Türkiye’de markalı ‘çevirme piliç’ yok dedi ‘Wienerwald’ı getirdi

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de markalı ‘çevirme piliç’ yok dedi ‘Wienerwald’ı getirdi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 23, 2009 00:00

Çevirme pilicin markası olmadığı için Alman Wienerwald’ı Türkiye’ye getirdiklerini söyleyen Weinerwald Türkiye Koordinatörü Kaan Bilbay, “Bu firmayı Almanya’ya gidip gelen dostlarımızdan öğrendik. Daha sonra görüşmelere başladığımızda pek çok firmanın Türkiye temsilciliği için başvurduğunu hatta bunların arasında tavuk üreticilerinin bile olduğunu öğrendik. Karşılıklı görüşmelerin ardından bir rapor istendi ve en çok bizimki beğenildi” dedi.

Haberin Devamı

İşe iki ortak girdiklerini belirten Bilbay, “Sinerjimiz Almanya’daki yönetimi bile değiştirdi. Öyle ki firmanın uluslararası operasyonu Türkiye’ye bağlandı” dedi. Bilbay, markanın tarihinde ilk franchise’ının da Türkiye’de açıldığını, sadece Almanya ve Avusturya’da faaliyet gösteren şirketin İsviçre, Romanya, Ukrayna, Azerbaycan, Cazayir, Bulgaristan ve Yunanistan’a da şubeler açacağını ifade etti.
Wal-Mart gibi
Önceki işinin Wal-Mart’ta ‘düzensiz işleri düzenlemek’ olduğunu ve orada 18 sene çalıştığını söyleyen Bilbay, “Wal-Mart’ta işlerin nasıl yürüdüğünü çok iyi biliyorum ve küçük bir kopyasını burada uyguluyorum” dedi. Stratejilerinin Wal-Mart’taki gibi ‘Peşin, haşin ve hırslı’ olarak belirlediklerini anlatan Bilbay, tasarrufun işlerinin en önemli parçası olduğunu ifade etti. “Şirket araçlarımız bile sıfır kilometre değil. Hepsi ikinci el” diyen Bilbay şunları söyledi: “Borçla değil özsermayeyle yol alıyoruz. Kontrollü, hızlı büyüyoruz. Türkiye’de şimdiye kadar 6.5 milyon Euro’dan fazla yatırım yaptık. Kuzey Irak’ta da dükkan açarsak hiç şaşırtıcı olmaz.”
Şirketin geniş cadde ya da AVM’lerde yer almak gibi bir hedefi olmadığını anlatan Bilbay, ara sokakların tercih edildiğini söyledi. Bilbay paket servisin işin en büyük kısmını oluşturduğuna değinirken, AVM’lerin hem pahalı olduğunu hem de buralardan paket çıkarmanın çok zaman kaybettirdiğini anlattı.
Haftada bir dükkan
Dükkanları lüks yapmadıklarını aktaran Kaan Bilbay, bir dükkanın aylık cirosunun ortalama 100 bin TL olduğunu ve bir günlük cironun aylık kirayı bulması gerektiğini ifade etti. 2010 sonunda 70 dükkan olmayı hedeflediklerini söyleyen Bilbay sözlerine şöyle devam etti: “Bayilik maliyeti 130 ile 180 bin Euro arasında değişiyor. Haftada bir dükkan açarız dediğimizde, kimse bize inanmamıştı. Gaziantep, Konya, Malatya, İzmir, Uşak ve Sivas gibi çok farklı illerden teklifler geliyor.”

Haberin Devamı

Sevgililer Günü’nde erkek çiftler için de yüzde 50 indirim yapacak

KULLANDIKLARI her şeyin Türkiye’de üretildiğini belirten Kaan Bilbay, tavuk çevirme makinelerinin ise yurtdışından geldiğini söyledi. Bilbay, Almanların elmalı tatlısını da onlardan daha iyi yaptıklarını söyledi. Bilbay, “Tatlımızı Almanya yöneticiler çok beğendi ve tarifini istiyorlar” dedi. Bilbay ayrıca, sevgililer gününde partneriyle,  gelene yüzde 50 indirim yapacaklarını söyledi ve, “Erkek çiftlere de kapımız açık” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!