Uzakdoğulu gençler Barbie modasını sevdi

Güncelleme Tarihi:

Uzakdoğulu gençler Barbie modasını sevdi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2004 01:45

Kız çocuklarının en sevdiği oyuncağı zayıf, sarışın ve şık Barbie bebekleri şimdi moda dünyasına yönveriyor. 45 yıllık Barbie bebeklerinin üreticisi Mattel, Japon moda evi Sanei International ile yaptığı anlaşmayla ‘‘Barbie Modası’’nı başlatıyor.

İnsan ölçülerine uygun biçimde tasarlanan pahalı Barbie kıyafetleri Isetan gibi büyük department storelarda Burberry standının hemen yanında satılıyor. Şu anda Barbie kıyafetlerine yalnızca Japonya'da ulaşılabiliyor. Sanei geçen yıl ülkede 10 butik açarak önemli bir kitleye ulşamayı başardı. Mattel Japonya'da iyi giden işlerin ardından benzeri zincin butikleri Avrupa'da ve Amerika'da da açmayı planlıyor. Mattel'in İkinci Başkanı Richard Dickson Barbie'nin Chanel gibi tutkulu bir marka olduğunu söyüyor. Kolleksiyonda yer alan siyah yünlü mini etek 400 dolar ve pamuklu kazak 250 dolardan satışa sunuldu. Ceket fiyatları 350 dolardan başlarken, Barbie'nin baş figürünün yer aldığı çanta fiyatları 140 dolar civarında. Mağazanın devamlı müşterilerinden 22 yaşındaki Japon Kumiko Suzuki, çocukkken Barbie bebekleriyle oynadığını belirterek ‘‘Barbie her zaman benim idolük oldu. Güzel batılı bir prensesti o benim için. Barbie zayıf, sarışın ve tam olarak rüya gibi. Sadece onun gibi olmak isterdim’’ diyor. Bazı modacılar ise Japonya'daki başarının Avrupa'da ve Amerika'da aynı seviyede başarı anlamına gelmeyeceğine ve Japonlar'ın özellikle modada farklı alışkanlıkları ve beklentileri olduğuna dikkat çekiyorlar.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!