Ufuk Sandık: BMW'ler yeni motorla daha güçlü

Güncelleme Tarihi:

Ufuk Sandık: BMWler yeni motorla daha güçlü
Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2000 00:00

Haberin Devamı

BMW’nin 6 silindirli 2.8 lt. hacimli motor seçeneği, bu yaz yerini 3.0 lt. hacim ve 231 beygir güç üreten yeni motora bırakıyor. Yeni motor, 330 Ci Coupe’ye etkileyici performans değerleri sağlıyor. Coupe’nin 0’dan 100 km’ye çıkış süresi 6.5 saniyeye iniyor.

BMW yaza, daha fazla performans sunan altı silindirli yeni motor seçeneği ve yeni dört çeker opsiyonu ile giriyor.

BMW'nin en büyük hacimli 6 silindirli motoru olan 2.8 lt. motor seçeneği, bu yaz yerini 3.0 lt hacim ve 231 beygir sunan yeni motora bırakıyor. Yeni motor, 330 Ci Coupe'ye etkileyici performans değerleri sağlıyor; azami hız 250 km., 0'dan 100 km'ye 6.5 saniyede çıkış ve 80-120 km ara hızlanma ise 6.9 sn. Bu verilere birkaç yıl öncesine kadar sadece M3 modelleri ulaşıyordu.

Yeni 330i modellerini 17 inç çift kol tasarımlı alaşım jantlar ve gösterge etrafındaki krom çerçeveler ile ayırt etmek mümkün. Buna ilave olarak 330i Sedan ve 330i Touring opsiyonel dört çeker sistemi ile sipariş edilebiliyor. Bu 3 serisi modelleri, yol tutuş performanslarını karlı, buzlu yada yumuşak zeminlerde de devam ettirebilecekler. BMW X5'te kullanılan bu sistemde, mekanik kilitlerin yerine seçici frenleme ile en optimum yol tutuşu elektronik olarak sağlanırken, dinamik denge kontrolü DSC de bu sistemin bir parçası olarak görev yapıyor.

Z3 modelleri ile 3.0 lt. motor seçeneği sunarken, 0'dan 100'e hızlanmayı 6.0 sn'de tamamlıyor. Azami hızlar ise Coupe'de 250 km., Roadster'da 240 km. Bu iki yeni safkan sporcuyu 3.0i ibarelerinden, buna ilave olarak Coupe'yi daha büyük ve kromajlı bagaj kapağı tutamağından, beyaz sinyalleri ve ön tampon eteğindeki yeni hava giriş ızgarasından tanıyabilirsiniz.

Haziran'daki X5 4.4i V8 seçeneğinin yanı sıra satışa sunulacak olan otomatik steptronik şanzımanlı X5 3.0i, 0'dan 100 km'ye 8.8 saniyede ulaşıyor. Maksimum hızı 202 km. olan aracın yakıt tüketimi ise 100 km'de 12.9 litre.

Nissan Hypermini'ye

‘Yeni Enerji’ ödülü

NISSAN'ın elektrikli otomobili Hypermini, Japonya'nın önde gelen çevre ödüllerinden ‘‘Yeni Enerji Büyük Ödülü’’ne layık görüldü. Ödül, Japonya Uluslararası Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından desteklenen ‘‘Yeni Enerji Vakfı’’ tarafından alternatif kaynakların enerji üretiminde optimal biçimde kullanılmasını teşvik amacıyla veriliyor.

Hypermini, büyük ödüle; yoğun trafikli kentlere uygun, küçük ve tamamen elektrikle çalışıyor olması, alüminyumdan yapılması, hafif, küçük ancak yüksek performans sağlayan lityum ion pil ve neodymium mıknatısla çalışan elektrik moturu nedeniyle layık görüldü.

Citroen Saxo

Cup başlıyor

CITROEN , uzun yıllardır dünyanın dört tarafından sürdürdüğü ralli geleneğini şimdi de Baylas Otomotiv ve MID Racing organizasyonunda ve Citroen Sport Türkiye önderliğinde Türkiye'ye getiriyor. Türkiye'de ilk defa 10 adet özel üretim Citroen Saxo, Türkiye Rallisi'nin 6 ayağında yarışıyor.

Baylas Otomotiv, Total, Michelin, Mer-Tur ve Gable Monreo Clift sponsorluğunda gerçekleştirilecek olan bu organizasyonda, takımlar kendi aralarında yarışmakla kalmıyor, aynı zamanda dereceye girmeleri halinde Türkiye Rallisi'nden de puan alıyorlar. Citroen Sport Türkiye, bu yıl 10 adet ralli için özel hazırlanmış Citroen Saxo'yu bir takım halinde Türkiye Şampiyonası'nın tüm yarışlarına sokacak. Bu otomobiller grup A, sınıf 6'da birincilik kovalayacakları gibi kendi sıralarında da bir şampiyona yaparak rekabet edecekler. Sezon sonunda bir Citroen Saxo Cup şampiyonu olacak.

