GeriEkonomi Yaratıcı gençlerin yanındayız
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yaratıcı gençlerin yanındayız

Yaratıcı gençlerin  yanındayız

Hürriyet ve Reklamcılık Vakfı tarafından Akmerkez ev sahipliğinde düzenlenen Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye elemeleri tamamlandı. Cannes’da 17-24 Haziran’da yapılacak olan Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nde Türkiye’yi temsil edecek olan genç ekipler belirlendi.

Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali Türkiye temsilcisi Hürriyet ile Reklamcılık Vakfı’nın, Akmerkez sponsorluğunda ve ev sahipliğinde düzenlenen Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye Elemeleri 09-22 Mart tarihleri arasında gerçekleşti. Cannes’da 17-24 Haziran’da yapılacak olan Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nde Türkiye’yi temsil edecek olan genç ekipler belirlendi. 6 farklı kategoride yapılan seçimlerde 30 yaş altında olan medya, reklam, pazarlama ve halkla ilişkiler (PR) sektöründe çalışan gençlerin oluşturdukları ekipler yarıştı. Reklamverenler Derneği ve Getty Images Türkiye’nin de destek verdiği yarışmada basın, film, siber, medya, pazarlama ve PR dallarında kategori birincisi seçilen ekipler 17-24 Haziran’da festivaldeki uluslararası yarışmalarda Türkiye’yi temsil edecekler.

352 GENÇ YARIŞTI

Genç Aslanlar Türkiye Elemeleri için yarışmaya katılan gençler deneyimli isimlerden mentorluk aldılar. Basın ve Film kategorisinde Ergin Binyıldız, Siber kategorisinde Alemşah Öztürk, Genç Pazarlamacılar, Medya ve PR kategorilerinde Teoman Tuğsuz yarışma öncesinde katılımcıları şampiyonluğa götürecek püf noktaları paylaştı.

Akmerkez’de gerçekleştirilen Genç Aslanlar Türkiye elemelerinde, genç pazarlamacılar kategorisinde 29 ekip, basın kategorisinde 37 ekip, film kategorisinde 34 ekip, medya kategorisinde 34 ekip, siber kategorisinde 31 ekip ve PR kategorisinde 11 ekip olmak üzere 6 kategoride 176 ekip toplamda 352 genç profesyonel yarıştı. 6 kategoriden seçilen 12 kişi Cannes’a gitmeye hak kazandı. Festivalde gerçekleştirilecek “Young Lions” yarışmasında Türkiye’yi 6 kategoride temsil edecek ikişer kişilik ekipler genç yaratıcılar için hizmete sunulan Young Lions Zone’da jüri üyeleri ve sektörün önde gelen isimlerinden yarışmaya katılana kadar mentorluk da alacaklar.

Gençlere yönelik yarışmada bu yıl PR kategorisinde Doğan Holding’in “Ortak Değerler Hareketi-Müştereklerimizi Keşfedelim ve Geleceğe Birlikte Yürüyelim” projesine farkındalık yaratmak amacıyla da gençlerin projeleri yarıştı. Ortak Değerler Hareketi ile ilgili de birinci gelen PR ekibi Doğan Holding’in davetlisi olarak Cannes’da Türkiye’yi temsil etmeye hak kazandı.

Yaratıcı gençlerin  yanındayız

YARATICI GENÇLERİN YANINDAYIZ

HÜRRİYET İcra Kurulu üyesi ve Reklam Direktörü Zeynep Tandoğan, “Dünya çapındaki en önemli yaratıcılık yarışmalarından biri sayılan Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali Türkiye Temsilciliğini bu yıl Hürriyet olarak üstlendik. Her yıl yaratıcı iletişim endüstrisini öğrenmek, köprüler kurmak ve yaratıcılığı kutlamak için dünyanın en yetenekli, en yaratıcı insanları Cannes Lions’da buluşuyor” dedi. Tandoğan, şöyle konuştu: “Cannes Lions Festivali, 100’den fazla ülkeden 15 binden fazla kişinin katıldığı markalı iletişim alanında çalışan kişilerin bağlantı kurduğu, en iyi yaratıcı çalışmaları kutladığı gerçek bir küresel buluşma alanı. Biz de Hürriyet olarak gençlerimizi tüm bu fırsatlarla buluşturmak, yaratıcı işlerimizin uluslararası platformda hak ettiği yeri almasını sağlamak için, Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye elemelerini; Reklamcılık Vakfı ile Akmerkez sponsorluğu ve ev sahipliğinde gerçekleştirdik. Akmerkez son 6 yıldır Cannes Young Lions Türkiye Elemeleri’ni destekliyor. Hürriyet Dünyası olarak bu katkılardan dolayı Akmerkez’e teşekkür ederiz. ‘Genç Pazarlamacılar’ kategorisinde 2016 yılında Türkiye ekibi ülkemize ödülle döndü. 2017’de de çıtayı yükseğe taşıyarak gençlerimizin ve yaratıcılığın hak ettiği başarıların daha da artacağını düşünüyoruz.”

