Ufuk Sandık: Üçüncü binyılın ilk modelleri Cenevre'de vitrine çıkıyor

Güncelleme Tarihi:

Ufuk Sandık: Üçüncü binyılın ilk modelleri Cenevrede vitrine çıkıyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 28, 2000 00:00

Ufuk SANDIK
Haberin Devamı

BU yıl 70'incisi düzenlenen Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı, 2 Mart'ta kapılarını açıyor. Otomobilseverler 12 Mart'a kadar 10 gün boyunca 2000 yılının yeniliklerini izleyebilecekler. Cenevre Otomobil Fuarı'nın bu yılki teması ‘‘Otomobil üçüncü binyıl yolunda’’ olarak belirlendi.

Otomobil üreticileri, otomobil aksesuarları, elektrikli araçlar ve tasarım firmaları yeni ürünlerini Cenevre'de sergileyecekler. 1999 Mart ayında 69'uncusu düzenlenen fuarı 691 bin 667 ziyaretçi 70 ülkeden 5 bin 100 gazeteci izlemişti.

Renault'nun lüks konsepti

RENAULT, fuarda sergileyeceği üst sınıf hobi aracı konsepti Koleos ile dikkat çekiyor. Koleos, üst sınıf bir sedanın yol özellikleri ve konforuyla bir 4x4'ün off-road kabiliyetlerini birleştiriyor. Scenic RX4'den sonra Koleos, Renault'nun hobi aracını yeniden yaratarak SUV segmentine yönelme isteğini gösteriyor.

Görünüşte birbiriyle çelişen değerleri harmanlayan Koleos, çok amaçlı kullanıma hizmet ediyor. Yenilikçi tasarımı, Koleos'a özgün bir kişilik kazandırıyor. 4.50 metrelik uzunluğuyla büyük bir monospace olan Koleos, ilk bakışta üst sınıf bir sedana daha yakın görünüyor. Akıcı formu, aerodinamik çizgileri, aracın dinamizmini ve gücünü yansıtıyor. Baştan aşağı teknolojiyle donatılan Koleos'da, aracın ısıtma, klima, radyo, navigasyon sistemi gibi temel fonksiyonları ses kumandalı bir ekranla kontrol ediliyor. Sistem, menüden istenilen fonksiyonun seçilmesine ve harekete geçirilmesine olanak tanıyor.

Konsept otomobilin hibrid motoru farklı kullanım şekillerine adapte olabiliyor. Elektrik, termik ya da hibrid modlarına elektronik bir kontrol birimiyle kumanda ediliyor. Koleos, şehirde sadece elektrik modunda çalışıyor. Elektrik motoru, arka tekerlekleri harekete geçiriyor. Otoyolda 170 beygirlik 2.0 16V turbo termik motor devreye girerek ön tekerlekleri harekete geçirirken, elektrikli motor da gerektiğinde güç desteği veriyor. 4x4 modunda iki motor birlikte çalışarak off-road amaçlı kullanılıyor.

Fuarda ayrıca Aventime, 4x4 Scenic ve özel koleksiyon Clio MTV modelleri de sergileniyor. Clio MTV, müzik kanalı MTV ortaklığında tasarlanan özel bir koleksiyonun ürünü..

BMW'den yıldızlar

BMW, yeni M3'ün dünya tanıtımının yanı sıra X5 3.0I ve yeni 3 serisi Cabrio'nun Avrupa lansmanlarını Cenevre Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirecek. Yeni M3, ön rüzgarlık, geniş hava girişleri ve motor kaputu üzerindeki güç kabartmasıyla dikkat çekiyor. BMW Cenevre'de 3 serisi cabrionun üçüncü neslini tanıtıyor. Mayıs 2000'de 323 Ci Cabrio ilk model olarak bilinen 2.5 lt. sıralı altı silindirli 170 beygirlik motoru ile cabrioseverlerle buluşacak. Tam oturan emniyet kemerleri sağlamak amacıyla yeni 3 serisi Cabrio, bu sınıfta ilk kez koltuğa entegre kemer sistemine sahip.

Honda FCX 2003’te üretilecek

HONDA Cenevre Otomobil Fuarı'ndaki standının önemli bir kısmını, Formula 1'in hem geçmişteki hem de yeni etkinliklerine ayırıyor. Bunun dışında Honda standında en ilgi çeken modeller arasında S2000'nin üstü kapalı modeli, Insight hibrid araç ve yakıt hücreli konsept modeli FCX dikkati çekiyor. Honda'nın yakıt hücreli FCX konsepti ilk kez Avrupa'da Cenevre Fuarı'nda tanıtılıyor. Yakıt hücresinden güç alan elektrik motoruyla donatılmış yeni kuşak FCX'de hücre araç içinde yer kaplamayacak şekilde otomobilin tabanına yerleştirilmiş. Çok küçük olan elektrik motoru ön tekerlekleri hareke geçiriyor. Yakıt hücresi metanolden hidrojen üreten FCX konsepti, CO2 emisyonları sorununa çözüm getiriyor. Honda, FCX konseptini 2003 yılında üretmeyi planlıyor.

Fiat'tan ekonomik Ecobasic

FİAT Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda yeni konsepti Ecobasic'i sergiliyor. Pekçok yeniliği bir araya getiren Ecobasic'de, bu uygulamaların ileride diğer otomobillerde kullanılması amaçlanıyor.

Ecobasic'in en önemli farklılığı 100 km'de 3 litreden az yakıt tüketmesi... Ecobasic'in az yakıt tüketimi sadece hafiflik ve iyi aerodinamizmden kaynaklanmıyor. Aynı zamanda yeni jenerasyon dört silindirli turbo dizel motor, Ecobasic'in yakıtı koklamasını sağlıyor. Multijet adı verilen çok noktalı enjeksiyon çalışması ve robotize edilmiş vites sistemiyle, geleneksel dizel motorlara göre oldukça az tüketiyor. 61 beygir gücündeki motorun maksimum hızı 160 km. Otomobil 0'dan 100 km. hıza 13 saniyede ulaşıyor.

Ecobasic'in bir başka özelliği ise trafik ışıklarında motorun kendiliğinden ‘stop’ etmesi... Aracın motoru, trafik ışıklarında 4 saniye durduktan sonra stop eder, yeniden çalıştırmak için sadece gaz pedalına basmak yeterlidir. Şehir içinde harcanan yakıtın yüzde 10'nun motor rölantide çalışırken gerçekleştiği göz önüne alındığında, bu uygulamanın yakıt tüketimini azalttığı ortaya çıkıyor.

Opel'in gövde gösterisi

SERİ üretimine başlanan üç Opel modeli dünyada ilk kez 70'inci Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sergileniyor; Omega V8, Speedster ve minivan Agila... Ayrıca Opel'in Zafira modelinden geliştirilen iki konsept otomobil de Cenevre'de sergilenecek yenilikler arasında bulunuyor. Bu konsept otomobillerden biri hidrojen ile çalıştırılan yakıt hücreli Zafira, diğeri ise 2.2 lt. benzinli direkt enjeksiyonlu motor ve sürekli dört çeker bir araç olan kış sporları konsept otomobili Snowtrekker...

Opel Speedster, 147 beygir gücünde 2.2 litrelik yeni alüminyum ECOTEC motor ile çalışıyor. Ağırlığı yalnızca 850 kilogram olan Speedster, 0'dan 100 km'ye 6 saniyeden daha kısa sürede ulaşıyor. Maksimum hızı 220 km. 2000 yılı Mayıs ayında satışa sunulacak Agila'nın, 1.0 ve 1.2 benzinli motor versiyonları bulunuyor. Agila, 248 litrelik bagaj hacmi olan dört koltuklu rahat bir araçtan, 598 litrelik bagaj hacmi olan iki koltuklu, düz tabanlı bir araca çabucak dönüşebiliyor.Ocak ayında Detroit'te tanıtıldıktan sonra Avrupa'da ilk kez Cenevre'de sergilenen Zafira Snowtrekker, Opel'de geleceğin tasarımını yansıtıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!