Tofaş, ABD’li Doblo için düğmeye bastı

Güncelleme Tarihi:

Tofaş, ABD’li Doblo için düğmeye bastı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 21, 2009 00:00

TÜRK Malı ticari araçlar, otomotivin anavatanı Amerika için krizden çıkış yolu oldu.

Haberin Devamı

Bu yılın ikinci yarısında ihraç edilmeye başlayan Gölcüklü Transit Connect’in ardından Tofaş tarafından Bursa’da üretilmeye başlanan yeni Doblo da Amerika’yı fethetmeye gidiyor. ABD’li Chrysler’in yüzde 20’sini alarak ortak olan Fiat, otomotivin merkezine Doblo’yu ihraç etmeye hazırlanıyor. Ocak ayında Avrupa’da satışına
başlanacak yeni Doblo’nun 2011 yılı içinde Amerika pazarında da yer alması için düğmeye basıldı.
İlk resmi açıklama
Yeni Doblo’nun ABD’ye ihracatıyla ilgili ilk resmi açıklamayı Torino’da yapan Tofaş CEO’su Ali Pandır, yeni Doblo’nun ABD’ye ihracatı için fizibilite çalışmalarının başladığını söyledi. Ancak ABD için homogolasyon sürecinin uzun sürdüğünü belirten Pandır, şöyle konuştu: “Çarpışma testi bile Avrupa’dan çok farklı. Bu süreç 2 yılı bulabiliyor. Ancak Chrysler’in Mercedes deneyiminden yararlanıp daha kısa sürede Doblo’yu Amerika’ya hazır hale getireceğiz. Chrysler, Mercedes ile ortaklığı döneminde Sprinter’i Amerika’da sattığı için ticari araçta uyum sürecini çok iyi biliyor. Bu konuda Fiat’ın homogolasyon ekibi ile Chrysler ekibi çalışıyor.”
ABD fikri Türkiye’den
Ford Otosan’ın Transit Connect ihracatının, yeni Doblo’ya ABD kapısını açtığını kaydeden Pandır, Amerika fikrinin nasıl doğduğunu şöyle anlattı: “Fiat ile Chrysler arasındaki ortaklık sonrasında yeni Doblo’nun ABD’ye gidebileceği önerisinde bulundum. Connect’i bu noktada örnek gösterdim. Sergio Marcionne’nin yönetim kurulu komitesine bu projeyi ilettim. 3 kişilik bu üst düzey komite fikri beğendi ve ilerleme planına koydu.”
200 bin ihracatı garantiledi
Krizi fırsata çevirip 2009 yılını iyi değerlendiren Tofaş, 2010 yılına da hızlı başlamaya hazırlanıyor. 2010 yılından çok umutlu oldukları söyleyen Ali Pandır, “Çünkü hem Fiorino çok beğeniliyor ve talep görüyor hem de yeni Doblo satışa sunuluyor. Biz şimdiden 2010 yılı için 200 bin adet ihracat siparişi aldık. Bu bir rekor. Özellikle Fiorino, Bipper ve Nemo’da her geçen gün artan bir taleple karşı karşıyayız” dedi. Önümüzdeki yıl 270 bin adetlik üretim gerçekleştireceklerini belirten Pandır, bu rakamın yaklaşık 220 bin adedini dünya pazarlarına ihraç edeceklerini kaydetti.

Haberin Devamı

Doğalgazlı araç teşvik edilse Rusya’ya boşuna para ödemeyiz

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin de İtalya’daki doğalgaz teşviğini örnek alması gerektiğini savunan Ali Pandır, şu öneriyi yaptı: “Rusya ile Türkiye arasında doğalgaz alımında bir anlaşma var. Türkiye, kullandığı doğalgaz kadar değil söz verdiği kadar ödeme yapıyor. Dolayısıyla cebimizden kullanmadığımız gaz için de para çıkıyor. Büyük israf yaşanıyor. Türkiye’de otomobilde doğalgaz kullanımı ve doğalgaz dolum istasyonlarının kurulması teşvik edilse, bu gazın bir kısmı araçlarda da kullanılabilir. Rusya’ya kullanmadığımız gaz için para ödememiş oluruz. Boşa giden gazı bir şekilde değerlendirmiş oluruz. Otoda doğalgaz kullanımı artarsa, petrol için ödediğimiz fatura da önemli bir düşüş olur. İtalya’da çevreci araçlara verilen teşvikler nedeniyle doğalgazlı Doblo ve Fiorino’ya talep arttı. 2010 Mart ayına kadar 20 bin adet doğalgazlı araç ihraç edeceğiz. Bu yıl teşviklerle talep arttı. İtalya doğalgazlı araçlara 6 bin 500 Euro teşvik veriyor. Doblo’yu motosiklet fiyatına 3 bin 999 Euro’ya satılıyor. ”

