"Uygun bir ortak bulamazsak yolumuza devam ederiz"

Güncelleme Tarihi:

Uygun bir ortak bulamazsak yolumuza devam ederiz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2010 16:22

Sabancı Holding Sigorta Hizmetleri Grup Başkanı Hakan Akbaş, Ak Sigorta’nın dünya devi sigorta şirketleriyle ortaklık arayışı içinde olduğunu belirterek, "Vizyonumuz böyle bir ortaklığı gerçekleştirerek Pazar liderliğine ulaşmak. Ancak bu sürecin 2010 sonundan önce tamamlanmasını beklemiyoruz. Olmazsa olmazlarımız var. Eğer uygun bir ortak bulamazsak da yolumuza devam ederiz” dedi.

Ak Sigorta Genel Müdürü Uğur Gülen ise, bu yıl 50’nci kuruluş yıldönümünü kutlayan Aksigorta’nın 2009’da zorlu koşullar ve sektördeki yoğun rekabete rağmen bir önceki yıla göre yüzde 2.6’lık artışla 851 milyon TL’lik prim ürettiğini ve 35 milyon TL’lik net kar rakamıyla sektörün ön sıralarında yer aldığını söyledi.

Uğur Gülen, piyasa değeri 450 milyon dolara ulaşan Aksigorta’nın 2010’un ilk çeyreğindeki prim üretiminin ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 6.6’lık artışla 267 milyon TL’ye çıktığını açıkladı.

2009 yılı finansal sonuçlarını ve 2010 yılı ilk çeyrek sonuçlarını duyurmak amacıyla düzenlenen basın toplantısına Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Sabancı Holding Sigorta Hizmetleri Grup Başkanı Hakan Akbaş ve Genel Müdür Uğur Gülen’in katılımıyla gerçekleşti.

SABANCI: “SİGORTA GRUBUN ANA BÜYÜME PLATFORMU”

Toplantıda bir konuşma yapan Güler Sabancı, sigortanın Sabancı Grubu’nun ana iş kollarından ve ana büyüme platformlarından biri olduğunu belirterek, “Ak Sigorta hayat dışı branşında bugün lider oyunculardan biri. İlk 50 yılı başarılı ve sektörün lider kuruluşlarından biri olarak tamamladık. Şimdi genç ve deneyimli yeni yönetim ekibimiz Ak Sigortayı ikinci 50 yıllık döneme hazırlıyor. Şimdi liderliğini gelecek yıllarda daha da pekiştirmesini bekliyoruz” dedi. Aksigorta’nın bundan 50 yıl önce Sabancı Grubu şirketlerine hizmet vermek için kurulduğunu ifade eden Sabancı, “Aksigorta, Sabancı Grubu’nun ilk göz ağrılarından biri. 50 yıl göz açıp kapayıncaya kadar geçti ve bu süreçte Aksigorta, kurulduğu günden beri prim üretimi, öz kaynakları ve mali yapısı bakımından hayat dışı sigorta sektörünün önde gelen şirketlerinden olmayı başardı, 450 milyon dolara varan piyasa değeriyle Sabancı Holding’in amiral gemilerinden biri haline geldi. Aksigorta bugün halkın “en güvendiği sigorta şirketi” seçiliyorsa, bu onların ve tüm çalışanlarının eseridir. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” diye konuştu.
“TÜRKİYE YABANCILARIN İLGİSİNİ ÇEKMEYE DEVAM EDECEK”

