. 20 gün önce bileÄŸini çatlatan Hakan Dinç bu duruma raÄŸmen üçüncü olarak podyuma çıktı. Hakan Dinç ayrıca henüz sezon sona ermeden Grup N ÅŸampiyonluÄŸunu da ilan etmiÅŸ oldu.Super 1600 Volkan'ınSuper 1600'lerin mücadelesindeyse bu yarışta Punto yerine Palio Super 1600 ile start alan Volkan Işık ilk sırayı elde etti. Ege Rallisi'nde yaptığı kazanın ardından, sırtından sakatlanan ve Pirelli Rallisi'nde start alamayan Volkan Işık bu sonuçla ÅŸampiyonluk için yeniden iddialı bir konuma geldi. Super 1600'de ikinci sırayı da Fiat Abarth Motorsport pilotlarından Hamdi Ãœnal elde etti. Böylelikle, Fiat Takımı Hitit Rallisi'nde duble keyfi yaÅŸamış oldu. Super 1600'de üçüncü sırayı Renault pilotu Burak Çukurova alırken, Süleyman Atay dördüncü, C2 Super 1600 ile ilk startını alan Ercan Kazaz beÅŸinci oldu.Her ralli, tartışmaları, yaÅŸanan ufak tefek ya da iri boyutta kazaları, yarış dışı kalanları, etap dedikoduları, servis alanı manzaralarıyla sonuçlanır. Yarış sonrası konuÅŸulanlar, anekdotlar ve yapılan haberlerle de kendi öyküsünü yazar. Hitit Rallisi'nde etap içinde yaÅŸanan absürd bir anekdotu aktarmak istiyorum. Kafaları soru iÅŸaretleriyle dolduran, bu denli büyük organizasyonların, yapılan cehalet dolu hatalarla Allah'a emanet gittiÄŸini üzülerek de olsa fark ettiren, komik ama özünde dramatik bir küçük öykücük bu. Pazar sabahı KarataÅŸ etabının ortalarına denk gelen bir saÄŸ U dönüşü noktasındayız. Etap köyün içinden geçiyor ve haliyle köye giren yol sarı bantlarla kapatılmış. Etap güvenliÄŸi sarı tişörtleriyle jandarma da ünformalarıyla görevinin başında. Ama görev bilinci ve sorumluluk duygusu belli ki iÅŸ başı yapmamış. Çünkü bilgi eksikliÄŸi var. Ãœstelik gereksiz ve cahilce bir inat da var. Etabın baÅŸlamasına çok az bir süre kala güvenlik ve jandarma, izleyicilerin tümünü sarı bandın arkasına geçmeleri için sürekli uyarıyor. Ancak, fizik kurallarına göre sarı bandın arkası yani güvenli bölge olarak adlandırılan alan, aslında tehlikeli bir bölge; çünkü virajın dışı ve gelen yarış otomobillerinin savruldukları takdirde seyircilerle fiziksel anlamda kucaklaÅŸacağı nokta. DoÄŸal olarak biz orada durmak istemiyoruz, çünkü yaÅŸamayı seviyor ve gelecekte de ralli izlemeyi planlıyoruz. Tartışma çıkıyor. Etap güvenliÄŸinden sorumlu gözetmenin saÄŸduyulu davranmasını bekliyoruz. Oysa o, olaydan bihaber jandarmayı devreye sokuyor. Gereksiz ve gülünç bir uzlaÅŸmazlık hali sürüp gidiyor. Jandarma sonunda fosforlu sarı yelek giymiÅŸ basın mensuplarına dahi müdahale etmeye kalkışıyor ve olay gereksiz yere büyüyor. Tam o sırada gelen araçlardan biri virajı alamayarak sarı bandın içine giriyor. Tanrı'ya şükür kimseye bir ÅŸey olmuyor ve jandarma ikna oluyor. Ya hepimiz orada duruyor olsaydık? Merak ediyor ve soruyorum. Rallilerde görev yapan kiÅŸilere gerekli eÄŸitim verilmiyor mu? FotoÄŸraf çeken basın mensuplarının giydiÄŸi sarı fosforlu yeleklerin ne anlama geldiÄŸini bilmeyen, etap içindeki güvenli izleme alanları hakkında hiçbir fikri olmayan insanlara kim gözetmen olarak etap emanet ediyor? Kendi cehaletini örtmek için jandarmayla basını ve izleyicileri papaz eden güvenlik görevlilerine küçük bir tavsiye: Bu iÅŸi yapacaksanız, eÄŸitimleri dikkatli dinleyin ve öğrenmek için biraz da kendiniz çabalayın. Yapacağınız hatalar hem cana hem de ralli sporuna zarar verecek boyutlara gelebilir.Geçen hafta sonu yaÅŸananlar ne ilk ne de tek örnekti. Hafızamda biriktirdiÄŸim daha pek çok beceriksizlik ve 'bu kadar da olmaz' dedirten hata mevcut. Bu ise sadece benim bardağımı taşıran son damlaydı. YARIÅž SONUÇLARI1. Serkan Yazıcı-Can Okan Ford Focus WRC2. Mehmet Besler-Özden Yılmaz Mitsubishi Lancer Evo VIII3. Hakan Dinç-Okan Avcı Subaru Impreza4. Volkan Işık-Erkan Güleren Fiat Palio Super 16005. Ender Alkoçlar-Ä°smet Özbakır Hyundai Accent WRC6. Hamdi Ãœnal-Kaan ÖzÅŸenler Fiat Palio Super 16007. Murat Ersönmez-Burak Erdener Mitsubishi Lancer Evo VIII8. Burak Çukurova-Baran Alpay Renault Clio Super 16009. Süleyman Atay-Güray Karacar Fiat Palio Super 160010. Ercan Kazaz-Cem Bakançocukları Citroen C2 Super 1600Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!