Toyota: Türkiye ucuz işçilikle değil kaliteli üretimiyle yatırımı çekiyor

Güncelleme Tarihi:

Toyota: Türkiye ucuz işçilikle değil kaliteli üretimiyle yatırımı çekiyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 29, 2007 00:00

Toyota Motor Avrupa Başkanı Tadashi Arashima, "Biz öncelikli olarak üretim yapacağımız ülkenin konumuna ve stratejik avantajına bakarız. Daha sonra üretim kalitesi bizim için önemlidir. Ucuz iş gücü baktığımız son kriterdir. Bu yüzden Türkiye bugün kalitesi ve konumuyla Toyota için çok önemli bir merkez durumundadır" dedi.

SON yıllarda özellikle sahip olduğu ucuz iş gücü nedeniyle otomotiv firmaları yatırımı Doğu Avrupa ve Çin’e kaydırırken, dünyanın en büyük otomotiv şirketi olma yolunda hızla ilerleyen Toyota, ucuz iş gücünün kendileri için aradıkları son kriter olduğunu açıkladı. Toyota Motor Avrupa Başkanı Tadashi Arashima, "Biz öncelikli olarak üretim yapacağımız ülkenin konumuna ve stratejik avantajına bakarız. Daha sonra üretim kalitesi bizim için önemlidir. Ucuz iş gücü baktığımız son kriterdir. Bu yüzden Türkiye bugün kalitesi ve konumuyla Toyota için çok önemli bir merkez durumundadır" dedi. Arashima, yeni modelleri Auris ve yeni Corolla Sedan’ın Barselona’da düzenlenen uluslararası basın lansmanında Türk gazetecilerin sorularını yanıtladı. Arashima, Türkiye’nin hem sahip olduğu iç pazar potansiyeli hem de üretim kalitesiyle Avrupa’daki büyüme stratejilerinde kilit rol oynadığını belirterek, "Biz bir taraftan Türkiye’de üretimi artırıp, diğer taraftan iç pazarda büyümek istiyoruz. Türkiye’deki gücümüz bize Avrupa’da büyük avantaj sağlayacak" dedi. Arashima, dünyada sadece Türkiye’de ürettikleri Verso’dan sonra Avrupa’daki büyüme stratejilerinde önemli rol oynayacak yeni modelleri Auris’in Adapazarı’nda üretilmesinin de Türkiye’nin önemini ortaya koyduğunu belirtti.

TÜRKİYE’DE 70 BİN AURIS ÜRETİLECEK: Arashima şöyle konuştu: "Avrupa pazarı için geliştirdiğimiz Auris’i sadece Avrupa’da üretmek istedik. Bu yüzden Avensis ürettiğimiz İngiltere ve Verso ürettiğimiz Türkiye’yi Auris’in yeni üretim merkezleri olarak belirledik. Bu iki ülke kaliteleriyle kendilerini ispatladı. Auris’in Adapazarı’nda halen deneme üretimleri sürüyor. Bu üretim kalite standardının tam olarak sağlanması amacıyla yapılıyor. En üst kaliteye ulaşıldığında da seri üretime başlanacak. İngiltere ve Türkiye’de 2007’de 150 bin, 2008’de 200 bin adet Auris üretilecek. Türkiye’deki üretim rakamı 60-70 bin adet olacak. Ayrıca Cenevre Fuarı’nda ilk kez tanıtılacak 3 kapılı kasa tipide sadece Adapazarı’nda üretilecek." Corolla Sedan üretiminin, kapasiteye bağlı olarak Türkiye’den Japonya’ya kaydırıldığını söyleyen Arashima, "Türkiye’deki kapasiteyi Verso ve Auris dolduracak. Bu yüzden yeni Corolla Sedan’ın üretimini Japonya’ya kaydırdık" dedi.

