Güncelleme Tarihi:
DAMAT-TWEEN markasıyla bilinen Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, 2011’de 113 milyon dolar düzeyinde olan cirolarını 2016’da 757 milyon dolara yükseltmek için 5 yıllık bir plan hazırladıklarını açıkladı. Orakçıoğlu, merkezi İsviçre’de bulunan Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü’nün (WIPO) resmi internet sitesinde tanıtım yapma şansını yakalayan ilk Türk moda markası olarak seçildiklerini bildirdi.
96 ülkede tescilli
Süleyman Orakçıoğlu, Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar ve İcra Kurulu Üyesi Fatih Anıl’la birlikte düzenlediği sohbet toplantısında, WIPO’nun resmi sitesinde tanıtım filmlerinin bu ay içinde yayına gireceğini ifade ederek, şunları söyledi: “WIPO, Madrid Protokolü ve Madrid Anlaşması çerçevesinde uluslararası marka tescilini gerçekleştiriyor. 184 üye ülkesi bulunan WIPO’ya Türkiye 1999’da girdi. Türkiye’den bugüne kadar 6 bin 808 Türk markası tescil başvurusunda bulundu. Orka Group, bugüne kadar 16 adet uluslararası marka tescili başvurusunda bulundu. Grubumuzun markalarının 96 ülkede tescili bulunuyor.”
Taklit ediliyoruz
Damat-Tween’in tanıtım filminin yayınlanmasını WIPO’ya Türk Patent Enstitüsü’nün (TPE) önerdiğini kaydeden Orakçıoğlu, şunları anlattı: “Dünyada kendi markanızla yayılmaya başladıkça taklit riskiniz artıyor. Şu anda Çin, Mısır, İran ve Suriye’de taklit edildiğimizi biliyoruz. WIPO’nun sitesinde yayınlanacak tanıtım filmimizi, dünyadaki bütün profesyonel alıcılar görebilecek. Böylece taklitçilere karşı WIPO’nun resmi internet sitesinden bir anlamda mücadele etmiş olacağız.”
180 mağaza, 113 milyon dolar
Süleyman Orakçıoğlu, 2001 krizinde 8 milyon dolar olan grup cirosunu bu yıl 113 milyon doları aşacağını belirterek şöyle konuştu: “Şu anda 30 ülkede 50’ye yakın mağazamız faaliyet gösteriyor. Toplam mağaza sayımız 176’ya ulaşmış bulunuyor. Bu yılı 180 mağazayla geride bırakmayı planlıyoruz. Bunun 25 milyon doları yurtdışındaki mağazalarımızdan sağlanacak. 2011-2016 dönemi için kendimize önemli bir büyüme planı hazırladık. Buna göre 2016’da 757 milyon dolarlık ciroya ulaşacağız. 2016’da ciromuzun 385 milyon doları yurtdışı mağazalarımızdan, geri kalan bölümü içerdeki mağazalarımızdan sağlanacak.”
İthalatımız yok gibi ürünlerimiz tümüyle Türkiye’de üretiliyor
SÜLEYMAN Orakçıoğlu, “Damat-Tween, D’S, ADV gibi markalarınızın tümü Giresun’daki fabrikanızda mı üretiliyor?” sorusuna şu yanıtı verdi: “Düğmesi, diğer aksesuarları dahil hazır giyim ürünlerimizin tamamına yakını Türkiye’de üretiliyor. İthalatımız yok denecek kadar az. Sadece çok özellikli, Türkiye’de üretilmeyen bazı kumaşları ithal ediyoruz. Bu nedenle Çin’den ithal hazırgiyim ve kumaşa getirilen ek vergi bizi hiç etkilemeyecek.”
Londra’da Harrods’a girmeye hazırlanıyor
ORKA Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, İngiltere’deki yıllık cirolarının 2 milyon pound düzeyinde olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: “Bazı departmant store’larda corner’larımız var. Harvey Nichols’taki corner’ı kendimiz işletiyoruz. Kısa süre içinde Harrods’a da girmeye hazırlanıyoruz.”
Romanya’da ‘en şık erkek’ yarışına damga vurdu, 10 mağazaya çıkacak
ORKA GROUP Genel Koordinatörü Osman Arar, Romanya’da 4 mağazaya ulaştıklarını belirterek, şunları anlattı: “4’ü de Bükreş’te. Bu yılı Romanya’da 5 mağazayla tamamlarız. Önümüzdeki yıl başka kentlerde 5 mağaza daha açacağız. Modelimiz çok başarılı gidiyor. Story Magazine dergisi, ülkenin en şık giyinen erkeklerini seçti. İl 10’a kalanların 9’u Damat-Tween’i seçmişti. İlk 3 sırayı alanlar Damat-Tween giyinenler arasından çıktı. TV’de Morning Zu programını sunan Mihai Morar, Sinteza Zilel’in sunucusu Mihai Gadea ve Romanya’da yayın yapan Kanal D’nin Wanna Be Millionaire programının sunucusu Virgi Iantau ilk 3 sırada yer alan erkekler oldu. Romanya’daki 4 mağazamızın cirosu 3 milyon Euro’ya ulaştı.”
Bu fırsat 100 yılda bir karşımıza çıkar
YUNANİSTAN başta olmak üzere Avrupa’da ciddi kriz yaşandığına dikkat çeken Süleyman Orakçıoğlu, “Modada İtalya’nın rolünü biliyoruz. Ancak, kriz onları da ciddi etkiliyor. Türkiye ve Türk markaları olarak bu dönemi iyi değerlendirmeliyiz. Bu fırsat karşımıza ancak 100 yılda bir gelir” dedi. Orakçıoğlu, “Avrupa’dan marka almanız söz konusu olur mu?” sorusunu, “Bize mağaza sayısı açısından katkı yapacak bir fırsat olursa değerlendiririz. Artık kendi markamızla dışarda iyi büyüyoruz” yanıtı verdi.