En küçük hibrit Türkiye’ye dizel fiyatına geliyor 100 km’de 3.1 lt yakıyor

11 Haziran 2012 - 00:00Son Güncelleme : 11 Haziran 2012 - 11:01

Dünyada 4 milyon üzerinde satış adedi ile hibrit teknolojisinin lideri olan Toyota, Prius’tan sonra ikinci hibrit modeli Yaris’i Eylül ayında Türkiye’de satışa sunacak.

B sınıfından yer alan Yaris Hybrid ile birlikte Türkiye’de 2 hibrit modeli satan ilk firma olacak Toyota’nın Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, son 3 ayda 200-300 adet Yaris Hybrid satmayı hedeflediklerini. 2013 yılında ise 1000 adetlik satışa ulaşacaklarını söyledi. Bozkurt, Yaris Hybrid’in fiyatının dizel versiyonundan biraz daha pahalı olacağını belirtti. Dizel Yaris’in fiyatı 46 ila 49 bin TL arasında değişiyor.

Sınıfının en çevrecisi

Yaris Hybrid, 100 beygir gücündeki 1.5 litre benzinli motora sahip hibrit sistem ile segmentinin en iyi performans ve yakıt tüketimini sunuyor. 100 kilometrede 3.1 litre şehiriçi yakıt tüketim değerine sahip Yaris Hybrid, 79 g/km CO2 emisyonu ile de binek otomobil pazarının en düşük CO2 emisyon değeri ile çevreciliğini kanıtlıyor. Yeni Yaris’e göre boyu önden 20 mm uzayarak 3 bin 905 mm olan hibrid versiyonunda yeni kompakt pil arka koltuk arkasına yerleştirilerek iç mekan genişliğinden ödün verilmemiş. Yaris Hybrid’in bagaj hacmi, mevcut Yaris’te olduğu gibi, 286 lt iken arka koltukların tamamen yatırıldığı durumdaki maksiumum bagaj hacmi de 768 lt’ye çıkarılabiliyor.

/images/100/0x0/55ea5f3df018fbb8f87ba453

Bakım masrafları düşük

Sadece içten yanmalı motora sahip araçlara oranla Yaris Hybrid, bakım masraflarında da önemli bir fark yaratmaya hazırlanıyor. Hibrit teknolojisi sayesinde Yaris Hybrid’de debriyaj pedalı, debriyaj plakası, vites kutusu, marş motoru, V-kayışı ve triger kayışı bulunmuyor ve böylece bu parçalara ait herhangi bir bakım masrafı oluşmuyor.

2013’te hibrit araçlara vergi desteği gelecektir

ALİ Haydar Bozkurt, Türkiye’de gerek vergilendirmede gerekse açıklamalarda 2 tip araçtan bahsedildiğini belirterek, “Bir konvansiyonel motora sahip araçlar var bir de elektrikli araçlar var. Kimse hibritten bahsetmiyor. Artık 3’ün tip olarak hibritin da tanımı yapılmalı. Otomotiv stratejisinde hibrit araçlar yer alıyor. Bu bağlamda 2014 yılına kadar hibrit araçlara vergi desteğinin verileceğini düşünüyorum. 2013’te büyük ihtimalle bir düzenleme yapılacak.

2. EL TOYOTA FIRSATLARI İÇİN TIKLAYIN

Etiketler:
Okuyucu Yorumları { Toplam 7 Yorum }
  • hüseyin alpaguter 11.6.2012 12:44:40
    yakıtta dışa bağımlılık hikaye gelirlerin en fazla geldiği kalem dir akaryakıt bırakın masal anlatmayı.Arabalar suyla çalışssa .devlet suyun litresi 10 tl yapar
  • Yasin KOÇ 11.6.2012 12:08:15
    ilk sene yada 2 sene vergi az olur sonra yakıttaki fark vergi ile kapanır.
  • Serkan Boydağ 11.6.2012 11:56:25
    Yorumlara bakıyorum da bazı arkadaşlar ütopik bir Türkiyede yaşadıklarını sanıyorlar. Bu devlet topraktan, halkından vaz geçer de hiç bir zaman vergiden vaz geçmez. Boşuna vergi indirimi gibi boş hayallere kapılmayın.Motoru hava/su ile çalışsa bile o vergi %1500 eminim ki yine alınır.
  • kemal ada 11.6.2012 11:38:47
    yüksek vergiler yoluyla halkına benzin satan bir ülkede yaşıyoruz, getirilecek teşvikler sadece göstermelik olacaktır
  • ugur öneş 11.6.2012 10:14:00
    HİBRİT ARAÇLARA B SEGMENTİNDE ZORUNLU HALE GETİRİLMELİDİĞERER SEGMETLERDEDE OLABİLİR.(HAFİF TİCARİ)YOLCU OTOBÜSLERİ YERLİ ÜRETİM YÜZDE SİNE GÖRE VERGİLER SIFIRLANMALITAM YERLİDE HİÇ BİR VERGİ OLMAMALI ,AKSİNE TEŞVİK VE KREDİ KOLAYLIKLARI SAĞLAMALIYIZVE DİZEL VE GAZLI HİBRİTLER ÜRETMELİYİZ..
  • mustafa evren 11.6.2012 09:18:20
    Turkiye gibi yakitta disariya bagimli bir ulkede yayginlastirilmasi gereken bir sistem. vergi ve gumruk oranlarinin hybrid araclar icin degistirilip fiyatlar asagiya cekilmeli ve bu araclarin kullanimi yayginlastirilmalidir. ayrica cok daha cevreci araclar olmasida cok onemli.
Sayfa Başı
Haberleribrahim çelebierdoğanmakam aracıPYDYPGoperasyonCheick Tiote