Türkiye’de ev bakım dünyada sağlıklı yaşam ürünleri çok satıyor

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de ev bakım dünyada sağlıklı yaşam ürünleri çok satıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 02, 2012 00:00

Merkezi Amerika Birleşik Devletleri’nin Michigan kentinde bulunan dünyanın en büyük doğrudan satış şirketlerinden Amway, 2011 sonu itibariyle küresel satış gelirini bir önceki yıla göre yüzde 17 arttırarak 10.9 milyar doların üzerine çıkarırken, en hızlı büyüdüğü ülke Türkiye oldu.

Haberin Devamı

1994’ten beri Türkiye’de de faaliyet gösterdiklerini söyleyen Amway Dünya Başkanı Doug DeVos, 2011’de yüzde 25 büyüme gösteren Türkiye pazarının dünyada en çok büyüdükleri ülke olduğunu söyledi. DeVos, 80 ülkede faaliyet gösterdiklerini belirterek, “İşimiz ekonomik krize rağmen arttı. Kriz zamanı insanlar daha çok serbest girişimciliğe yöneliyor” dedi.
Türkler evini seviyor
Amway Türkiye Genel Müdürü Tayfun Ergün, Türkiye’de en fazla satışı yapılan ürün grubunun yüzde 33 ile ev bakım ürünleri olduğunu, dünyada ise beslenme destek ürünleri satışının yüzde 45’lik bir orana ulaştığını söyledi. Ergün, “Türkiye’de beslenme destek ürünlerin dünya ortalamasının altında olması tamamen demografik ve sosyal yapıyla ilgili. Türk halkında sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme bilinci arttıkça beslenme destek ürünlerinin payı da yükseliyor” dedi.
Merkez ofisi İzmir’de
Merkez ofisi ve ana dağıtım merkezi İzmir’de bulunan Amway Türkiye’nin, Ekim 2011’de açılışı yapılan Ataşehir’deki Amway Plaza İstanbul, Avrupa’daki dördüncü ve en büyük tanıtım merkezi. 100 kişinin istihdam edildiği Amway Türkiye, 180 binden fazla serbest girişimcisi ile tüketicilere ürünlerini, “Koşulsuz yüzde 100 müşteri tatmin garantisi” ile sunuyor.
140 milyon lira ciro
Amway Türkiye, 140 milyon TL’lik satışı ile Amway’in faaliyet gösterdiği 80 ülke içinde dünyada 12’nci, Avrupa’da ise 4’üncü sırada yer alıyor. Amway Türkiye’nin 2012 hedefi 170 milyon TL satış ve 200 bini aşan serbest girişimci sayısı ile 11’nci sıraya yükselmek. Önümüzdeki 5 yıl içinde ise 500 milyon TL satış ve 300 bin serbest girişimciye ulaşılması hedefleniyor. Amway’in markaları; vitamin, mineral ve beslenme destek ürünlerinde Nutriway, güzellik ve kişisel bakım ürünlerinde Artistry, su arıtma sisteminde eSpring, ev bakım ürünlerinde Amway Home olarak biliniyor.

Haberin Devamı

4 okul yaptırdı

TÜRKİYE, Polonya, Slovenya, Macaristan, Yunanistan, Romanya, Hırvatistan, Litvanya, Letonya ve Estonya’nın bağlı olduğu Amway Avrupa Dış İlişkiler Bölge Müdürü Candan Çorbacıoğlu, Amway Türkiye’nin, 2009’da Gaziantep’in Köksalan Köyü’nde bir ilköğretim okulu, Van’da da iki anaokulunu yaptırdığını söyledi. Elazığ’da yaptırılan bir anaokulu da bu yıl eğitime açılacak.

Haberin Devamı

Amway’in koridorunda 1000 patent asılı

Merkezi Michigan’da bulunan Amway şirketinin koridorunda 1000 adet patent asılı.
2011 cirosu 10.9 milyar dolar. Amway Serbest Girişimcisi sayısı 3 milyon kişi.
80 ülkede faaliyet gösteriyor. Dünya çapında 20 binin üzerinde çalışan var.
Cilt bakımı, kozmetik, ev bakımı, ev temizlik, kişisel bakım ürünlerinden beslenme destek ve ev teknolojisi ürünlerine kadar 500’e yakın ürün üretiliyor.
Üretim tesisleri ve çiftlikleri Michigan, Kaliforniya, Çin ve Vietnam’da bulunuyor.
166 milyon dolar sosyal bağış yapıldı. 8 milyon çocuğa destek sağlandı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!