Türkiye'de 84 yıl öncesine döndü

Güncelleme Tarihi:

Türkiyede 84 yıl öncesine döndü
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 19, 1999 00:00

Haberin Devamı

Coca Cola, 84 yıl önce tasarlanan ve sembolü haline gelen ‘‘Georgia Yeşili’’ şişesine Türkiye'de döndü. Şişecam'ın ürettiği şişelere, Coca Cola'nın Mersin'deki tesislerinde dolum yapılacak. Coca Cola Türkiye Genel Müdürü Alan Renne, ‘‘Amacımız Coca Cola geleneğini yaşatmak’’ dedi.

Coca Cola ile özdeşleşen ve ilk kez 1915 yılında tasarlanan 84 yıllık Georgia Yeşili rengindeki kontür şişe, Türkiye'de tekrar hayat bulacak. Coca Cola'nın ilk kez 1915 yılında tasarlanan 84 yıllık orjinal şişesi Georgia Yeşili bu kontür şişe, Amerika'dan sonra dünyada sadece Türkiye'de üretilmeye başlandı. Orjinal adı Georgia Green olan ve 200 ülkede dünya tüketicilerinin yüzde 94'ü tarafından ilk görüşte tanınan orjinal Coca Cola şişesini Türkiye'de Şişecam üretecek.

Georgia Yeşili şişe; 113 yıldır değişmeyen logosu, orjinal rengi ve formuyla aynen üretilecek. Şişecam Adana'daki fabrikasında bu şişe için ayrıca bir yatırım yaptı. Adana'da üretilecek şişenin dolumu, Coca Cola'nın Mersin fabrikasında gerçekleşecek. 250 mililitrelik Georgia Yeşili cam şişeler Coca Cola ve Coca Cola Light için kullanılacak.

Mersin Hilton Otelinde yeni şişenin üretimi nedeniyle bir toplantı düzenleyen Coca Cola Türkiye Genel Müdürü Alan Renne, Coca Cola'nın kontür şişesini dünyadaki tüketicilerin yüzde 94'ünün görür görmez tanıdığını belirterek, bu şişenin Coca Cola için geleneği ve yeniliği temsil ettiğini söyledi. Renne, ‘‘Georgia Green şişesinin üretimiyle Coca Cola geleneğini yaşatmayı amaçlıyoruz’’ dedi. Coca Cola'nın orjinal şişesinin 1915'te Root Glass şirketi tarafından tasarlandığını söyleyen Renne, şişenin doğuşunu şöyle anlattı:

KIRILDIĞINDA TANINSIN

‘‘Georgia Green şişesinin tasarım işi Root Glass şirketine verildiğinde onlardan istenen şuydu: ‘Öyle bir şişe yapın ki; kırıldığında ya da karanlıkta bile bunun Coca Cola şişesi olduğu anlaşılsın'. Root Glass da bu Georgia Green'i yarattı.’’

Şişenin tasarımcıları Alexandar Suelson ve Earl Dean, Coca Cola’yla bütünleşecek bu şişenin tasarımında, Cocoa tanesinden esinlendiler.

Bu şişe Coca Cola'yı dünyadaki tüm meşrubatlardan ayırıp tüketiciyle daha sıkı bir bağ kurmasını sağlıyor. Yapılan araştırmalarda tüketicilerin Coca Cola orjinal şişesini tercih ettiklerini söyleyen Renne, bu şişenin dünyada en çok tanınan tescilli ambalaj olma özelliği taşıdığını söyledi. Satış miktarından çok, bir geleneği devam ettirmek amacında olduklarını belirten Renne, son üç yılda Coca Cola'nın Türkiye'ye 236 milyon dolarlık yatırım yaptığını söyledi. Coca Cola Türkiye'nin, dünya Cola şirketleri arasında 17'inci, Avrupa'da da 6'ıncı sırada yer aldığını belirten Renne, ‘‘CocaCola Türkiye dünyadaki Cola şirketleri içinde en hızlı büyüyen 4'üncü şirket’’ dedi.

Yeşil şişe Avrupa'da üretilmiyor

Bu şişenin uzun yıllardır Amerika'dan başka bir ülkede üretilmemesinin nedeni hiç bir ülkeden böyle bir talep gelmemesi olarak da gösteriliyor. Türkiye böyle bir teklif götürüp, Şişecam da yeşil cam için ayrıca yatırım yapınca, orjinal şişe ABD'den sonra Türkiye'de hayata geçmiş oldu. Yani, Türkiye dünya nüfusunun çoğunluğu tarafından daha çok tercih edilen bu şişeyi Avrupa'da üreten tek ülke olma ünvanını kazandı.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!