GENÇLERİ DESTEKLEMEYE DEVAM

GENÇLERİ iletişimden sanata, modadan tasarıma kadar birçok alanda desteklemeye devam ettiklerinin altını çizen Akkök Holding Yönetim Kurulu Üyesi Alize Dinçkök Eyüboğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: “Dünyanın dört bir yanından yaratıcı beyinleri bir araya getiren bu yarışmayı destekliyor olmaktan dolayı çok mutluyuz. Akmerkez’in alt katında da; gençlerin konforlu bir şekilde çalışması, fikirlerini rahatça paylaşması ve toplanabilmesi için Young Lions Zone isimli ücretsiz bir çalışma alanı yarattık. Cannes Lions Genç Aslanlar Türkiye yarışmasının sunumları ve finali de bu alanda gerçekleşiyor. Gençlerle profesyonelleri bir araya getirmek onların gelişimi ve sınırları aşabilmeleri adına atılabilecek en yararlı adımlardan biri. Biz sadece Akmerkez özelinde değil Akkök Holding olarak gençleri birçok alanda desteklemeye çalışıyoruz. Gençlere yaptığımız yatırımların geri dönüşünü görmek bizi çok mutlu ediyor. Cannes Lions Genç Aslanlar yarışması festivalin en dinamik ve heyecanlı bölümü. Geçtiğimiz iki yılda Türkiye’den giden ekipler dereceye girme başarısını gösterdi. Geçen yıl da ‘Genç Pazarlamacılar’ kategorisinde Türkiye ekibi ülkemize ödülle döndü. Ayrıca nisan ayında Reklamcılık Vakfı’nın katkıları ile Akmerkez’deki Young Lions Zone’da başlayacak ‘Cannes Akademi’ ile bir çok gencin kariyer gelişimine de katkıda bulunacak olmanın gururunu yaşıyoruz.” 

PR KATEGORİSİNDE 11 EKİP YARIŞTI

PR kategorisindeki ekipleri; Arzu Ünal’ın başkanlığındaki Emel Göker, Emine Çubukçu, Melda Barkın, Neslihan Sadıkoğlu ve Sami Basut’tan oluşan PR
Jürisi değerlendirdi. PR kategorisinde 11 ekip yarıştı.

YARIŞMANIN KAZANANLARI

DERECEYE giren ekipler, Ayşe Bali, Ergin Binyıldız, Alemşah Öztürk, İnanç Dedebaş, Arzu Ünal ve Lize Karaboğa’nın jüri başkanlığında belirlendi.
Genç Pazarlamacılar kategorisinde birinciliği Kaan Fişek ve Tonguç Akbaş-Vodafone Türkiye, ikinciliği Pelin Özdil ve Çisem Daştan-Unilever, üçüncülüğü de Egemen Yalçın ve Gözde Korkmaz-İpek Kağıt aldı.

Medya kategorisinde birinciliği Işıl Sager ve Deniz Haznedar - Mindshare Turkey, ikinciliği Barış Toğuş ve Yiğit Başer - Maxus Turkey, üçüncülüğü de Esra Çorum ve Müge Özden - GroupM Xaxis aldı.

PR kategorisinde  birinciliği Aslı Meci ve Can Saçkan-MPR, ikinciliği Selen Kırtıl ve Sesilya Yeşiltepe-Ünite İletişim, üçüncülüğü Olcay Kaplan ve Mesutcan Coşkuncan-Ogilvy PR aldı.

