Zorlu, Avrupa'da ikinci fabrikaya hazırlanıyor

Güncelleme Tarihi:

Zorlu, Avrupada ikinci fabrikaya hazırlanıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 30, 1998 00:00

Haberin Devamı

Fransa'dan sonra Avrupa'da ikinci bir tesis satın almak için görüşmelere başlayan Zorlu Tekstil Grubu iç pazarda da kriz önlemleri aldı. Zorlu, Taç markasını güçlendirmek için toptancılarına Taç Stor'lar kurduruyor. Taç, Migros, Carrefour alışveriş merkezlerinde de satılmaya başlanacak.

Zorlu Holding bünyesindeki Zorlu Tekstil Grubu Fransa'da satın aldığı Bel-Air'den sonra yurtdışında ikinci ev tekstili üretimi yapan fabrikayı da almaya hazırlanıyor. Zorlu Tekstil Grubu Koordinatörü Vedat Aydın, Fransa'dan sonra İsveç, Almanya veya İngiltere'de üretim yapan bir ev tekstili firmasını satın almak için çalıştıklarını açıkladı.

Aydın, Fransa'da satın aldıkları Bel-Air'in Almanya ve İtalya'da 5 bin satış noktasına sahip olduğunu hatırlatarak, şu bilgiyi verdi:

‘‘Ev tekstili Avrupa ve ABD'de çok geniş bir pazar. Bu amaçla önce Fransa'da pazar payı yüzde 40 olan, Bel-Air'i satın aldık. Şimdi de Avrupa'da ikinci bir tesisi satın almak için çalışıyoruz. Almanya, İsveç,İngiltere'de bazı alternatifler üzerinde duruyoruz. Sanıyorum birkaç ayda hangi ülkede hangi firmayı alacağımız kesinleşecek. Tekstil gurubumuz, perde, brode, gipür ve linen yatırımları ile dünyada üçüncü, Avrupa'da birinci sırada bulunuyor. Ev tekstilinde marka yaratmaktan başka çare yok. Taç kalitesinde yeni bir Avrupa markasını yaratarak lanse edeceğiz.’’

ÇARŞAF KURTARDI

Vedat Aydın, iç pazardaki durumu ise, ‘‘Yaprak kımıldamıyor’’ şeklinde tanımladı. Bu nedenle Rusya ile barter ticaretine başlayacaklarını açıklayan Aydın iç piyasada aldıkları kriz önlemlerini şöyle anlattı:

Bizim üretimizde bir prensip vardır, yüzde 50 iç pazar yüzde 50 dış pazar. Her yeni yatırımı bu şekilde planlarız. Ancak iç piyasada kriz var. Geçen yıl yüzde 70 dış pazar yüzde 30 iç pazar çalıştık. Bu yıl ise iç pazara sadece yüzde 10 çalıştık. Üretimimizin yüzde 90'ını artık ihraç etmek durumundayız. İç pazarda da yüzde 10'luk payı Taç markamız ile çarşaf sağladı. Toplantılarda arkadaşlarıma, ‘Ne kadar sattınız?’ diye değil ‘sizden başka satabilen var mı?’ diye soruyorum.

İç pazarda sorun var. Bir yandan daralma bir yandan da düşünmeden yatırım yapan firmalar yurtdışında da kendi ülkesinin firmaları aleyhinde fiyat kırıyor. Avrupalı o zaman kaliteli üretim yapsanız da size fiyat baskısı yapıyor. Fakat bizim bir avantajımız var, tesisilerimizi görüp de bizden mal almayan yabancı firma yok. Fakat, iç pazarda talebi daha da uyarmak için bazı önlemler aldık.

Bunun için ilk aşamada ürün ve kalite ve desen çeşitlemesine gidiyoruz. Taç Çarşaf olarak yeni çıktık alma yeni desenleri ve çeşitleri de piyasaya vereceğiz.

İkinci olarak topkancılarımızı Taç Stor açmaya teşvik ediyoruz. Bunun için toptancılarımıza destek de vereceğiz.

Ürünlerimizin tüketiciye daha rahat ulaşması için Migros, Carrefour da standlarımız açılacak. Bu standlar büyük, müşterilerin her ürünü rahatça inceleyebileceği bir şekilde dizayn edilecek.

Rusya'da krizin ne zaman biteceği belli değil. Bu nedenle Rusya ile barter ticarete başlıyoruz. Biz onlara ürünlerimizi vereceğiz karşılığında da üretimde, satış da kullandığımız kağıt petro kimya gibi maddeleri alacağız.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!