Sabancı Holding Sigorta Hizmetleri Grup Başkanı Hakan Akbaş da toplantıda yaptığı konuşmada, Aksigorta’nın halka açık elementer sigorta şirketleri arasında 2009 yılını karla kapatan iki şirketten biri olduğunu ve 2009’da yaşanan “mükemmel fırtınaya” rağmen sektörden daha iyi performans gösterdiklerini belirtti. “Sektörün karlılık oranı yüzde 2.5 olurken, Aksigorta’nın karlılık oranı sektörün nerdeyse iki katına yaklaşarak yüzde 4.5 olarak gerçekleşti” diyen Akbaş, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Türkiye’nin yüzde 95’inin risk coğrafyası üstünde yer aldığını düşünürsek, DASK sigortasında yüzde 23, Konut sigortasında yüzde 13 ve KOBİ’lerde yüzde 10 oranında sigortalılık ile daha kat edilecek çok mesafe olduğunu görüyoruz. Genç nüfusu ve henüz çok düşük seviyelerdeki sigorta penetrasyonu ile Türkiye, yabancı şirketler için çok cazip bir pazar olarak ön plana çıkıyor. Özellikle bireysel pazardaki yüksek büyüme potansiyeli ve toplumun gelir düzeyindeki artışlar yabancı sermayenin ilgisini daha da çok çekiyor. Türkiye gibi gelişmekte olan piyasalar doyum noktasına ulaşmış pazarlardaki daralmaya karşın büyüme ortamı arayan global sigorta şirketleri için son derece cazip fırsatlar sunuyor.”

Elementer sigorta sektörüne yabancı girişlerinin devam edeceğini belirten Hakan Akbaş, “Özellikle Amerika ve Uzak Doğu’nun kuvvetli oyuncularının Türkiye’deki potansiyeli gözlemlediklerini ve bu pazardan pay almak isteyeceklerini biliyoruz. Birçok Avrupa ülkesine kıyasla bölünmüş pazar yapısına sahip olan Türkiye elementer sigorta sektöründe konsolidasyonun kaçınılmaz olduğu açıkça ortada. Aksigorta’nın büyüme hedeflerine katkı sağlayıcı stratejik olasılıkların değerlendirilmesi amacıyla Citigroup Global Markets Limited şirketi ile Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş. birlikte finansal danışman olarak atandı” dedi.

HEDEFİMİZ PAZAR LİDERLİĞİ

Hakan Akbaş, toplantıda soruları yanıtlarken de, ortaklık arayışı süreci konusunda Ak Sigorta olarak hem yurtdışı hem de yurtiçinde faaliyet gösteren dünya devi sigorta şirketleriyle stratejik ortaklık gerçekleştirme arayışında olduklarını belirterek, “İş yapma kültürü, yönetim anlayışı, ortak karar alabilme yeteneği, stratejik hedefler konusunda ortak yaklaşım gibi tüm konularda bizimle benzeşen bir ortak arıyoruz. Bu ortaklık hem sektörün büyümesine hem de kazan-kazan ilkesi gereği her iki ortağın da büyüme ve gelişmesine katkı yapsın istiyoruz. Bu ortaklığın bu yıl sonundan önce gerçekleşmesini beklemiyoruz. Ancak böyle bir ortaklık olmazsa da yolumuza yine uzun vadeli bir vizyonla devam edeceğiz” dedi.

Akbaş, muhtemel bir ortaklıkta çoğunluk hissesinin Sabancı Grubu’nda olması konusunda temel bir yaklaşım içinde olduklarını ifade ederek, “Hedefimiz sadece Ak Sigorta’nın yarısı satmak değil. Hedefimiz pazar liderliğine ulaşmak. Bunu yaparken de pastayı büyütmek, kalıcı ve sürdürülebilir bir büyüme gerçekleştirmek, rekabetçi bir avantaj yaratmak önemli. İlk adımda liderliğe ulaşmak tabi ki önemli ama bu ikinci bir adımla da olabilir” dedi. Akbaş, sigortanın Sabancı Grubu’nun ana büyüme alanlarından biri olduğunun ve dünya devleri ile ortaklık kültürü konusunda başarılı örneklere sahip bulunduğunun altını çizerek, Aviva ile hayat ve emeklilik sektöründe başarılı bir ortaklık gerçekleştirdiklerini ve AvivaSa Hayat Emeklilik’in sektörün lider şirketi haline geldiğini, şimdi hayat dışı branşta da Ak Sigorta’yı lider yapma hedefiyle hareket ettiklerini söyledi.

