Türktan: Cepte 3-G için ortak yatırım yapılsın

Güncelleme Tarihi:

Türktan: Cepte 3-G için ortak yatırım yapılsın
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 30, 2006 00:00

Üçüncü kuşak (3-G) olarak adlandırılan cep telefonu iletişim teknolojisinin çok pahalı bir teknoloji olduğunu belirten Avea Genel Müdürü Cüneyt Türktan, "Bu konu için operatörler bir araya gelmeli. Bu konunun masa etrafında çözülmesi gerekir ama Telekomünikasyon Kurumu (TK) yol gösterici olmalı" dedi.

TELEKOM sektörünün üçüncü nesil (3G) telekomünikasyon hizmetleri için henüz gereken noktada olmadığını söyleyen Avea Genel Müdürü Cüneyt Türktan, "Avrupa’da 3-G pazar payları eşitlendikten sonra geldi. Türkiye’de pazar payları çok farklı. Numara taşınabilirliği bunun yaratılabileceği bir ortam olabilir" dedi. Türktan, numara taşınabilirliğine (NT) ilişkin altyapının yıl sonuna kadar tamamlanacağını ve bunun tüketiciye herhangi bir maliyetinin olmayacağını söyledi.

3-G PAHALI TEKNOLOJİ: 3-G teknolojisinin pahalı olduğunu söyleyen Türktan, "Üç şebekenin ortak bir altyapı kurması hem Türkiye ekonomisi, hem şirketler hem de müşteriye pahalı hizmet vermiyorsanız artık konuşulması gereken bir şey" dedi. Bu konu için operatörlerin biraraya gelmesi gerektiğini söyleyen Türktan, "Bu konunun masa etrafında çözülmesi gerekir ama Telekomünikasyon Kurumu (TK) yol gösterici olmalı" dedi. Türktan, 3-G teknolojisi için her şirketin tek başına en az 1 milyar dolarlık yatırım yapması gerekeceğini belirtti. Üçüncü nesil mobil telefon olarak adlandırılan Universal Mobile Telecommunications System (UMTS) hizmetleri, mobil telefonlar üzerinden görüntülü görüşme yapılması, televizyon ve film izlenmesine kadar mevcut cep telefonları sistemlerinde olmayan veya göreceli olarak yavaş hızlarda yapılabilen birçok yenilik içeriyor.

YÜZDE 35 BÜYÜDÜK: Avea’nın ilk defa operasyonel karlılığa geçtiğini belirten Türktan, geçen yıla göre bu yılın ilk yarısında yüzde 30-35 gibi bir büyümeye eriştiklerini bildirdi. Türktan, Avea’nın kayıtlı abone sayısının yıl başından bu yana yaklaşık 7,5 milyona yükseldiğini söyledi. Avea’nın ilk defa operasyonel karlılığa geçtiğini, operasyonel karlılık ve abone sayısında hedeflerinin üzerinde gittiklerini ifade eden Türktan, büyüme hızlarının bekledikleri seviyede olduğunu kaydetti. Türktan, "Geçen yıla göre bu yılın ilk yarısında yüzde 30-35 gibi bir büyümeye eriştik. Aylık yeni müşteri sayısında büyüme var. Genel pazar payında da artış var. Pazar payımız geçen yıl yüzde 14’tü. Bu yıl yüzde 15 oldu. İlk 6 ayda yüzde 30-35 büyüme yaparken giderler geçen yıla göre yüzde 16 arttı. Sinerji yaratılarak harcama yapıldı" diye konuştu.

BAZ İSTASYONU SAYISI ARTACAK: Bu yılın başında 6 binlerde olan baz istasyonu sayısının son rakamlarla 7 bin 50’ye ulaştığını, Türkiye nüfusunun yüzde 84’ünü kapsar hale geldiklerini belirten Türktan, yıl sonu hedeflerinin 7 bin 650 baz istasyonu ile alanı daha da genişletmek olduğunu söyledi. Ses kalitesini artıran AMR sisteminin Avea şebekesinin yüzde 80’inde aktif hale geldiğini vurgulayan Türktan, AMR’nin yıl sonunda tüm şebeke genelinde aktif hale geleceğini belirtti. Türktan, hızlı data servisinin (EDGE) kapsama alanını nüfusun yüzde 60’ına kadar ulaştırdıklarını ve yıl sonunda tüm şebekede yoğun olarak kullanılabileceğini söyledi.

Halka arz için 2-3 yıl zamana ihtiyacımız var

CÜNEYT Türktan, Avea’nın halka arzıyla ilgili olarak, "Gelecek yıl zor. Yönetici olarak baktığımda 2-3 yıl gibi bir zamanımız olabilir. Ortaklar arasında 2011’e kadar yapılması gibi bir madde var" diye konuştu. Türktan, yüksek vergiler konusunda nihai kararın Maliye Bakanlığı’nda olduğunu, bakanlığın bu konuda henüz bir kararı bulunmadığını ifade etti. Türkiye’de katma değerli servislerin az kullanıldığını, gençlerin ise konuşmaktan çok katma değerli servisleri tercih ettiğini anlatan Türktan, bu sektörün büyümesini beklediklerini söyledi. Türktan, Avea’nın bu yıl 250 milyon dolarlık altyapı yatırımı yaptığını da sözlerine ekledi.

biDünya hizmeti CeBIT’te

AVEA Genel Müdürü Cüneyt Türktan, Avea’nın bu yıl CeBIT Bilişim Eurasia’da yeni ürün ve hizmetlerinin tanıtımını yapacağını belirterek, fuardaki en önemli yeniliklerden birisinin kısa bir süre önce tanıtımı yapılan "biDünya" hizmeti olacağını, bu hizmetin eğlenceden müziğe, bilgiden mesaja, bankacılık işlemlerinden internete kadar sayısız seçeneği bir araya topladığını bildirdi. Fuar süresince çok sayıda etkinlik gerçekleştireceklerini ifade eden Türktan, "Ah Bir Avea’lı Olsam", "Hani Bana Deme" ve "MobilÖğrenci SMS" kampanyalarının büyük ilgi görmesini beklediklerini de kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!