Gerçek başarı öyküsü ve büyüme fırsatını gördük Silk&Cashmere’e geldik

Demet CENGİZ BİLGİN
03.01.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Türkiye’nin en başarılı markalarından Silk&Cashmere 20 yılı geride bırakırken, Dubai merkezli yatırım fonu Eastgate Capital Group’u ortak aldı. Eastgate Capital Group’in Eş Yönetim Ortağı Nasreddine Benaissa, “Muazzam büyüme potansiyeli taşıyor. Biz de bunun parçası olacağız” dedi.

TÜRKİYE’nin yurtdışından da adından söz ettiren markalarından Silk&Cashmere, 2012 yılına yeni ortakla girdi. Dubai merkezli Eastgate Capital Group, Silk&Cashmere’in yüzde 45’ini satın aldı. 2012’de 20’nci yılını kutlayan ve 22 ülkede başarıyla büyüyen Silk&Cashmere’e, ortaklığın ardından daha agresif büyüme planları yapacak. Eastgate Capital Group’in Eş Yönetim Ortağı Nasreddine Benaissa, bölgedeki istikrarlı ve güçlü markaları desteklediklerini belirterek, “Zamanpur Ailesi ve yönetim ekibiyle bu muhteşem markayı hem Türkiye’de hem bölgede hem de dünyada büyüteceğiz” dedi.
Zamanpur ailesi büyük ortak
Zamanpur ailesi büyük ortak olarak kaldığını vurgulayan Benaissa, yatırım kararı alma nedenlerini şöyle sıraladı: “Silk&Cashmere çok yüksek kalitede bir marka ve muazzam bir hızla büyüyor. Yüksek kalitede ve güçlü bir yönetim ekibi var. Gerçek bir başarı öyküsü ve bu güçlü marka, global olarak bir iz bırakmaya aday ve muazzam bir büyüme potansiyeli taşıyor. Biz de bunun bir parçası olacağız.”
Ayak izi bırakmaya devam
Silk& Cashmere markasına ve taşıdığı değerlere büyük bir hayranlık duyduklarını belirten Benaissa, “Markayı mercek altına aldığımızda şu 3 sonuca vardık: Yüksek kaliteli ürünleriyle biliniyor. Mağazaları sıcak ve hizmet arkadaşca. Müşterilerinin gönülden bağlı olduğu bir marka… Çok seçkin bir şekilde sunduğu kalite ve servis markanın başarısının kalbi” diye konuştu. Markanın gelecek 5 yılda Türkiye’de ve global dünyada ayak izlerini bırakmayı devam edeceğini vurgulayan Benaissa, markanın
dünya ipek ve kaşmir alalnındaki lider pozisyonunu daha da güçlendireceğini söyledi.  Silk&Cashmere CEO’su Ayşen Zamanpur da, şöyle konuştu: “Bu seçimi yapmamız çok kolay değildi. İlk günden beri ana hedefimiz olan ve bu konuda ciddi adımlar da attığımız kaşmir ve ipekte dünya markası olma amacımıza çok yaklaştığımızı hissediyoruz.”
Mavi, Beymen, Boyner ortak aldı
TÜRK markalar arasında özel yatırım fonuna hisse satanların başında Mavi geliyor. Ekim 2008’de bağımsız girişim sermayesi şirketi Turkven, Mavi’nin global hisselerinin yüzde 35’ini satın almıştı. Mayıs 2007’de ise Citigroup Venture Capital International (CVCI), Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.’nin yüzde 30’unu, Beymen Mağazacılık’ın ise yüzde 50’sini satın almıştı.

Yabancılar Türk markası peşinde

GEÇTİĞİMİZ günlerde Boyner Holding Başkanı Cem Boyner, 2012’de Türkiye’nin yabancı yatarımcılar için cazip pazar olacağını söylemişti. Boyner, Türk markalarına ilgiyi “Yabancıların ilgisinden millet işine bakamadı” sözleriyle açıklamıştı. Şu anda YKM’nin de bir fonla görüştüğü biliniyor. Türk markalar hem okyanus ötesinden Amerikalı, hem Avrupalı hem de Körfez’den Arap fonların ilgisini çekiyor. 2012 yılında pek çok Türk perakende markasının benzer ortaklıklar yapması bekleniyor.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı