THY: 69 YTL’den ucuza uçmak sağlıklı olmaz

Güncelleme Tarihi:

THY: 69 YTL’den ucuza uçmak sağlıklı olmaz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 02, 2006 00:00

İç hatlardaki rekabetten güçlenerek çıktıklarını belirten THY Genel Müdürü Temel Kotil, 2005’te kárlarının 130 milyon dolara yükseldiğini açıkladı. Kotil, çok ucuza bilet satışlarını da eleştirdi. Kotil, "Çok ucuza bilet verirsek, biletini normal fiyat ödeyerek alan diğer yolcular bunu sübvanse etmek zorunda kalır. Bizim gibi bazı havayolları bu uygulamayı mantıklı bulmuyor" dedi.

TÜRK Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, uzun süredir zararda olan dünya havacılık sektörünün en hızlı toparlandığı ülkenin Türkiye olduğunu belirterek, "2007’deki fırsatlar THY’yi katlayacak" dedi. THY’nin 2005’in son üç ayını tahminlerin de üzerinde iyi geçirdiğini söyleyen Temel Kotil, "2005 yılında ciromuz yüzde 11 artışla 2 milyar 316 milyon dolar, net kárımız yüzde 29 artışla, 103 milyon dolara yükseldi. 2006 yılında ciro hedefimiz 3 milyar dolar. 2006 yılı kárımızın da ciromuzun yüzde 5’i kadar (150 milyon dolar) olmasını hedefliyoruz" diye konuştu.
GÜNDE 25 BİN İÇ HAT YOLCUSU: THY’nin iç hatlarda günde 25 bin yolcu taşıdığını belirten Kotil, ’çok ucuza bilet’ uygulamasını da eleştirerek, şunları söyledi: "Çok ucuza bilet verirsek, biletini normal fiyat ödeyerek satın alan diğer yolcular bunu sübvanse etmek zorunda kalır. Bizim gibi bazı havayolları da bu uygulamayı mantıklı bulmuyor." THY’nin iç hatlarda kár eden bir havayolu olduğunu söyleyen Temel Kotil, çok ucuz bilet uygulamasına yönelik olarak, "Gücümüz var, ama bunu mantıklı görmüyoruz. Ekonomide bir arz-talep dengesi var. Oluşan fiyat işin tabiatına
/images/100/0x0/55ea992bf018fbb8f88a724d
uygun değilse büyümeye engel olur. Biz salı-çarşamba 69 YTL promosyon fiyatlarıyla uçuyoruz. Daha da aşağısı sağlıklı değil. THY iç hatlardaki fiyat rekabetinden daha da güçlenerek çıktı. Son üç ayda yolcu sayısı yüzde 30 büyüdü. Bu rekabet en çok bizim işimize yaradı."

2007 KÁRLI GEÇECEK: Dünyada havacılık sektörünün 2001 yılında 13 milyar dolar zarar ettiğini, bu zararın 2006 yılı sonunda 2 milyar dolara gerilemesinin beklendiğini söyleyen Temel Kotil, "2007’de ise dünya havacılık sektörü 7 milyar dolar kár bekliyor. Havacılık çok parlak günler yaşayacak" dedi. Dünyadaki bu gelişmeden THY’nin de payını alacağını belirten Kotil, şöyle devam etti: "2004’te 73 olan uçak filomuz da bu yıl 86’ya çıktı. Aralık ayında ise bu sayı 100’e ulaşacak. THY, 59 ülkede, 120 şehirdeki 123 havalimanına uçuyor. 2007’ye 2006’dan hazırlanıyoruz. 2006’ya daha da büyüyerek girdik. Verimliliğimiz her yıl yüzde 30 artıyor. Bu yıl 11 bin kişilik persanelimize 1100 kişi daha ekleniyor. 2006’yı çok daha iyi sonuçlarla kapatacağız."

