Tommy Hilfiger Türkiye’yi bölgesel merkez yapacak

Güncelleme Tarihi:

Tommy Hilfiger Türkiye’yi bölgesel merkez yapacak
Oluşturulma Tarihi: Ocak 03, 2007 00:00

Amerikan moda markası Tommy Hilfiger’ın lisansını Türkiye ve eski Sovyet cumhuriyetleri için alan Unitim, 8 yılda toplam 54 mağaza sayısına ulaşarak, markanın mağazalaşma sürecini başlattı. Marka, mağaza sayısında ABD ve Avrupa’ya fark atan Türkiye’yi bölgesel merkez yapmayı değerlendiriyor.

AMERİKAN moda markası Tommy Hilfiger, daha önce çok katlı mağazalarda satılırken, 1998’de Unitim’in markanın lisans haklarını alarak mağazalar açmasıyla kendi ismini taşıyan mağazalara sahip oldu. Markanın Türkiye ve eski Sovyet cumhuriyetleri için lisansına sahip olan Unitim, 8 yılda toplam 54 mağaza sayısına ulaştı. Türkiye’deki sürecin ardından Tommy Hilfiger kendi ismini taşıyan mağazaları ABD ve Avrupa’da açmaya koyulurken, Türkiye 28 ile markanın en çok mağazasının bulunduğu ülke oldu. Tommy Hilfiger, mağaza sayısında ABD ve Avrupa’ya fark atan Türkiye’yi bölgesel merkez yapmayı değerlendiriyor.

PERAKENDEDE FIRSAT GÖRDÜK: 1990’da Unitim Holding’e bağlı üretim şirketi İmteks’in Tommy Hilfiger için üretim yaptığını hatırlatan Unitim Holding CFO’su (Finans Baş Sorumlusu) Cem Eriç, perakendecilikteki fırsatları görünce markanın lisans haklarını alarak 1998’de mağazalar açmaya başladıklarını söyledi. Erinç şöyle devam etti: "Mağaza sayısı olarak Türkiye Tommy Hilfiger’ın en büyük partneri. 8 yılda Unitim olarak Türkiye’de 28, Rusya’da 13, Ukraynada 8, Azerbaycan’da 2 ve Gürcistan, Kazakistan ile Moldovya’da birer olmak üzere 7 ülkede toplam 54 mağaza açtık. Markanın kendi ismini taşıyan mağazalarda kazandığımız başarı, merkezi çok etkiledi. Tommy Amerika’da bir toptancılık operasyonudur. ABD ve Avrupa ülkelerinde mağazalaşma süreci daha yeni başladı."

2007’DE YÜZDE 40 BÜYÜRÜZ: 2006’da çok iyi bir yıl geçirdiklerini ve Tommy Hilfiger’ın yüzde 30 büyüdüğünü anlatan Eriç, 2007 için yeni projeleri olduğunu, 2008 yılıyla beraber 10 mağaza daha açacaklarını söyledi. 1998-2000 yıllardında Türkiye’de aldıkları mesafenin ardından Rusya’da önemli atılamlar yaptıklarına dikkat çeken Eriç, grubun başarısının başka ülkelerin de Unitim’e verilmesini sağladığını kaydetti. Eriç, "2006’da Rusya’da 5 olan mağaza sayısı 13’e çıktı. Rusya’da inanılmaz bir potansiyel var. Nüfusu bir milyonun üzerindeki bütün şehirlerde mağaza açacağız. Bu sıralar Rusya, Türkiye’den hızlı gidiyor. Agresif ama çok dikkatli büyüyoruz" diye konuştu. Eriç, Belarus, Ermenistan, Türkmenistan ve Özbekistan’da da mağaza açma planları olduğuna da değindi.

TÜRKİYE MERKEZ OLABİLİR: Markanın yakaladığı başarı ile gözlerin Türkiye’ye çevrildiğini vurgulayan Cem Eriç şunları söyledi: "Bir iki yıldır Tommy Hilfiger’ın merkezinde, Türkiye’yi bölgesel merkez yapmak konuşuluyor. Biz merkeze bunu önerdik. Serbest bölgeye gelip incelemeler yaptılar. 2005 yılı sonunda yatırım şirketi Apax Partners Tommy Hilfiger’ı satın aldı. Şu anda marka Amerika’da yeniden yapılandırılıyor. Bu sürecin tamamlanmasının ardından, Türkiye’nin bölgesel merkez yapılması tekrar gözden geçirilecek. Sonucun olumlu olacağını umuyoruz."

Değişim büyümeyi getirdi

DAHA önceleri spor çizgisiyle bilinen Tommy Hilfiger’ın, her yaş ve pekçok farklı kategoriye odaklanınca büyüdüğünü belirten Cem Eriç "Bu süreç ile Tommy Hilfiger trendlerin takip edildiği bir marka haline geldi. Şu anda Tommy renkli, çok farklı seçeneğin olduğu global bir marka. Aktif yaşam markası. Abiye hariç bütün kategorilerde, çocuktan, takım elbiseye koleksiyonları var. Türkiye’de Tommy Hilfiger takım elbiselerinin satışı çok iyi gidiyor. Ayakkabı satışlarında da inanılmaz bir artış var. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de Tommy arzulanan bir marka."

CK’in sahibi Apax 1.54 milyar dolara satın aldı

TOMMY
Hilfiger, yatırım şirketi Apax Partners tarafından Aralık 2005’te 1.54 milyar dolara satın alınmıştı. Hazır giyim sektörü ile yakından ilgilenen Apax, Calvin Klein ve Tommy Bahama gibi markaların da shibi. Tommy Hilfiger’ın satışları 2003 yılından itibaren düşmeye başlamış, şirketin durumu düzeltmek amacıyla yaptığı hamleler başarılı olamamıştı. Apax’ın Hilfiger markasına yatırım yaparak markayı en kısa zamanda tekrar lüks markalar arasına sokmayı hedeflemişti. Markanın yaratıcısı Tommy Hilfiger moda dünyasında hem tasarım hem de finans ile ilgilenen tek modacı olarak biliniyordu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!