HAFİF TİCARİ 3-4 YIL İÇİNDE GELİR: Avrupa’da büyük bir rekabetin yaşandığı hafif ticari araç sınıfına girmek istediklerini belirten Tadashima, "Şu anda bu sınıfta yer alıp almamak konusunda görüşüyoruz. Hafif ticari sınıf Avrupa için önemli. Biz de büyük ihtimalle 3-4 yıl içinde bu sınıfta yer alacak bir model geliştireceğiz" dedi. Böyle bir modelin ortaya çıkması halinde Türkiye’nin üretim konusunda en büyük adaylardan biri olduğunu kaydeden Arashima, "Şu anda üretim üçüncü aşama. Biz önce sınıfta yer alıp almayacağımıza karar vereceğiz. Sonra model geliştireceğiz. Son olarak nerede üreteceğimize bakacağız. Ama Türkiye kalitesiyle en önemli aday. Türkiye dışında diğer aday ülkeler Çin ve Güney Amerika olabilir" diye konuştu.

Corolla artık sadece ’Sedan’la yaşayacak

TOYOTA’nın uzun soluklu modeli Corolla, bundan böyle sadece ’sedan’ kasa tipiyle üretilecek. Hatchback ise, ’Auris’ adıyla bağımsız yepyeni bir otomobil olacak. Piyasaya çıktığı Kasım 1966’dan bu yana 143 ülkede toplam 32 milyon adet satan Toyota Corolla, 10’uncu nesliyle Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanıyor. Japonya’dan ihtal edilen yeni Corolla Sedan, şubattan itibaren satışa sunalacak. Japonya’da tasarlanan ve İtalya’da gelişimini tamamlayan yeni Corolla Sedan, Türkiye’de üretimi sona eren önceki nesilden daha geniş ve lüks bir araç olarak geliştirilmiş. Kalite hissinin ön plana çıkartıldığı yeni Corolla Sedan, bundan böyle Japonya’dan ithal edilecek. Tasarıma önem verildiğini belirten Toyota mühendisleri, bunun, müşterileri sadece aracın dayanıklılığıyla değil, tasarımla da kalbinden vurma amacı taşıdığını vurguluyorlar. Orta sınıf olmasına karşın, bir üst sınıf otomobillere yaklaşan tasarımı, bu amacın gerçekleştiğini gözler önüne seriyor. 1.6 litre 124 beygir benzinli ve 1.4 litre 90 beygir dizel motorlarla satılmaya başlanacak Corolla’nın donanımı da hayli zengin tutulmuş.

Adapazarlı Auris’in içinde Notre Damme’dan esinlenilmiş

TOYOTA’nın, Avrupa pazarında büyük satış hacimlerine ulaşan C sınıfı Hatchback pazarında daha iddialı olabilmek için tamamen yeni bir isimle geliştirdiği Auris, yaz başında Türkiye yollarındaki yerini alacak. Toyota’nın İngiltere’deki fabrikasının yanı sıra Adapazarı’nda da üretmeye başlayacağı Auris’in üç kapılısı, sadece Türkiye’de üretilecek. Toyota’nın, bu yıl Adapazarı’ndaki fabrikasında da üretmeye başlayacağı yeni Auris, sürücü odaklı geliştirilen bir otomobil. Mühendisleri, Auris’in bu yüzden "içten dışa doğru" tasarlandığını belirtiyorlar. Hatta "sürücünün etrafına bir kasa tasarladık" deyimini de kullanıyorlar. İç mekan, şimdiye kadar Toyota’da modellerinde görmeye alışık olmadığımız derecede modern ve farklı tasarlanmış. Nitekim vites kolunun bulunduğu orta konsol tasarlanırken, Fransa’daki Notre Damme kilisesinden de ilham alındığı söyleniyor. Vites kolunun gösterge paneline yakın, yükseğe yerleştirildiği araçta farklı bir gösterge konsepti kullanılmış. Nitekim özel aydınlatmalı göstergelerin ortasında, dijital benzin ve hararet göstergelerinin yanı sıra yol bilgisayarı ve kilometre sayacı gibi unsurlar yer alıyor. Ayrıca ekonomi için uygun vites değiştirme zamanını ışıklı olarak belirten sistem, hem Auris, hem de Corolla Sedan’ın manuel şanzımanlı modellerinden standart bulunuyor. Bu, yüzde 5’lik yakıt tasarrufu getiriyormuş. Auris’in, Türkiye’de 5 kapılı, 1.6 litre 124 beygir benzinli ve 1.4 litre 90 beygir dizel motorlarla piyasaya sunulması planlanıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!