‘Uzun yılbaşı’ ve indirim birleşti, alışveriş patladı

Güncelleme Tarihi:

‘Uzun yılbaşı’ ve indirim birleşti, alışveriş patladı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 05, 2010 00:00

Perakende, yılbaşının hafta sonu ve indirimle birleşmesi sonucu bütün yılın acısını çıkardı. Alışveriş merkezlerinde ziyaretçiler önceki senenin yılbaşı haftasına kıyasla yüzde 10-70, perakende ciroları da yüzde 30-50 arttı. Yılbaşını Türkiye’de geçiren turistlerin hafta sonunu alışverişleri de mağazalarda kuyruklara yol açtı.

TÜM olumsuz beklentilere rağmen, 2009 yılını yüzde 7 civarı büyüme ile kapatan perakende sektörü yılın son günleri ile yeni yılın ilk günlerinde rekora koştu. Yılbaşının haftasonu ve indirimle birleşmesi sonucu, alışveriş merkezi (AVM) ziyaretçi sayısı mağaza ziyaretçi sayısı 30 Aralık-3 Ocak arasında ziyaretçi yüzde 10-70 ve perakende ciroları yüzde 10-50 arası arttı. Bazı alışveriş merkezlerinin otoparklarında yer bulmak dahi mümkün olmadı. Haftasonu alışveriş merkezlerinin açıldığı saat olan 10.00’dan önce uzun kuyruklar oluştu. Mağaza içlerinde kasa kuyrukları dikkat çekerken, kimi mağazalarda talan ya da yağmayı andıran görüntüler ortaya çıktı. Nişantaşı’nda kuyruklar caddelere taştı.

Rekor günler yaşandı

İstinyePark Alışveriş Merkezi’nin ortaklarından Zafer Kurşun, “Yabancılar çok geliyor. Yılbaşı için gelen turistler de haftasonunu alışverişle geçirdi. Yılbaşı haftasonuyla kesişti, şehir dışına çıkanlar, tatile gidenler oldu. Gidemeyenler yılı alışveriş yaparak karşıladı” dedi.

İstinyePark Genel Müdürü Hakan Kurt ise, yılın son 2 haftası ziyaretçi sayısının önceki yıla kıyasla yüzde 28, ciroların ise yüzde 39 arttığını söyledi. Cumartesi günü 72 bin kişinin ziyaret ettiğini belirten Kurt “Bu tüm zamanların rekoruydu.Mağazalar daha açılmadan kapıların önünde kuyruklar oluştu. Mağazalarda da kuyruklar vardı. Gören bedava dağıtılıyor, yağmalanıyor zanneder” diye konuştu.

Ayılmadan alışveriş

Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane ise şunları söyledi: “1 Ocak’ta sanki yataktan kalkıp alışverişe gitmiş insanlar. Yılbaşı için hediyeler alındı ama yılın ilk günlerinde de bazı markaların indirime girmesi tüketiciyi çekti. Ciddi yığılmalar oldu. Otoparklarda yer bulunamadı. Adeta mağazalar talan edildi.”

30 Aralık-3 Ocak tarihlerinde mağaza cirolarının yüzde 40 arttığını belirten Kanyon Pazarlama Müdürü Çağla Gül, “Tüm mağazaların satışlarında artış olduğu gözlendi. Özellikle aksesuar, DVD-CD-kitap, ayakkabı-çanta ve tekstil satışları arttı. Yılbaşı hediye alışverişleri ve sezon indirimleri artışta etkili oldu” dedi. İstanbul Cevahir AVM’nin kapı giriş sayıları aynı dönemde yüzde 13 arttı. Kampanyalar ve tax-free ofisinin artışta etkisi olduğu açıklandı.

Erken indirimsiz meyvesini topladık

STEFANEL Türkiye Genel Müdürü Füsun Çevikel Kuran, “Geçen yıl zordu ama tüm piyasa dengeli davranıp erken indirime gitmedi. 31 Aralık’a kadar tüm sonbahar kış sezonu önceki yıla kıyasla satış yüzde 28 arttı. 2009’un son 2 günü ile 2010’un ilk 3 gününde en çok triko, kaban ve kürk sattık” dedi.

Bir yıl kemer sıktılar yıl sonu aldılar

DERİMOD Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, “Yılbaşına firmaların indirimi de eklenince bir yıldır kemerini sıkan tüketici harcamaya yöneldi. Yıl sonunda alışverişe çıktılar” dedi. Mavi Jeans Genel Müdürü Cüneyt Yavuz ise, yeni yıla indirimle girmemelerine rağmen, doğru ürün-doğru fiyat politikasıyla sonbahar-kış koleksiyonunun büyük ilgi gördüğünü söyledi.

Benetton yılın en yüksek satışını gerçekleştirdi

BENETTON Türkiye Genel Müdürü Zeynep Selgur, 28 Aralık-3 Ocak tarihlerinde yılın en yüksek satışını gerçekleştirdiklerini belirterek, “Yılbaşı, indirim, havaların geç soğumasından dolayı ertelenen taleple birleşince, 2009’un perakende adına en iyi haftasını yaşadık. Geçen senenin aynı döneminde, aynı mağazaların satışlarında (like for like) kasım ayına göre yüzde 50’lik, Aralık 2008’e göre ise yüzde 10’luk bir artış yakaladık. İstisnasız tüm ürün grupları başarılı bir performans gerçekleştirdi” dedi.

Hangi markanın yılbaşı satışı ne kadar arttı

Teknosa’nın satışları yüzde 30 arttı.
Derimod, ceket değiştirme kampan-yasıyla yüzde 40 artış yakaladı.
Koton’un satışları geçen yılın yüzde 25 üzerinde.
Mavi, yılbaşı dönemi cirosunda yüzde 11 artış gördü.
Beymen, yılbaşı döneminde hediyelik satışlarını geçen yılki satışının yüzde 45 üzerinde bitirdi.
YKM’nin satışları yüzde 15 arttı.
Silk&Cashmere satışı aralıkta katlandı.
Kayseri Park’ta ziyaretçi sayısı yüzde 30 artış gösterdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!