Ford Motorspor

2000 sezonuna hazır

FORD Motorspor, 2000 yılında ‘‘Türkiye Markalar Şampiyonluğu’’nu hedefliyor. 1999 yılında Ka Challange Şampiyonası'nın yanında Ford Escort Cosworth'le yarışarak 2000 yılına hazırlanan Ford Motorspor Türkiye, yeni sezona Serdar Bostancı ve Serkan Duru'nun liderliğindeki ekip, 10 adet Ford Ka Challenge, 3 adet Ka Maxi Car, 1 Escort Cosworth grup N, 1 adet Escort Cosworth WRC ve pist şampiyonası kovalayacak 1 Ford Focus N+ ile toplam 16 Ford aracına hizmet verecekler.

Standard Motör

distribütör gibi

KOÇ Holding Otomotiv Grubu kuruluşlarından 1994 yılında kurulan Motör Ticaret ile 1946 yılında kurulan Standard Belde 31 Mart 2000 tarihinden itibaren Standard Motör Otomotiv Ticaret A.Ş. ünvanı ile birleştiler.

1994 yılından beri Ford araçlarının distribütörü olarak hizmet veren iki şirket birleştikten sonra 247 çalışanı, 50 trilyon lirayı aşan yıllık cirosu ile İstinye, Kuruçeşme, Mecidiyeköy ve Dolapdere tesislerinde Ford Otosan Yetkili Satıcısı olarak hizmetlerini sürdürecek.

Yaklaşık 5 bin Ford marka aracın satışını gerçekleştiren Standard Motör, bu haliyle bir distribütör firmanın yıllık toplam satışından daha fazla satış yapıyor.

Bu birleşmeyle, otomotiv perakendeciliğinde yaşanan yoğun rekabet ortamında verimliliği arttırmak, işletme maliyetlerini azaltmak, kaynak kullanma esnekliği elde etmek hedefleniyor.

Brisa’dan lastiklere

laboratuvar onayı

TÜRKİYE'nin ilk ve tek ECE onaylı laboratuvarı olan Brisa Lastik Merkezi, ilk yılında toplam 62 lastiği ECE onayı testine tabi tuttu. Test edilen bu lastikler Türkiye'nin kodu olan EA-37 onay kodunu aldı. ECE (Avrupa Ekonomik Komisyonu) regülasyonları, otomotiv araçlarının belli bir güvenlikte performans vermeleri açısından geliştirilmiş olan teknik düzenlemelerdir.

TOKYO Waterfront'un Odaiba bölgesine çok yakın yeni yerleşim merkezi Palette Town'da Mart 1999'da açılan Mega Web, otomobil konulu bir multimedya eğlence parkı... Toyota'nın önemli katkılarıyla gerçekleştirilen 15 bin 300 metrekare alana yayılmış, dışı tamamen cam olarak tasarlanmış bina aynı zamanda Japonya'nın en büyük otomobil show-room'u olma özelliği taşıyor. Mega Web'de ziyaretçiler üç ayrı bölümde; geçmiş, şimdiki ve gelecek zamanın otomobillerini görme, dokunma ve hatta kullanma imkanına sahip oluyorlar. Tek bir stand içinde günümüz otomobillerine ait ilgi çekici her türlü yeniliği görmek ve aynı zamanda test sürüşleri gerçekleştirmek mümkün. Sadece binek otomobiller değil, aynı zamanda yarış otomobilleri ve genelde yollarda pek fazla görme şansı bulamadığımız otomobiller ve fiziksel engelliler için özel tasarlanmış araçlar da sergilenen otomobiller arasında.

Üstelik stand görevlileri, otomobiller hakkında daha detaylı bilgi almak isteyen ziyaretçilerin sorularına da cevap veriyor.

OTOMOBİLİNİZİ SİZ YARATIN

Simülatörlerde aynı bilgisayar oyunlarındaki gibi, sanal gerçeklik sayesinde otomobil kullanarak heyecanlı yarışlara katılabiliyorlar. Belli bölümlerde hazırlanmış olan bilgisayarlarda orijinal otomobil tasarımlarının yapılışını görüp, kendileri deneyebiliyor ve hayallerindeki otomobili yaratabiliyorlar.

Geçmiş zamana ait otomobillerin sergilendiği bölümde, 1950-1960'lı yılların sokakları da canlandırılıyor. Böylece ziyaretçilere, sanki o günlerdeki Avrupa ya da Amerika sokaklarında dolaşıyormuş hissi veriliyor.

Bunun yanında ziyaretçiler, geleceğin otomobilleri bölümünde; özel simülatörlerde 3 boyutlu olarak hava, deniz ve yer altı trafiği ve ulaşım araçlarını görebilecekleri geziler yapabiliyorlar.

Mega Web'i açılışından itibaren ilk bir ay boyunca günde yaklaşık 18 bin kişi ziyaret etmiş. Mega Web'e giriş ücretsiz ve test sürüşleri de oldukça ucuz. Test sürüşü, show-room'un içinde özel olarak hazırlanan bir test pistinde gerçekleştiriliyor.

