U.N Ro-Ro dümeni Karadeniz’e kırdı, Afrika’yı da gözüne kestirdi

Güncelleme Tarihi:

U.N Ro-Ro dümeni Karadeniz’e kırdı, Afrika’yı da gözüne kestirdi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 30, 2011 00:00

İstanbul ve Mersin’den Trieste ve Toulon limanları arasında Avrupa ülkelerine deniz taşımacılığı yapan U.N Ro-Ro, Pendik-Köstence hattını da devreye sokarak Doğu Avrupa ve Rusya pazarına giriyor. Şirket İskenderiye hattını da hizmete sokup Afrika’ya açılmayı hedefliyor.

TÜRKİYE’den Ro-Ro ile deniz taşımacılığının yüzde 84’ünü yapan U.N Ro-Ro İşletmeleri A.Ş., üç denizden dünyaya açılmayı planlıyor. U.N Ro-Ro, Avrupa deniz hattının ardından Pendik-Köstence ile Karadeniz, Mısır’daki istikrarsızlık sona erdiğinde de Mısır’ın İskenderiye hattını devreye sokarak Afrika’ya girmeye hazırlanıyor. U.N-Ro-Ro CEO’su Sedat Gümüşoğlu, Türkiye’nin ihracatı arttıkça, kendilerinin de kapasiteyi artırdıklarını ve yeni hatlar açmayı düşündüklerini anlatarak, ilk etapta Köstence hattını açmayı planladıklarını söyledi.

En genç filo

Balkanlar’da iç savaş sırasında görev yaparken hayatını kaybeden gazeteci Marco Luchetta’nın anısına İtalya’nın Trieste kentinde düzenlenen ‘Marco Luchetta Dünya Basın Ödülleri Töreni’ne sponsor olan U.N Ro-Ro İşletmeleri yöneticileri, etkinlikte şirketin yeni hedeflerini anlattı. Sedat Gümüşoğlu, İstanbul ve Mersin limanlarından İtalya’nın Trieste ve Fransa’nın Toulon limanları arasında deniz taşımacılığı yapan U.N Ro-Ro’nun Akdeniz’in en genç filosundan biri olduğunu söyledi. Türkiye’nin, toplam ihracatının yüzde 50’sini Avrupa’ya yaptığını söyleyen Gümüşoğlu, şunları söyledi: “Bunun yüzde 50’si de deniz yoluyla gerçekleşiyor. Deniz taşımacılığının yüzde 42’sini U.N Ro-Ro yapıyor. Dolayısıyla Türkiye’den Ro-Ro ile yapılan deniz taşımacılığının yüzde 84’ünü U.N Ro-Ro yapıyor. Mevcut hatlarımızda, U.N Ro-Ro taşımalarının yüzde 70’i Trieste’ye, yüzde 30’u Toulon’a yapılıyor.”

200 milyon Euro ciro hedefi

Gümüşoğlu, U.N Ro-Ro olarak global kriz öncesi rakamları yakaladıklarını belirterek, bu yıl 200 milyon Euro ciro hedeflediklerini söyledi. Sektörleri yüzde 17 civarında büyürken, U.N Ro-Ro’nun yüzde 30 büyüdüğüne dikkat çeken Gümüşoğlu, “Önümüzdeki 3 yıl boyunca dış ticarette yüzde 10 civarında büyüme bekleniyor. İlk yarı yıl performansı olarak onun üzerinde gidiyoruz” dedi.

Akdeniz’in en modern limanı

U.N Ro-Ro’ya ait 110 bin metrekare alana sahip Pendik Limanı’nın Akdeniz’in en modern limanı olduğunu, 2.5 milyon metrekare alana sahip Trieste Limanı’nda genel kargonun yüzde 50’sini U.N Ro-Ro’nun yaptığını anlatan Sedat Gümüşoğlu, limanda acentelerle birlikte toplam 15 bin personelin çalıştığını ve limanın şehir için çok büyük bir ekonomik değer söyledi. Gümüşoğlu, Trieste limanından Batı’ya giden ticarette bazı kısıtlamalar olduğuna da işaret ederek, o kotaların aşılması için Türkiye’nin Roma Büyükelçisiyle konuştuklarını ve sorunların aşılmasını beklediklerini belirtti. Gümüşoğlu, bu sorunları aşmak için Toulon’a hat açtıklarını ve şu anda 3 geminin haftada 3 sefer yaptığını belirtti.

Karayoluna göre 400 Euro daha hesaplı

SEDAT Gümüşoğlu, krizin etkilerinin başladığı 2009 yılında açılan Mersin hattından haftada 2 kez kalkan gemilerle Anadolu ihracatçısının mallarını Avrupa pazarına daha ucuz ulaştırdıklarını, dönüşte de eskiden kara veya deniz yoluyla Suriye ve diğer bölge ülkelerine yapılan transit ticaretin Mersin üzerinden geçtiğini anlattı. Fiyatlamalarını da kara yoluna göre daha ucuz planladıklarını ve bir tırın kara yoluyla Hamburg’a gidip gelmesiyle deniz yoluyla Trieste Limanı üzerinden gidip gelmesi arasında maliyet açısından en az 300?400 Euro fark bulunduğunu kaydetti. Gümüşoğlu, daha ucuz çalışarak doluluk oranını artırmayı hedeflediklerini belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!