Türkiye 408 satışlarında Avrupa lideri

Güncelleme Tarihi:

Türkiye 408 satışlarında Avrupa lideri
Oluşturulma Tarihi: Kasım 13, 2023 07:00

Peugeot CEO’su Linda Jackson, markanın bu sene satışa çıkardığı 408 modelinin Avrupa ülkeleri içerisinde en çok Türkiye’de satıldığını açıkladı.

Haberin Devamı

Jackson, “Peugeot 408’de en iyi satışı yapan ülke Türkiye oldu. Dünyada 2 numara, Avrupa’da ise 1 numara. Bu anlamda gerçekten standartları Türkiye belirliyor, diğer pazarlar ise onu takip ediyor” dedi. Geçtiğimiz hafta İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında otomotiv gazetecileriyle bir araya gelen Jackson, “Bu senenin ilk yarısında global ölçekte 600 binden fazla araç sattık. Bu da yüzde 6’lık bir büyüme anlamına geliyor. Stellantis Grubu satışlarının yüzde 20’sini oluşturuyoruz. Global ölçekte yüzde 1.5’lik pazar payımız, 1 milyondan fazla araç satışı, ürün yelpazemiz içinde 9 tane binek otomobil ve 4 tane hafif ticari aracımız var” dedi. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu da yeni 408’de eylül sonu itibarıyla 6 bin 800 adetlik satışı geçtiklerini, yıl sonu hedeflerinin 8 bin 500 adet olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

BEŞİNCİ SIRADA

Jackson, markanın Türkiye performansıyla ilgili olarak ise, “Ekim sonu itibariyla 64 bin adeti aşan satış yapıldı. Geçen seneye göre yüzde 180’lik bir büyüme oldu. Pazar payımız yüzde 6.7’ye ulaştı. Bu yüzde 2.8’lik bir artışı temsil etmekte. Bu sonuçlar bizi pazarda 5. sıraya yerleştirdi. Müşteri memnuniyet endeksimiz yüzde 97.2 ile hedefinin üzerine çıkmış durumda. Online satış 408 ile başladı. Bunu yakında elektrikli araçları da kapsayacak şekilde genişleteceğiz” bilgisini verdi. 2024 sonu itibarıyla Peugeot’da tüm modellerin bir elektrikli versiyonunun çıkacağını da belirten Jackson, çok yakında 5 adet yeni elektrikli aracın geleceğini de sözlerine ekledi.

‘ÇİNLİLER UYKUMUZU KAÇIRMIYOR’

Çinli üreticilerin Avrupa’da pazar paylarına arttırmasına yönelik bir soruyu yanıtlayan Linda Jackson, “Ürünlerini gördüm, kullandım ve beğendim. Bu ortamda hayatta kalabilmeniz için sadece ucuz olmanız gerekemez, çok güçlü bir markanızın olması gerekiyor. Yaşattığınız deneyimlerle bir bütün olarak düşünmek gerek. Bizim özellikle son 18 aydır yaptığımız da bu aslında. Daha sadeleşerek, keskin çizgilerle kapsamlarımızı belli ederek markamızı güçlendiriyoruz. Çinli üreticiler geceleri uykumuzu kaçırıyor mu? Hayır. Ama onlara saygı gösteriyor muyum? Elbette” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!