Türk gazetelerini örnek alın, gençleri kucaklayın

Güncelleme Tarihi:

Türk gazetelerini örnek alın, gençleri kucaklayın
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2004 01:53

Finlandiyalı kağıt ve ağaç ürünleri devi Stora Enso’nun Kağıt Bölümü Başkanı Kai Korhonen, dünyaya Türk gazetelerini örnek gösterdi. Korhonen, ‘Gençler siyah-beyaz gazeteleri okumak istemiyor. Dünyadaki gazeteler Türk gazetelerini örnek alıp, gençleri kucaklamalı’ dedi.

YILDA 12.2 milyar Euro’luk satış hacmiyle dünyanın önde gelen kağıt ve ağaç ürünleri üreticilerinden biri olan Finlandiyalı Stora Enso’nun Kağıt Bölümü Başkanı Kai Korhonen, Türkiye’deki gazetelerin önümüzdeki yıllarda dünyanın diğer gazeteleri için örnek olacağını söyledi. Korhonen, ‘Özellikle dünyada gençler artık siyah-beyaz, resim olmayan gazeteleri okumak istemiyor. Yazılı basının teknoloji karşısında ayakta kalması için dünyadaki gazeteler Türkiye’deki gibi renkli ve bol resimli olmak zorunda. Ben bu yönden Türkiye’deki gazetelerin mizanpajını çok beğeniyorum’ dedi.

Korhonen, Stora Enso’nun İstanbul’da düzenlenen bölgesel toplantısı için geldiği Türkiye’de, Hürriyet’in sorularını yanıtladı. Korhonen, dünyada kağıt ve mukavva sektörünün 150 milyar dolarlık bir satış hacmine sahip olduğunu ve yılda 300 milyon tonluk üretim yaptığını belirtti.

Stora Enso’nun ise yıllık 15.7 milyon tonluk üretimle dünyanın önde gelen kağıt üreticilerinden biri olduğunu vurgulayan Korhonen, tüm grubun satışlarının yılda 12.2 milyar dolar olduğunu ve sadece kağıt üretiminin 8 milyar doları bulduğunu söyledi.

5 MİLYON GAZETE İLGİNÇ

Türkiye’nin kendi bölgesinde büyüme potansiyeli olduğunu söyleyen Kai Korhonen, ‘70 milyona yakın bir nüfusa sahip olan Türkiye’de toplam 5 milyon gazete satılması ise bize çok ilginç geliyor’ dedi. Kesinlikle Türkiye’nin büyümesinde yer almak ve bunu desteklemek istediklerini belirten Korhonen, şunları söyledi: ‘Biz Türkiye’nin tüm kağıt ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişmeleri desteklemek istiyoruz. Tüm gücümüzle Türkiye’de yer alacağız. Bizim Türkiye ile ilişkilerimiz ve buradaki temsilcimizle aramız çok iyi. Türkiye’de 100’e yakın müşterimiz var. Doğan Grubu en büyük müşterimiz. Sadece gazete kağıdı değil her türlü kağıt ürününü sağlıyoruz. Biz Türkiye’nin potansiyeline inanıyoruz.’

‘Türkiye’nin Avrupa Birliğine girmesi kadar doğal bir gelişme olamaz’ diyen Korhonen, Türkiye’nin AB’ye girmesiyle önünün açılacağını da vurguladı. Korhonen, ‘Finlandiya AB’ye girdiğinde, çok olumlu gelişmeler yaşadı. Ekonomisinde büyük gelişmeler sağladı’ dedi.

Türkiye’de gazetelerin basım kalitesinin inanılmaz bir gelişme kaydettiğini söyleyen Korhonen, şöyle devam etti: ‘Türkiye’de en son ve en modern teknolojiler kullanılıyor. Ayrıca Türk gazetelerinin mizanpajları, renkleri çok güzel. Bu dünyada gazetelerin geleceği noktadır. Bugün genç jenerasyon daha çok televizyon seyrediyor ve renkli görüntüleri izliyor. Artık siyah-beyazı kabul etmiyor. Türkiye’de gazeteler yeni jenerasyon gazetelerin öncüsü durumunda. Dünyadaki gazeteler daha renkli, yazılar daha kısa hale geliyor. Daha fazla resim daha az yazı oluyor. Sadece yazı olan siyah-beyaz gazeteleri gençlere verdiğiniz zaman yüzüne bakmıyor. Gelecekte ekonomi gazeteleri olan Financial Times ve Wall Street Journal bile daha renkli daha bol resimli olacaktır.’

Gazetelerin marka ve manşetleri çok güçlü

KAI
Korhonen, teknoloji ve buna bağlı olarak internetin yazılı basına meydan okuduğunu belirterek, ‘Ama yazılı basın küçük ilan ve reklam açısından en önemli mecra. Bu ilan ve reklamlar için elektronik medya çok hızlı. Bu yüzden gazeteler ve dergilerin elinde hálá çok güçlü bir koz var’ dedi. Gazetelerin markası ve manşetlerinin çok güçlü olduğunu söyleyen Korhonen, ‘Gazeteler ayrıca eklerle çok zengin içerik sağlıyor. Sonuçta hep aynı şeyi yapmıyorlar, sürekli kendilerini yeniliyorlar. Gazeteler sadece siyah-beyaz değil, bir paket halinde satılıyor. İnsanlar kendilerini aydınlatacak güvenli yer arıyor. Gazete de buna uygun mecra’ diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!