Vergide e-beyanname dönemi

Güncelleme Tarihi:

Vergide e-beyanname dönemi
Oluşturulma Tarihi: Eylül 15, 2004 11:16

Maliye Bakanlığı, mükelleflerin vergilerini daha kolay, hızlı ve güvenilir bir şekilde ödemelerini sağlayabilmek için 1 Ekim 2004 tarihinden itibaren elektronik beyanname uygulamasına geçecek.

Haberin Devamı

Maliye Bakanlığı, vergi beyannamelerinin internet üzerinden alınmasına ilişkin uygulama esaslarını bir tebliğ taslağıyla belirledi. Buna göre, mükelleflerin vergi beyannameleri ile bildirim ve eklerini daha kolay, hızlı, ekonomik ve güvenilir bir şekilde verebilmelerini sağlamak amacıyla 1 Ekim 2004 tarihinden itibaren elektronik beyanname uygulamasına geçilecek. Uygulamayla, beyannamelerin doldurulmasındaki hataların en aza indirilmesi, mükelleflerin mağduriyetinin önlenmesi, vergi dairesinin işlemlerinin azaltılması ve kolaylaştırılması da amaçlanıyor.

Vergi mükellefleri 1 Ekim’den itibaren, KDV, ÖTV, Muhtasar, Damga Vergisi, Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi, Özel İletişim Vergisi ve Şans Oyunları Beyannamelerini internetten gönderilebilecek. 1 Ocak 2005 tarihinden itibaren ise yıllık gelir ve kurumlar vergisi beyannamelerinin ise elektronik ortamda alınması amaçlanıyor.

Haberin Devamı

ARACILAR DA GÖNDEREBİLECEK

E-beyanname uygulamasıyla, mükellefler vergi beyanname ve bildirimlerini internet ve diğer elektronik bilgi iletişim araç ve ortamında doğrudan kendileri gönderebileceği gibi aracılar kanalıyla da ulaştırabilecek. Maliye Bakanlığı’nca yetkilendirilmiş Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirler mükelleflerin beyannamelerini eletronik ortamda doldurarak verebilecekler.

UYGULAMA ZORUNLU DEĞİL

Düzenleme, ilk defa uygulanacak olması, mükelleflerin uyum sürecini sorunsuz bir şekilde geçirmelerinin dikkate alınması ve vergi dairelerinin henüz tam olarak otomasyona geçememesi nedeniyle zorunluluk taşımayacak. Mükellefler beyannamelerini eski usulde de verebilecekler.

1 Ekim’de geçilecek uygulamayla sadece cari döneme ait beyannameler elektronik ortamda gönderilebilecek. Verilme süresi geçmiş beyannamelerle düzeltme ve pişmanlık talebi içerenler bağlı bulunulan vergi dairelerine kağıt ortamında verilmeye devam edilecek. Ancak, uygulamanın ileri aşamalarında bu beyannamelerin de elektronik ortamda verilebilmesi hedefleniyor.

Haberin Devamı

E-BEYANNAME NASIL GÖNDERİLECEK

Mükelleflerin söz konusu uygulamadan yararlanabilmesi için bağlı bulundukları vergi dairelerine "Elektronik Beyanname Gönderme Talep Formu ve Taahhütnamesi"ni doldurarak başvurmaları gerekiyor. Mükelleflere bağlı bulundukları vergi dairesince, başvuru anında kullanıcı kodu, parola ve şifreyi içeren kapalı bir zarf verilecek. Zarfın mükellefe ya da yetki verilen kişiye tesliminde "Teslim Tutanağı" düzenlenecek ve tutanak mükellefle vergi dairesi yetkilileri tarafından imzalanacak. Düzenlenen tutanak ile talep formunun birer örneği mükellefin dosyasında korunacak. Bu işlemleri tamamlayan mükellefler internet ortamından beyannamesini gönderebilecek.

Haberin Devamı

YANLIŞ ŞİFRE GİRİLMEYECEK

Mükellef ve yetki verilen kişilerin kullanıcı kodu, parola ve şifrelerini kullanarak gönderecekleri beyannameler sistem tarafından ön kontrolleri yapıldıktan sonra kabul edilecek. Gönderilen beyannamelerde hata tespit edilmesi halinde, bu hatalar hatanın kaynağıyla birlikte mükellef veya aracıya elektronik ortamda hemen bildirilecek ve söz konusu hatalar düzeltildikten sonra tekrar aynı şekilde gönderilecek.

DAİRELERİN MESAİ SAATİ UZAMIŞ OLACAK

Vergi İdaresi’ne gönderilen beyannamelerin geçerliliği ve matematiksel hata içermediği sistem tarafından tespit edildikten sonra, beyannameyi gönderen mükellef veya aracının ekranından onay vermesi istenecek. Onaylama işleminin gerçekleşmesiyle birlikte beyanname idareye verilmiş sayılacak. Beyannamenin yasal sürede verilen beyanname olarak kabul edilmesi için onaylama işleminin en geç beyannamenin verilmesi gereken son gün saat 24.00’den önce tamamlanmış olması gerekecek. Böylece, vergi dairelerinde daha önce 17.00 olan mesai saati 24.00’e uzamış olacak.

Haberin Devamı

TAHUKKUK FİŞİ PRİNT EDİLEBİLECEK

Onaylama işlemi tamamlanan beyannamelere ait tahakkuk fişleri aynı anda kesilecek ve ekran görüntüsü olarak mükellefe veya aracıya gönderilecek. Bu gönderiyle birlikte tahakkuk fişinin mükellefe tebliğ işlemi de tamamlanmış olacak. Mükellef ya da aracı istediği zaman tahakkuk fişinin bir örneğini kendi yazıcılarından kağıt olarak alabilecek.

BANKALAR DA SİSTEME MÜDAHİL OLUYOR

Elektronik ortamda gönderilen beyannamelere ait tahakkuk bilgileri, vergi tahsil yetkisi verilmiş bankalara da açılacak ve bu yolla mükelleflerin tahakkuk eden vergilerini bilgisayar ortamında hesaplarının bulunduğu bankadan ödemeleri de mümkün olabilecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!