Tüketicinin güveni azaldı

Güncelleme Tarihi:

Tüketicinin güveni azaldı
Oluşturulma Tarihi: Mart 22, 2005 00:00

Tüketicilerin, geleceğe yönelik ekonomik duruma ilişkin güvenlerinde azalma yaşandı. Tüketici Güven Endeksi bu yılın Şubat ayında, bir önceki aya göre yüzde 0.20 puan azalarak 105.2'ye indi. Tüketici Güven Endeksi, Ocak ayında 105.4 düzeyindeydi.Ankete katılanların verdiği yanıtlar çerçevesinde, 6 ay öncesine göre şu andaki satın alma gücü kapsamında, kişilerin “geçen aya göre satın alma gücü çok daha iyi” diyenlerin oranı yüzde 0.9'dan yüzde 0.7'ye, “aynı” diyenlerin oranı da yüzde 51.7'den yüzde 50.4'e indi. Aynı dönemde, “biraz daha iyi” diyenlerin oranı ise yüzde 17.2'den yüzde 17.4'e yükseldi.Kişilerin gelecek 6 aylık dönemdeki satın alma gücüyle ilgili beklentilerinde, Şubat ayında 2005 yılı Ocak ayına göre “çok daha iyi olacak” diyenlerin oranı yüzde 0.9'dan yüzde 0.8'e, “biraz daha iyi olacak” diyenlerin oranı yüzde 21.4'den yüzde 20.6'ya inerken, “Aynı kalacak” diyenlerin oranı yüzde 51.3'den yüzde 51.7'ye yükseldi. Tüketici güven endeksi Endeksin 100'den büyük olması, tüketici güveninde “iyimser durum”, 100'den küçük olması tüketici güveninde “kötümser durum”, 100 olması ise tüketici güveninde “ne iyimser ne de kötümser durum” olduğunu gösteriyor. İŞ BULMA OLANAKLARIKişilerin gelecek 6 aylık dönemde, Türkiye'de iş bulma olanaklarına ilişkin beklentilerinde bu yıl Şubat ayında bir önceki aya göre, “belirgin olarak artacak” ile “aynı kalacak” diyenlerin oranlarında artış yaşandı. “Biraz artacak” ile “biraz azalacak” diyenlerin oranlarında ise azalma yaşandı. Kişilerin, içinde bulunulan ayın, buzdolabı, TV, mobilya gibi dayanıklı tüketim malları satın almak isteyenler için uygunluğuna ilişkin olumlu düşünceleri, Şubat ayında artarak yüzde 49.3'den yüzde 49.6'ya çıktı. TASARRUF ETME OLANAĞIKişilerin genel ekonomik durum göz önünde bulundurulduğunda, içinde bulunulan dönemin tasarruf etmek (Türk Lirası, döviz, altın, mevduat, diğer finansal yatırım araçları vb) için uygunluğuna ilişkin düşünceleri kapsamında, “kesinlikle uygun bir zaman”, “uygun bir zaman” ile “pek uygun bir zaman değil” diyenlerin oranında da artış yaşandı. “Kesinlikle uygun bir zaman değil” diyenlerin oranında ise azalma görüldü.  
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!