Türkler yılda 4 milyar şişe Coca Cola içiyor

Güncelleme Tarihi:

Türkler yılda 4 milyar şişe Coca Cola içiyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 14, 1998 00:00

Haberin Devamı

Coca Cola'nın Türkiye'deki pazar payının her yıl yüzde 30 oranında büyüdüğünü belirten Coca Cola Türkiye üreticisi Özgörkey Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Özgörkey, Türkiye genelinde yılda 1 milyar litre (4 milyar şişe) Coca Cola tüketildiğini açıkladı.

Coca Cola Türkiye üreticisi Özgörkey Şirketler Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Özgörkey, Türkiye genelinde yılda 1 milyar litre (Yaklaşık 4 milyar şişe) Coca-Cola içildiğini belirterek, ‘‘Bu oran, her yıl yüzde 30 artıyor’’dedi.

Özgörkey, Türk nüfusunun ağırlıklı olarak gençlerden oluştuğunu ve içecek pazarı için bunun anlamlı olduğunu söyledi. Özgörkey, Coca-Cola'nın, Türkiye'de etkin bir pazarlama ağı kurduğunu, ülkenin her noktasına satış yapılabildiğine işaret ederek, ‘‘Türkiye'de Coca-Cola için iyi bir pazar var. Ancak her sektör gibi, biz de ekonomi ve politikada yaşanan gelişmelerden etkileniyoruz. Siyasette başlayan olumsuzluklar, kısa sürede ekonomiyi etkiliyor ve pazar daralıyor’’ diye konuştu.

Türk halkının, geçmişte Coca-Cola'yı yaz içeceği olarak tükettiğini, ancak son yıllarda satışların kış aylarında da artış gösterdiğini anlatan Özgörkey, kış aylarında Coca-Cola tüketiminin yüzde 60 azaldığını, ancak geçmiş kışlara göre tüketimin arttığına dikkati çekti. Coca-Cola'nın ağırlıklı olarak gençler tarafından tüketilmesine karşın, diğer yaş gruplarının da artık bu ürüne büyük ilgi gösterdiğini belirten Özgörkey, ‘‘Türkiye'de artık her yaş grubu, köylüsü ve kentlisi herkes Coca-Cola içiyor. Pazar, sürekli genişliyor’’ dedi.

Özgörkey, ekonomide yaşanan durgunluğun, Coca-Cola satışlarını da düşürdüğünü ifade ederek şöyle konuştu:

‘‘Son 5 aydır piyasada bir durgunluk hakim. Bunun aşılmasını bekliyoruz. Geçen yıl aynı dönemde satışlarımız büyük oranda artış göstermişti. Ancak yılbaşından bu yana, coca-cola tüketimi de azaldı. Halk, Coca-Cola'yı, keyifli iken içiyor. Milletin keyfi yoksa, tüketimini kısıyor. Piyasadaki durgunluğun aşılması için siyasette uzlaşma bekliyoruz. Halk, artık klasik siyaset ve siyasetçi anlayışının yerini, ulusseverlik ve vatanserliğin almasını bekliyor. Biz, işalemi olarak üzerimize düşen sabrı göstererek, tüm olumsuz koşullara rağmen özveriyle çalışıyoruz. Siyasetçiler de üzerine düşeni yapmalıdır.’’

Özgörkey, Türk ekonomisinin, bir erken seçime daha götürülerek, koşulların daha da kötüleştirilemeceğini sözlerine ekledi. (A.A.)






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!