Pirelli'nin reklamında

2000 lastik rol aldı

PİRELLİ'nin yeni reklam filmi ‘‘sürü’’den kendisini kurtaran ‘‘lider’’ bir lastiğin öyküsünü anlatıyor. Adeta kovboy filmini andıran reklamda, Forrest Gump'da çifte oskar kazanan All Hall, The Matrix'de ses efektleri dalında Oskar ödülünü alan Dane A. Davis gibi isimler görev aldı. Bir P6000 Powergy lastiğinin ‘‘baş aktör’’ olduğu reklam filminde 2000 lastik rol aldı. Pirelli'nin yeni reklam filmi, yabani bir at sürüsünün ya da bufalo sürüsünün dağın yamacından hızla aşağıya inmesini andıran bir görüntüyle başlıyor. Tıpkı John Wayne'in bir çizik dahi almaksızın aradan sıyrılması gibi, bir P600 Powergy lastiği, ‘‘kaos’’ içinden sağ olarak kurtuluyor ve bölgeye hakim bir yamacın başında gururla duruyor.

Yeni Accent yok sattı

MART ayı itibariyle Türkiye'de satışa sunulan yeni Accent, tanıtım kampanyasının birinci ayında toplam 3 bin 501 adetle pazarda en çok satılan araç oldu. Hyundai yetkilileri, aracın kısa sürede bu kadar yüksek talep görmesinin, yeni Accent'in Türk tüketicileri tarafından uzun süreden beri beklenen bir araç olmasından kaynaklandığını ifade ettiler. Ayrıca satışların bu derece yoğun olmasının; aracın son teknoloji ile tasarlanan estetik çizgileri, ferah iç mekanı, üstün güvenlik unsurları, farklı donanımları, uygun fiyatı, yaygın servis ağı ve ekonomik yedek parça fiyatlarından kaynaklandığını vurguladılar.

Hyundai yetkilileri, yeni Accent'e gösterilen talebi karşılamak amacıyla İzmit fabrikasında üretimin çok yoğun olarak devam ettiğini belirterek, üretimi artırmak için geçen hafta tüm yan sanayicilerle bir toplantı yaparak karşılıklı anlaşmaya vardıklarını belirttiler.

Yeni Accent 1300 cc 12 valf ve 1500 cc 16 valf motor seçeneklerinin yanı sıra 5 ayrı model ve 15 farklı donanım paketi ile piyasaya sunuldu. Yeni nesil ABS ve EBD fren sistemi, sürücü ve yolcu hava yastığı, klima, immobilizer, hidrolik direksiyon ve otomatik vites yeni Accent'te bulunan özelliklerden bir kaçı.

Ford Ka'nın içi dışı renklendi

FORD, Ka'yı ‘‘Collection’’ serisiyle daha da çekici hale getirdi. Ka Collection, dinamik renkleriyle dikkat çekiyor. ‘‘Dünyanın en iyi endüstri tasarımı’’ ünvanına sahip olan Ka Collection iç ve dış tasarımındaki detaylarıyla ilgi görüyor. Ka Collection'da bulunan özellikler şunlar:

‘‘Ka collection logolu orta direk aplikesi, Ka logolu kapı giriş basamağı, gövde rengine uyumlu iç döşeme, gövde rengine uyumlu saat çerçevesi, gövde rengine uyumlu vites topuzu, Ka logolu ön paspaslar, 8 kollu alaşım jantlar.’’

Ka Collection modelinin sarı, siyah ve safir mavisi renk seçenekleri bulunuyor.

Show-room'da test pisti

Japonya’da açılan 15 bin 300 metrekarelik show-room’da, test sürüşü de yapmak mümkün. Dışı tamamen cam olarak tasarlanmış show-room’un içinde özel olarak hazırlanmış bir test pisti var.

Hyundai Assan'a

yeni genel müdür

HYUNDAI Assan Genel Müdürlük görevine Selim Arseven getirildi. Otomotiv sektörüne 1975 yılında Renault Mais'de başlayan Arseven, 75-90 yılları arasında Renault'da Bölge Müdürlüğü, Genel Satış Müdürlüğü gibi görevlerde bulunmuştu. Daha sonra 1990 yılında Toyotasa'nın Türkiye'de faaliyete geçmesiyle birlikte Pazarlama ve Satış Müdürü olarak Toyotasa'ya transfer olan Selim Arseven, burada da üç yıla yakın çalışmalarda bulundu. 1993 yılında kendi işini kurmak üzere ayrılan Arseven, Özdemir Sabancı'nın isteği üzerine 1994 yılında tekrar profesyonel hayata dönerek Mitsubishi'ye Ticari Vasıtalardan Sorumlu Direktör olarak atanmıştı. Selim Arseven 3 Nisan 2000 tarihinden itibaren Hyundai Assan Otomotiv Sanayi ve Ticaret'de Genel Müdür olarak göreve başladı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!