UZAKDOĞU’YA ODAKLANACAĞIZ: THY’nin yeni uçmaya başladığı hatlarda yüzde 20-3/ doluluk oranı olduğunu söyleyen Kotil, "Yeni yerler fırsat pazarı. Muazzam doluluklar beklemiyoruz. Yeni hatları oturtmak için özellikle yoğun olmayan sezonlarda açtık" dedi. "Şu anda en güzel büyüdüğümüz yer Uzakdoğu" diyen Kotel, şöyle konuştu: "Astana’ya haftada iki kez dolu uçuyoruz. Yeni hatlarımızda Tebriz’de yüzde 50, St.Petersburg’da yüzde 60 doluluk oranını yakaladık. Hindistan ve Çin en fazla yolcusu olan ülkeler. Çin’de haftada 4 uçuştan 7’ye çıktık. Yenidelhi’ye hergün uçuyoruz. Singapur’a, Hongkong’a direkt uçuyoruz. Seul’e haftada 4 uçuşumuz var. Uzakdoğu’da kapasitemiz yüzde 40’tan fazla artırdık."

SALI PROMOSYONLARI: Uçakların ortalama yüzde 70-80 olan doluluk oranının salı günleri 10 puan düştüğünü belirten Temel Kotil, "Salı günlerini de doldurmaya çalışıyoruz" diyerek, yıl boyunca sürecek promosyonlara ilişkin şunları söyledi: "Dış hatlarda sonuna kadar salı ve çarşamba günleri tüm yurtdışı çıkış noktalarından karşılıklı gidiş -dönüş geçerli promosyonlu fiyat uyguluyoruz. Toplam 34 dış noktada 690 Euro’dan 299 Euro’ya değişen ücretler var. İç hatlarda da ay sonuna kadar Sabiha Gökçen’den haftanın 7 günü tüm uçuşlarda ilk 69 koltuk 69 YTL’den satılacak."

THY özelleşse de Milli Takım özelliği devam edecek

ÖZELLEŞTİRME İdaresi Başkanlığı’nın THY’nin yüzde 25’ini daha özelleştirebileceği açıklamasını da değerlendiren THY Genel Müdürü Temel Kotil, "THY tamamen özelleşse de Mili Takım özelliği devam edecek" dedi. Kotil, halen THY’nin hisselerinin yüzde 75.18’inin ÖİB’nin elinde olduğunu, yüzde 24.82’sinin de halka açık olduğunu hatırlatarak, şöyle konuştu:

"Özelleştirilmesi halinde THY daha iyi rekabet edebilir hale gelecek. Kamu olmanın getirdiği artılar, kadar eksiler de var. Koruma anlamında artılar demiyorum, büyük bir prestiji var. Ama kamu olunca esnek davranamıyoruz. Özelleşince daha esnek davranıp, daha rahat büyüyebiliriz."

THY’nin net kárı 103 milyon dolar

THY’nin 2005 yılı net kárı yüzde 29 artarak 103 milyon dolara yükseldiği açıklandı. THY’nin vergi öncesi kárı da yüzde 65’lik artışla 82 milyon dolardan 135 milyon dolara çıktı. 2005 yılı cirosu ise bir önceki yıla göre yüzde 11 artarak, 2 milyar 81 milyon dolardan 2 milyar 316 milyon dolara yükseldi. THY’nin 2004 yılında 517 milyon YTL olan akaryakıt giderleri ise 2005 yılında 729 milyon YTL’ye çıktı. THY’nin toplam koltuk sayısı yüzde 19.1 artışla, 14 bin 419 oldu.

IATA Başkanı 11 Nisan’da İstanbul’a geliyor

Uluslararası Hava Ulaşım Birliği’nin (IATA) Başkanı Giovanni Bisignani, 11 Nisan’da THY Genel Müdürü Temel Kotil ile görüşmek üzere İstanbul’a gelecek. Kotil, bu görüşmede IATA’nın yıllık toplantısının 2008 yılında İstanbul’da yapılmasını önerecek. IATA’nın yıllık toplantısı bu yıl Fransa’da, 2007’de ise Bangkok’ta yapılacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!