Zetsche gibi Türk kökenli çıktı, 5 yılda yeni B Serisi’ni geliştirdi

Güncelleme Tarihi:

Zetsche gibi Türk kökenli çıktı, 5 yılda yeni B Serisi’ni geliştirdi
Oluşturulma Tarihi: Ekim 22, 2011 00:00

Alman Mercedes’in tamamen yenilediği başarılı modeli yeni B Serisi’ni Türk kökenli Jan Wiesse geliştirdi. Annesi Türk babası Alman olan Wiesse, “Mercedes-Benz’in Türkiye doğumlu CEO’su Dieter Zetsche gibi bende Alman markanın Türkiye ile bağı olan yöneticilerinden biriyim. Son 5 yılımı bu araca adadım” dedi.

Haberin Devamı

ALMAN lüks otomotiv devi Mercedes’in baştan aşağıya yenilediği yeni kompakt MPV modeli B Serisi’ni Türk asıllı Jan Wiese geliştirdi. Hayatının son 5 yılını bu otomobili geliştirmek için adadığını anlatan yeni B Serisi’nden Sorumlu Yönetici Jan Wiese, “Almanya’da doğdum ama annem Türk. Mercedes-Benz’in Türkiye doğumlu CEO’su Dieter Zetsche gibi bende Alman markanın Türkiye ile bağı olan yöneticilerinden biriyim” dedi. Wiesse, Mercedes’in Türkiye’nin öneminin farkında olduğunu söyledi.
Kısa sürede Türkçe öğreneceğim
Yeni B Serisi’nin Viyana’da gerçekleşen uluslararası tanıtımında konuştuğumuz Wiese, Zetsche’nin Türkiye’nin MercedesDaimler için ne kadar önemli olduğunu her fırsatta kendilerine hatırlattığını söyledi. Wiese, “Ben de Türkiye’nin bizim için ne kadar önemli olduğunun farkındayım. Bu yüzden en büyük eksikliğim olarak gördüğüm için, çok kısa sürede Türkçe öğrenmeyi hedefliyorum. Şu an tek bildiğim Türkçe gelime ‘tatlım’. Çünkü annem beni o şekilde çağırırdı. Ayrıca 10’a kadar da Türkçe sayabiliyorum. Yoğunluktan üstüne düşemedim ama bu eksikliğimi kısa sürede kapatacağım” dedi.
Kazaları da bir Türk önlüyor
Wiesse, Alman Teknik İşbirliği Kurumu’nda eksper olarak çalışan annesinin 30 yıl boyunca sürekli Türkiye’ye seyahat ettiğini söyleyerek bu nedenle kendisinin de İstanbul’u sık sık ziyaret etme fırsatı bulduğunu anlattı. Wiese şöyle konuştu: “Herkesin bildiği gibi Mercedes’in bünyesinde pek çok Türk mühendis çalışıyor. Ancak B Serisi’nin en önemli güvenlik donanımlarından biri olan ve öndeki araçla mesafeyi kontrol ederek kazaları önleyen ‘Collision Prevention Assist’ sistemi de Taner Kandemir adlı bir Türk mühendis tarafından geliştirildi. Her anlamda dinamik bir otomobil olacak şekilde tasarladığımız yeni B Serisi’nin Türkiye’de de başarıya ulaşacağından eminim.”

Haberin Devamı

Mercedes’in ÖTV artışından etkilenmeyen ikinci modeli

MERCEDES C Serisi’nde sunduğu 1.6 litre hacmindeki motoru sayesinde kısa süre önce artırılan  Özel Tüketim Vergisi’nden (ÖTV) etkilenmeyen Mercedes’in, ÖTV’den korunan ikinci modeli ise Kasımda yollara çıkmaya hazırlanan yeni B Serisi. Türkiye’de bir yıl içinde 1200 adetlik satışa ulaşması beklenen araç 30 bin 100 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. Araçta iki farklı güç üreten 1.6 litrelik benzinli motorlar görev yapıyor. 122 ve 156 beygir olmak üzere iki farklı güç üreten araçlarda, yeni geliştirilen çift kavramalı 7G-DCT şanzıman opsiyonel olarak alınabiliyor. Ayrıca yeni geliştirilen 1.8 litrelik dizel motorlar da sipariş üzerine tercih edilebilecek.

Haberin Devamı

Otoda güvenlik erkeğin fiziğine göre tasarlanıyor

OTOMOBİLLERDEKİ güvenliğin erkeklerin fiziğine göre tasarlandığı, bu nedenle kadınların kazalarda yaralanma riskinin daha fazla olduğu belirlendi. ABD’deki trafik kazalarına ilişkin yaklaşık 10 yıllık verileri inceleyen araştırmacılar, kazalarda emniyet kemeri takan kadınların yaralanma riskinin erkeklerden yüzde 47 fazla olduğu sonucuna vardı. Daha önce yapılan araştırmalar kadınların daha fazla yaralanmasının sürüş farklılıklarından kaynaklandığını gösterse de “Journal of Public Health”dergisinde yayımlanan bu araştırma, bu durumun araçtaki güvenlik donanımının tasarımından kaynaklandığını gösterdi. Koltuk başlarının kadınların fiziksel özellikleri gözardı edilerek tasarlandığını belirten araştırmacılar, daha kısa olmaları nedeniyle kadınların bacaklarından yaralanma ihtimalinin de daha fazla olduğunu vurguladı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!