Film kategorisinde birinciliği Adil Can Ocak  ve Kadir Temir-Innocean Worldwide, ikinciliği Fatma Hasbolat ve Fazıl Burak
Evlice-Puck Global, üçüncülüğü Atakan Demiral ve Deniz Makal-4129Grey aldı.

Siber kategorisinde birinciliği İsmail Anıl Güzeliş - Tribal Worldwide Istanbul ve Hakan Yılmaz - Publicis Istanbul, ikinciliği Elvan Deniz ve Naz Bade Arslan-
McCann Istanbul, üçüncülüğü de Emre Gülver ve Mehmet Ali Ekmekçi- 4129Grey aldı.

Basın kategorisinde de birinciliği Fatma Nur Zeynel ve Tankut Ağdemir-Y&R Istanbul, ikinciliği Aylin Atabay ve Gökçe Noyan-Ogilvy&Mather, üçüncülüğü de Bülent Ekel-Concept ve Anıl Fatih Tiryaki-Medina Turgul DDB aldı.

SUNUM BECERİSİ VE AKICI İNGİLİZCE

YARIŞMAYLA ilgili değerlendirmelerde bulunan Genç Pazarlamacılar Jüri Başkanı Lize Karaboğa, “Genç Pazarlamacılar kategorisinde Vodafone İnovasyon bölümünden yarışmaya katılan ekip briefe inovatif bir pazarlama dinamiği katmayı başardı. Netlik, ilham vericilik ve odaklı olma gibi işin tasarlanma sürecini temelden etkileyen unsurlar açısından çok iyi çözülmüş bir brief getirdiler jüriye. Kendilerine verilen bilgilerin ötesine geçip, bilgilerin işaret ettiği sorunu damıtılmış bir noktaya taşıdılar. Ayrıca kendi ürün/hizmetleri ile konuyu anlamlı bir şekilde bağlayarak ajansın yaratıcılığını tetikleyecek bir brief oluşturmayı başardılar. Bu çalışma üstün sunum becerileri ve akıcı İngilizce ile birleşince ortaya kazanan ekip çıkmış oldu” dedi.

İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE SINIRLAR KALKIYOR

34 ekip ve 68 genç yeteneğin yarıştığını belirten Medya Kategorisi Jüri Başkanı İnanç Dedebaş, şöyle konuştu: “Genç yeteneklerimizin bu kadar kısa sürede, çok farklı yaratıcı fikirler üretebildiklerini, fikirleri omuzlayacak çok güçlü platformlar dizayn edebilmelerini ve bunları 5 dakika gibi kısa bir sürede çok etkili bir şekilde jüriye aktarabildiklerini görmek hepimize çok iyi geldi. Medya kategorisinde pazarlama sorununun doğru teşhisi, güçlü bir içgörü üzerine kurgulanan büyük fikir ve bu fikrin yeşertilebileceği yaratıcı ve yenilikçi temas stratejisine odaklandık. İlk 3’e giren işlerde çok güçlü bir içgörü vardı. İyi içgörü büyük fikri, yaratıcı fikir de dikkat çeken medya kullanımlarını ve yaratıcı uygulamaları doğurmuştu. Özetle sunumlar bize iletişim çözümlerinde sınırların iyiden iyiye kalkmakta olduğunu bir defa daha gösterdi.”

 

EN ÇARPICI İŞLERİ ÖDÜLLENDİRDİK

 

BU yıl basın katılımının hem sayı hem iş kalitesi olarak çok yüksek olduğunu belirten Basın Kategorisi Jüri Başkanı Ayşe Bali, “Jüri olarak briefi en iyi karşılayan, etki gücü en yüksek, en çarpıcı işleri ödüllendirdik. Dereceye giren tüm işler damıtılmış yaratıcılık içeriyordu. Yani çok güçlü fikir ve neredeyse çabasız duran yalınlıkta uygulama. Böyle bir yalınlığa bu kadar kısa sürede ulaşmak hiç de kolay değildir, ustalık gerektirir. Bir de konuya diğerlerinin bakmadığı yerden bakabilme becerisini de önemsedik. Kazananların Cannes’daki yarışmada da yüksek şansı olduğuna inanıyorum” dedi.

 

Yorumları Göster
Yorumları Gizle