Haberin Devamı

ABD ihracatı için kapasitemiz hazır

TOFAŞ CEO’su Ali Pandır, 400 bin adet kapasiteli fabrikalarının 165 bininin Minicargo (Fiorino, Bipper, Nemo) 140 bin adedinin ise Doblo üretiminden oluştuğunu belirterek, “30 bin adet de Linea üretiyoruz. Geriye kalan 65 bin adetlik kapasitenin büyük bir kısmını da Amerika ihracatına ayıracağız. Küresel kriz nedeniyle 2009 hedeflerimizde sapmalar gerçekleşti. Bu yıl 360 bin adetlik üretimi hedefliyorduk. Bunun 300 bin adedini ihraç edecektik. Kriz yüzünden bu rakam 240 bin adette kaldı. Bunun 180 bini ihracata yöneldi. Adet bazında bu yılın ihracat şampiyonu biz oluruz.”

Tahtımızı geri aldık Koç’un gözbebeği olduk

Haberin Devamı

TOFAŞ küresel krize rağmen gösterdiği performans sayesinde Türkiye’de iç pazarda liderliği ele geçirip, üretim ve ihracatta ise Renault’un ardından ikinciliğe yerleşti. Tofaş, bu performansıyla Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç’un gözdesi oldu. Ali Pandır, şunları anlattı: “Bu tebriği hem yazılı hem sözlü yapıyor. Rahmi Koç beni her gördüğünde ‘Tofaş’ı hakettiği yere getirdiğiniz için teşekkür ediyorum’ diyor. Tofaş bugün Koç Holding’in bile ummadığı yere geldi. Bu yükselme devam edecek” dedi. Tofaş’ın tahtını geri aldığını belirten Pandır, şunları kaydetti:
“Şans da bizden yanaydı. Özellikle Minicargo projesi Tofaş’ı atağa kaldırdı. Fiat, Peugeot ve Citroen için ürettiğimiz bu araç taklit edilemedi. Böyle bir aracın özellikle kriz döneminden tek bir firma tarafından üretilmesi çok zordu. Böylesine bir proje birkaç şirket birlikte hareket etmezse mantıklı değil. Minicargo’da 3 şirketin bir araya gelmesi işin karlılığını artırdı. Krizde Minicargo gibi bir projeyi için firmalar birliktelik kuramadı. Bu da bizim şansımız oldu.”

Haberin Devamı

Doblo’yu Fiat’ın merkezinde test ettik

TOFAŞ’ın Bursa fabrikasında 450 milyon Euro’luk yatırımla tamamen yenilenen Doblo, ocak ayında Belçika, İtalya, Almanya ve Avusturya’da şubat ayında Türkiye’de satışa sunulacak. Fikri mülkiyet hakları Minicargo projesinde olduğu gibi Tofaş’a ait olan ve yıllık 1 milyar dolarlık ihracatı garanti altında olan yeni Doblo’yu Fiat’ın Torino’daki merkezinde dünya basınıyla birlikte test ettik.  Yeni Doblo, hem profilinde hem de arka bölümdeki evrimsel değişikliklere ek olarak karakterini belirleyen yeni yüz tasarımıyla dikkat çekiyor. Gövdesiyle bütünleşen tamponları, yeni tip büyük ızgara ile bombeli kaput tasarımı ile dikkat çeken yeni model, ‘Sınıfının en iyisi’ hedefiyle yollara çıkmaya hazırlanıyor. Yeni Fiat Doblo, ilk etapta biri benzinli ve üçü dizel olmak üzere toplam dört motor seçeneğiyle üretilecek. Motor yelpazesinin tek benzinli motor seçeneğini oluşturan 1.4 litre 95 beygirlik benzinli güç ünitesi dışında Multijet teknolojili 1.3 litre 90 beygir, 1.6 litre 105 beygir ve 2.0 litre 135 beygirlik turbo dizel motorlar görev yapacak. Yeni Fiat Doblo’nun motorları otomobil rölantideyken motoru da durduran Start&Stop (Çalıştır&Durdur) mekanizmasıyla da alınabilecek. Bu teknoloji şehir içinde yüzde 15’e varan yakıt tasarrufu sağlıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!