TYD Başkanı, ‘Şehir otelciliğinde büyüme bilinir markayla olur” dedi

Güncelleme Tarihi:

TYD Başkanı, ‘Şehir otelciliğinde büyüme bilinir markayla olur” dedi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2014 01:15

TURİZM Yatırımcıları Derneği Başkanı Murat Ersoy, büyükşehirlerde otelciliğinin uluslararası bilinirliği yüksek markalarla gelişebileceğini belirterek, “İstanbul’da Antalya’daki gibi yatırımcının ‘soyadı’ ile anılan işler yürümez. Yabancı turist markayı bilmiyorsa o otele gelmez” diye konuştu.

Haberin Devamı

İSTANBUL’da 9-10 Haziran’da 4’üncüsü düzenlenecek olan ve Türkiye temsilciliğini Alkaş’ın yaptığı CATHIC’te (Türkiye ve Komşu Ülkeler Otel Yatırım Konferansı) bu yıl 300 aşkın katılımcı ve 100’ü aşkın global marka ağırlanacak. Uluslararası yatırımcılar ve markalarla Türk yatırımcıların buluşacağı organizayonun Türk turizmi için çok önemli olduğunu ifade eden Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD) Başkanı Murat Ersoy otelcilik sektöründe yeni akımın ‘büyükşehir otelciliği’ olduğunu vurguladı. Büyükşehir otelciliğine yatırım yapacak kişilerin önem vermesi gereken unsurların marka bilinirliği, büyük satış ve dağıtım ağlarının içine dahil olmak olduğunu dile getiren Ersoy, “Bu sayede ‘daha ucuz, kolay ve hızlı’ finansman sağlama ortamı yaratılabilir” dedi.

DENİZ, KUMA GİDİYOR

Özellikle Antalya’da yatırımcıların ‘soyadı’ ile anılan otelleri olduğunu hatırlatan Ersoy şunları söyledi: “Bu bölgelerde marka çok önemli olmayabilir. Çünkü turistler deniz, kum ve güneş için gelir. Ancak ‘soyadı’ ile açılan oteller, şehir otelciliğinde tutmaz. Çünkü kimse tanımaz. Bu alanda uluslararası otel zincirleri ile marka bilinirliği yüksek işletmecilerle anlaşılmalı. Böylelikle yurtdışından daha fazla turist çekilebilir ve yapılan yatırımın geri dönüşü daha kısa olur. Geri dönüş 6-7 yılı geçmez.”

CATHIC UYGUN PLATFORM

Şehir otelciliğinde otellerin sezonunun daha uzun oluduğunun altını çizen Ersoy, “Dolayısıyla işletme maliyetleri daha düşük, yıllık doluluk/ kârlılık oranları daha yüksek seyrediyor. Türk yatırımcı kendi markasını yaratma konusunda duygusal yaklaşımından kurtulmalı. Otel yatırımının her aşamasında rolü bulunan tarafları uluslararası düzeyde bir araya getirecek olan CATHIC’in uluslararası işbirlikleri için en uygun platform olduğunu söyledi.

100’ü aşkın marka gelecek

Haberin Devamı

SON yıllarda hem uluslararası hem de Türkiye’de turizm yatırımlarının hızlı bir gelişme gösterdiğine değinen Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer de, “Otel Yatırımları Konferansları, her yıl 8 ülkede yapılıyor. CATHIC olarak, bir ayağının Türkiye’de gerçekleşmesi, Türkiye’deki otelcilik sektörü için çok önemli bir fırsat. CATHIC’e 60’dan fazla yerli ve uluslararası markaların CEO’ları konuşmacı olarak katılım gösterecek. 300’ü aşkın katılımcının bulunacağı bu konferansta, Türkiye olarak 100’ü aşkın global markayı ağırlayacağız. Organizasyon Turizm ve Kültür Bakanı Sayın Ömer Çelik’in katılımı ile gerçekleşecek” dedi. Aközer, amaçlarının Türkiye’deki yatırımcıları uluslararası yatırımcılar ve markalar ile bir araya getirerek yeni ortaklıklar sağlamak olduğunu kaydetti.

Oteller için‘Kapalıçarşı’

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin otelcilik sektöründe çok önemli markaları olduğuna değinen Murat Ersoy, “Ancak uluslararsı markaların bir ülkede olması oraya duyulan güveni ortaya koyar. Mısır en iyi örneklerden biri. Sürekli sorun yaşanan bir bölge olmasına rağmen bölgede çok sayıda uluslararası marka var. Onlar da yatırımlarını kaybetmemek için elini taşın altına koyuyor. Türkiye’de de yabancı yatırımcı ve marka sayısı artarsa ne sorun çıkarsa çıksın pazarlarını kaybetmek istmezler. Bu yüzden nasıl altın satışının kalbi ‘Kapalıçarşı’ ise, İstanbul’da da oteller için bir ‘Kapalıçarşı’ oluşturulmalı” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!