“KIRMIZI KART GÖSTERİLMELİ”

Sektörde bazı sigorta şirketlerinin sermaye yeterlilik sorunu yaşadığına dikkat çeken Hakan Akbaş, Hazine’nin sektördeki tüm şirketlere sermaye artışı yapmaları ve bu şekilde sermaye yeterlilik rasyolarını yükseltmeleri için Haziran 2010 sonuna kadar süre tanıdığını hatırlatarak, “Biz sektörün bu konuda sıkı denetime alınmasını istiyoruz. Hazine bir anlamda sermaye yeterlilik sorunu yaşayan şirketleri mercek altına almalıdır. Eğer bu gerekleri yerine getiremiyorlarsa da Hazine bu şirketlere kırmızı kart göstermelidir” diye konuştu. Hakan Akbaş, Türkiye’de şu anda ilk beşte yer alan şirketlerin toplam prim içindeki payının yüzde 47’lerde olduğunu belirterek, “Bu oran Avrupa’da olduğu gibi yüzde 60-70’lere ulaşması gerekiyor. Bu da Türkiye’de sigorta sektöründe konsolidasyonu zorunlu kılıyor” dedi.

AKSİGORTA 50 YILDA 30 MİLYON POLİÇE DÜZENLEDİ

Ak Sigorta’nın 50 yıllık performansını rakamlarla anlatan Genel Müdür Uğur Gülen Aksigorta’nın 50 yılda elde ettiği prim toplamının bugünkü değerinin yaklaşık 15 milyar TL olurken, 50 yılda bu prime karşılık yaklaşık 10 milyar TL değerinde hasar ödemesi yaptığını söyledi. Aksigorta’nin, sadece 17 Ağustos 1999 depreminin ardından o yıl üretilen primin yüzde 18 fazlasını hasar olarak ödediğini bildiren Gülen. 50 yılda toplam 10 bin kişinin üzerinde istihdam yaratıldığını ve bu süreçte 30 milyon adet poliçe düzenlediğini kaydetti.

Gülen, Aksigorta’nın 2009 yılında, sürdürülebilir karlılığa odaklı büyümesini devam ettirerek bir önceki yıla göre yüzde 2.6’lık bir artışla 851 milyon TL’lik prim ürettiğini ve 35 milyon TL’lik net kar rakamıyla yine sektörün ön sıralarında yer almayı başardığını ifade ederek şu bilgileri verdi: “2009 yılı sonunda 2.7 milyar TL ile sektöründeki en yüksek öz sermayeye sahip şirket konumunu sürdüren Aksigorta’nın yıl sonu aktif toplamı ise 3 milyar 280 milyon TL oldu. 2010 Ocak ayı prim üretiminde sektörde geçtiğimiz yıla oranla yüzde 11’lik bir artış gözlenirken, aynı dönemde Aksigorta yüzde 17’lik bir artış yaşadı. Aksigorta’nın 2010’un ilk çeyreğindeki prim üretimi ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 6.6’lık artışla 267 milyon TL’ye ulaştı.”

Uğur Gülen, satılan sigorta ürünlerinin yüzde 60’ını kasko, trafik ve kurumsal sağlık sigortaları oluşturduğunu belirterek, “Yüzde 95’i risk altında bir coğrafyada yaşıyoruz. Halkımızın konut, işyeri ve ferdi kaza gibi ürünlere daha çok ihtiyacı var. Kadercilik yaklaşımı ve bilinç eksikliği bireysel sigortalarının gelişimini olumsuz yönde etkiliyor. Bu nedenle Aksigorta olarak gerçekleştirdiğimiz her proje ve faaliyette, sigorta bilincini arttırmaya odaklanıyoruz” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!