Türklerin Internet'te aylık alışveriş cirosu 200 milyar

Güncelleme Tarihi:

Türklerin Internette aylık alışveriş cirosu 200 milyar
Oluşturulma Tarihi: Nisan 08, 1999 00:00

Haberin Devamı

Internet'ten alışveriş yapanların sayısı hızla artıyor. Türkiye'de elektronik ortamda alışverişi tercih eden binlerce insanın yaptığı harcama aylık 200 milyar liraya ulaştı. Gömlekten beyaz eşyaya, gözlükten kahveye, taze meyve sebzeye kadar her türlü ihtiyacını bilgisayarın başından karşılamayı tercih edenlerin sayısı artarken, Internet üzerinden satış yapan firmaların cirosu da giderek büyüyor.

Birçok firma önceleri Interneti ticari değil tanıtım amacıyla tercih etti. Türkiye'de sanal alışverişin öncülüğünü yapan Migros'un yanı sıra, Garanti Bankası'nın güvenli alışveriş sistemini kullanan 18 firma bulunuyor. Superonline'ın altında ise 15 firma Internet'ten satış yapıyor. Medyatext de geçtiğimiz günlerde 6 firma ile Türk market net adresinde elektronik ticaret hizmeti vermeye başladı.

Superonline'da yer alan mağzalar arasında, Yeşil Kundura, Botanic Garden, Bil's, Megavizyon, John's Cafe, Bilyop Akvaryum, Türk Emtia, Tekofaks, Connect Bilgisayar, Yapı Kredi Yayınları, Auer, Pusula Bilgisayar bulunuyor. Siparişler kargo ücreti de müşteriye ait olmak üzere adrese teslim ediliyor. Örneğin arajmandan, davet ve organizasyona kadar her türlü hizmeti veren Botanic Garden, özellikle sevgililer günü, anneler günü gibi özel günlerde oldukça fazla satış yapıyor. Superonline'da satış yapan John's Cafe ise 16 paketlik özel kahveleri yaklaşık 890 bin liraya satıyor. Ayrıca Yapı Kredi sanat Festivali, Cineplox Odeon, İstanbul Devlet Tiyatrosu da internetten bilet satışı gerçekleştiriyor.

NASIL YAPILIR?

Ürünle ilgili olarak detaylı bilgiler, fiyat ve sipariş verebilmek için gerekli bilgilerin yer aldığı sayfalar bulunuyor. Adet belirterek, beğenilen ürünler alışveriş sepetine konuyor. Alışveriş tamamlanıp ödeme işlemine geçiliyor. Superonline Shopping üyeleri, adlarını ve şifrelerini yazdıktan sonra, sipariş formunu dolduruyorlar. Ekranda alındı belgesinin görüldüğünde sipariş tamamlanmış oluyor. Sipariş sanal mağaza tarafından da onaylandıktan sonra ürünün bedeli kredi kartından düşülüyor.

Migros'a 40 bin sanal müşteri

Türk tüketicisini Eylül 1997’de sanal alışverişle tanıştıran Migros iki yılda ummadığı bir başarıyı yakaladı. 10 milyon liranın üzerindeki alışverişin teslimini ücretsiz yapan Migros, sipariş verildikten sonraki 3 saat içinde ürünleri adrese ulaştırabiliyor. Migros, taze meyve sebzeden ete kadar Internet'ten yaklaşık 5 bin çeşit ürünün satışını gerçekleştiriyor. Migros'un bu başarısının nedeni olarak da ulaştığı lojistik ve teknolojik imkanlar gösteriliyor. Migros sanal market müşterisinin 40 bini aştığı tahmin edilirken, bu sayı her ay ortalama yüzde 15 civarında artıyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!