GeriEkonomi Toyota 3.8 milyon aracını geri çağırdı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    15
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Toyota 3.8 milyon aracını geri çağırdı

Toyota 3.8 milyon aracını geri çağırdı
refid:12587703 ilişkili resim dosyası

Dünyanın en büyük otomotiv üreticisi Toyota, zemin döşemesindeki sorun nedeniyle ABD'deki 3.8 milyon adet aracını geri çağırdı. Araçlardaki sorunun gaz pedalının sıkışmasına, bunun da kazalara yol açtığından şüpheleniliyor.

Toyota, ABD'de 3,8 milyon aracını geri çağırarak, bu ülkede şimdiye kadar en büyük çaplı araç geri çağırma işlemine imza attı. Şirket, daha önce yine ABD'de 2005 yılında direksiyon rotundan kaynaklı sorun nedeniyle 500 bin aracını geri çağırmıştı.

Şirketin geri çağırdığı araçların, 2007-2010 model Toyota Camry, 2005-2010 model Toyota Avalon, 2004-2009 model Toyota Prius, 2005-2010 model Tacoma, 2007-2010 model Toyota Tundra, 2007-2010 model Lexus ES350 ve 2006-2010 model Lexus IS250 ile IS350 olduğu ifade edildi.

İMAJINI ZEDELER

Toyota'nın geri çağırma kararını değerlendiren analistler, bunun kârlarda çok büyük bir etkisinin olmayabileceğini ancak imajına olumsuz zarar vereceğini ifade ettiler.

Tokai Tokyo Research şirketinden otomotiv uzmanı Mamoru Katou, “Bu durum sayının büyük olması nedeniyle büyük puntolarla manşet olacak, ancak şirketin karları söz konusuysa büyük etkisi olması olası değil” dedi.

Tokyo'daki Mizuho Investors Securities'den otomotiv uzmanı Ryoichi Saito da şanzıman ya da motor arızasıyla karşılaştırıldığında zemin döşemesinin değiştirilmesinin muhtemelen pahalı bir işlem olmadığını söyledi. Saito, “Geri çağırma hiçbir zaman bir şirketin imajı için iyi bir durum değil, ancak Toyota'nın karında önemli bir zarar olacağını tahmin etmiyorum” dedi.

Deutsche Securities'den Kurt Sanger ise zemin döşemesi değişiminin maliyetinin 50 ila 100 milyon dolar olabileceği tahmininde bulunarak, “parasal olarak bunun Toyota için önemli bir sorun olmasını beklemiyorum, ancak asıl kaygı itibarıyla ilgili” diye konuştu.

Japonya'daki Fukoku Capital Management'in Üst Yöneticisi (CEO) Yuuki Sakurai, “Bu olumsuz bir durum ve Toyota'ya maliyeti çok fazla olacak. İyi bir reklam değil, ancak bu sorun konusunda çok kaygılı değilim. Onlar bunun üstesinden gelebilir” ifadesini kullandı.

ÖLÜMLÜ KAZALAR

Bu arada Ulusal Otoyolları Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), Toyota araçların adının karıştığı ve gaz pedalının sıkışmış olabileceğine dair 17 çarpışmalı ve 5 ölümlü 100 kadar kazanın rapor edildiğini bildirdi.

Geçen ay California eyaletinin San Diego bölgesinde California Otoyol Devriyesi'nde görevli memur Mark Saylor'un kullandığı 2009 model Toyota Lexus ES350 otomobilin aşırı hız yüzünden kontrolden çıkmasıyla meydana gelen kazada Saylor ve ailesinden 3 kişinin ölmesi üzerine soruşturma açıldı.

Kazadan önce, otomobildeki bir yolcunun “911”i arayarak görevlilere, gaz pedalının sıkıştığı ve otomobilin hızının saatte 193 kilometreye çıktığını anlattığı belirtildi. San Diego Şerif Bürosu'nun, bu kazayla ilgili soruşturmasını tamamlamadığı, federal güvenlik müfettişlerinin de kazayı soruşturduğu kaydedildi.

Toyota, kazayla ilgili nihai raporu beklediğini, ancak zemin döşemesinden kaynaklı sorun nedeniyle kazanın meydana gelmiş olabileceği işaretleri yüzünden söz konusu araçları geri çağırmayı istediklerini bildirdi. Diğer ölümlü kazayla ilgili bilgi verilmedi.

 

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle