Türkiye, teknoloji şirketi Xerox'un Orta ve Doğu Avrupa merkezi seçildi. Bölgenin yönetim merkezi olmak için, Polonya, Macaristan, Çek Cumhuriyeti gibi Avrupa Birliği'ne bu yıl Mayıs ayında girecek ülkelerle çekişen Türkiye, 2001 yılında gösterdiği başarı ve taşıdığı ekonomik potansiyel gözönüne alınarak 8 ülkenin merkezi oldu. Şirket yapılanmasında yapılan değişiklikle; Polonya, Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Hırvatistan, Arnavutluk, Makedonya Türkiye'den yönetilmeye başlandı.
Dünyada 130 ülkede faaliyet gösteren 16 milyar
dolar cirolu dev şirketin İstanbul'u Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinin merkezi olarak seçmesi, şirket tarihinde önemli bir adım olarak değerlendirildi.
PİYASALARI 4'E AYIRDIYeniden yapılanma çerçevesinde Orta ve Doğu Avrupa Bölge Direktörü olarak atanan Olivier Ferraton, Xerox Türkiye'nin 2001 yılında gösterdiği başarının Türkiye'nin Orta ve Doğu Avrupa Bölgesi'nin merkezi olmasını sağladığını belirtti.
Xerox'un 2003 yılında aldığı kararlar ile dünya piyasalarını, Amerika, Avrupa, Uzakdoğu ve Gelişen Pazarlar olmak üzere 4'e ayırdığını belirten Oliver Ferraton, Türkiye'nin de gelişen pazarlar organizasyonu içerisinde merkezlerden birisi haline geldiğini söyledi.
Üretim ve yatırım zamanı
XEROX Orta ve Doğu Avrupa Bölge Direktörü Olivier Ferraton, Türkiye'nin geleceğine inanmanın ve yatırımları arttırmanın zamanı olduğunu söyledi. Türkiye'nin 3 yıl önce yaşadığı ekonomik krizin etkilerinden hızla sıyrıldığını belirten Ferraton, ‘‘ Ancak pazarda bu iyileşmenin sonuçlarını göremiyoruz’’ dedi. Ekonomik iyileşmeye rağmen yatırımcıların hálá şüpheler taşıdıklarını vurgulayan Ferraton, yatırım ve üretim yapmanın zamanının geldiğini belirtti.
Krizde fırsat yaratan öne geçti
Türkiye'nin yönetim merkezi olduğu Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri ile birçok açıdan benzerlikler gösterdiğini vurgulayan Ferraton, ‘‘Bölge merkezi olmak için yarışan ülkeler arasında, Türkiye'nin serbest pazar ekonomisi geleneği ve krizlerde bile fırsatlar yaratan yapısı dikkat çekti ve Türkiye öne geçti’’ dedi. Yapılan organizasyon değişikliği ile Türkiye'deki organizasyonun çalışma biçiminde bir değişiklik olmayacağını belirten Ferraton, ‘‘Türkiye pazarı için ayrı bir ekip daha önce olduğu gibi çalışmaya devam edecek’’ diye konuştu.
1989’dan beri Türkiye’de
Xerox, 1989 yılından bu yana Türkiye'de yüzde 100 yabancı sermaye ile faaliyet gösteriyor. Türkiye Xerox, üretim, imalat, gıda, ilaç, bankacılık, otelcilik, hizmet sektörleri ile kamu ve askeri kurumlarının da aralarında bulunduğu 130'un üzerinde kuruluşla çözüm ortağı olarak çalışıyor. Türkiye çapında bayi ve distribütörlerle satış ve servis hizmeti veriyor. Xerox'un ev ve ofis pazarına yönelik kişisel yazıcı, fotokopi ve çok fonksiyonlu ürünleri bulunuyor.
Kim, hangi göreve getirildiTeknoloji şirketi Xerox'ta şirketin yeniden yapılanması çerçevesinde Türkiye'nin Orta ve Doğu Avrupa Bölge Merkezi haline gelmesi ile Olivier Ferraton İstanbul'a Bölge Direktörü olarak atandı.
Yeniden yapılanma çerçevesinde Türkiye Genel Müdürü de Sergey Chernolovenko oldu.
Güney Afrika ve Güney Afrika'ya bağlı 11 ülkenin Pazarlama Direktörü olan Mehmet Sezer ise Xerox içerisinde 2 ayrı bölümden birisi olan Pazarlama ve servis Operasyonları Direktörlüğüne atandı.
Xerox İngiltere Global Hizmetler Müdürü Ben Gale ise Türkiye'ye endüstriyel ve sektörel çözümler Direktörü olarak transfer oldu.
Xerox Türkiye Finans Direktörlüğüne ise Burak Özer atandı.