"Yarışma için özel iş yapılıyor, özel ekipler yaratılıyor"

Güncelleme Tarihi:

Yarışma için özel iş yapılıyor, özel ekipler yaratılıyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 02, 2016 14:38

Kollektif'in Ajans Başkanı Hüseyin Camcı, ajanslarda yarışmalar için özel ekip kullanılmasına ve yarışma odaklı özel iş yapılmasına dikkat çekti.

Haberin Devamı

Reklam yaratıcılığı yarışmaları hakkında, sektöre bir katkısı olup olmadığı, değeri, önemi, hizmet ettiği amaç vb. konularda genel bir değerlendirme yapar mısınız?

Ben yarışmaların sektöre katkısı olduğunu düşünenlerdenim. Sonuçta değerlendirme açısından çok sübjektif bir sektörde iş yapmaya çalışıyoruz. Bu açıdan bir grup insanın toplanıp hazırlanmış bazı işleri ödüllendirmesi gurur verici bir durum. Yaratıcı ekibi motive ediyor, ajansın bir bütün olarak hareket etmesi için ona gerekli enerjiyi veriyor.

Burada son dönem tartışılan 2 konu bence önemli. Birincisi "gerçek iş" tartışması, diğeri de yarışmaların kategori genişlemesi, katılım ücretleri, ajansların özel yarışma ekipleri yaratması gibi nedenlerle "endüstrileşmesi".

Biz, Kollektif olarak elimizden geldiği kadar bir brief'le başlanmış, müşterinin sorunlarına çözüm bulmuş işlerle yarışmaya katılmayı tercih ediyoruz. Bu bizi daha çok mutlu ediyor. 

Haberin Devamı

Yarışmaların endüstrileşmesi konusunda ise bence su akıp yolunu bulacak. Zaman içerisinde hem ajanslar hem yarışmalar en doğru çözümü bulacaklar. 

Belki de bir gün kimsenin yarışma için değil sadece müşterisi için çalışacağı günler de gelecek; kimbilir...

Yaratıcılığın, pazarlama iletişimi faaliyetlerinin iş başarısındaki rolü hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Yaratıcılık denilen şeyi dikkat çekme denilen kavramla ilişkilendirmek özellikle günümüzün dünyasında çok değerli. Seyredilen reklamların, videoların %90'dan fazlasının hatırlanmadığı bir dünyada yaratıcılığını kullanmayan ajans-reklamveren markasını siste kaybolacak bir gemiye bindirmiştir. Yani biz reklamcı değil sorun çözücüler olarak başarı için dikkat çekme sorununa da çözüm üretmeliyiz. Tabi ki hepimizin hata yapma ihtimali var. Ama gelin bu hatayı daha cesur daha farklı daha sıradışı bir işle yapalım. En azından dikkat çekmeyi başaralım.

Ödüllendirilen çalışma(ları)nızın, ödüle değer bulunma gerekçeleri sizce nedir?

Polisan için hazırladığımız "Sesi Olmayan Kadın" çalışmasının bizim için en değerli olan yönü, mecrada olan bir değişime anında yaratıcı bir çözüm üretmesi ve bu mecrayı kendi alanı içinde kullanmayı başarmasıydı. 

Haberin Devamı

Facebook'un kısa zaman önce çıkardığı otomatik video oynatma özelliğini kullandığımız proje, mecra kullanımı açısından çok değerli bir işti. Bence bu yönüyle herkes tarafından takdir edildi.

Kırmızı Ödülleri’ne bir kategori eklemeniz istense, bu ne olurdu?

Son genişlemesiyle birlikte özellikle dijital bölümün eklenmesi Kırmızı’yı bambaşka bir yarışma haline getirecek buna inanıyorum. 

Ama bir kategori eklesem yarışmaya katılmayan ama jürinin seçtiği bir işe ödül verilmesi ilginç olurdu. 

BAKMADAN GEÇME!