GeriEkonomi Türk kadını göz makyajsız sokağa çıkmıyor, pazar 2 milyar TL’ye gidiyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Türk kadını göz makyajsız sokağa çıkmıyor, pazar 2 milyar TL’ye gidiyor

Türk kadını göz makyajsız sokağa çıkmıyor, pazar 2 milyar TL’ye gidiyor
refid:11370490 ilişkili resim dosyası

Afrikalı kabileler şeytani bakışları geri yansıtmak için sürme çekmeye başlayarak, modern kadının güzellik sırlarından birinin temelini attı. 1.6 milyar TL büyüklüğe sahip Türk kozmetik pazarı, 2 milyar lira sınırını zorlarken, Avrupa’daki ’ruj’ tutkusuna karşın Türkiye’de göz makyajı vazgeçilmez görünüyor. Türk kadınının yüzde 76’sı göz makyajı yapmadan sokağa çıkmıyor.

ANTİK Yunan’a kadar gidiyor, kadınların göz makyajı yapmaları. Hem Antik Yunan’da hem de Afrikalı kabilelerde, bir kişinin gözlerine çok derin ve uzun süre bakıldığında o kişinin inançlarının, düşüncelerinin ele geçirilip yönlendirilebileceğine, ruhunun çalınabileceğine inanılırmış. Bu şeytani bakışları sahibine geri yansıtmak amacıyla kadınlar rastık taşı ile kükürtü karıştırıp gözlerine sürme çekmeye başlamış. Kara büyüden korunmak için gözleri ve kirpikleri boyamak, modern kadının önemli güzellik sırlarından birinin temelini atmış. İngiltere Kraliçesi Elizabeth ile moda haline gelen maskara (rimel) son yüzyılda, çeşitli renklendiriciler ve vazelin bileşiminden son halini almış.

Hacim artırıcı ürünler

Türkiye’de 2007 yılında 1.6 milyar TL büyüklüğe sahip tüm kozmetik pazarı, 2 milyar lira sınırını zorlarken, Türkiye’de makyajda ’göz’ ağırlığı dikkat çekiyor. Avrupa’daki ’ruj’ tutkusuna karşın Türkiye’de kadınlar göz makyajına ağırlık veriyor. Türk kadının yüzde 76’sı göz makyajı yapmadan sokağa çıkmıyor. Parlak rujların çıktığı Asya’da da ağırlık rujlarda.

Health&Beauty Araştırması 2009 sonuçlarına göre Türkiye’de her iki kadından biri maskarasından kirpiklerine ’hacim’ vermesini bekliyor. Dünyanın en büyük kozmetik markalarından L’Oreal Paris, Türkiye’deki cirosunun yüzde 30’unu maskara satışından elde ediyor. L’Oreal Türkiye Tüketici Ürünleri Direktörü Guido Tappeser, Avrupa’da İngiltere, Almanya ve İtalya’nın ardından yeni ürünleri Extra Volume Collagene’i, maskaraların büyük ilgi gördüğü Türkiye’de tanıttıklarını söyledi. Tappeser, son yıllarda cilt bakım ürünlerinden tanınan ’yapılandırıcı kolajen’in ilk kez maskarada kullanıldığı bilgisini de verdi.

Göz yüzde 49 büyüyor

Avrupa’da kozmetik pazarının sadece yüzde 2-3 büyüdüğünü, buna karşılık Türkiye’de yüzde 16 gibi önemli bir büyüme oranı bulunduğunu dile getiren Guido Tappeser, "Türkiye’de şampuan pazarı gelişmiş. Bunun dışında cilt bakım ve kozmetikte gelişim sürüyor. Göz makyaj ürünlerinde pazar yılda yüzde 49 büyüyor. Avrupa yaşlanırken, Türkiye genç ülke olarak yükseliyor. Bu sayede hemen bütün kategoriler büyüyor" dedi. En büyük pazarlarını ABD, Fransa, Asya olarak sıralayan Tappeser, Avrupa’nın önemli bir pazar olduğunu, Doğu Avrupa, Rusya ve Ortadoğu’nun ise hatırı sayılır bir büyüme gösterdiğini anlattı.

Türk kadını doğal renk tercih ediyor

Türk kadını en çok bej ve kahverengi ruj alıyor. Bunu pembe tonları izliyor.

Göz farında da en çok bej ve kahverengi tercih ediliyor.

Saç boyasında fındık kabuğu ve kahverengi en çok satın renkler.

Çalışan kadın sayısı arttıkça makyaj penetrasyonu yükseliyor.

132 milyon dolar büyüklüğe sahip Türk makyaj pazarı yılda yüzde 16 büyüyor.

Makyaj terapi işlevi görüyor, krizde kozmetik büyüyor

BUNALIM dönemlernide kadınların saçlarını değiştirdiğine, boyadığına, daha çok makyaj yaptığına dikkat çeken Guido Tappeser, "Ekonomik kriz dönemlerinde de kadınlar makyaja daha çok ilgi duyuyur. Daha çok ve sık makyaj yapıyor. Makyaj terapi etkisi gösteriyor. Makyaj terapi etkisinin yanında piyasanın canlanmasını da sağlıyor" dedi.
Yorumları Göster
Yorumları Gizle