Temsa, ihracat için Mısır’da fabrika kuruyor

Güncelleme Tarihi:

Temsa, ihracat için Mısır’da fabrika kuruyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 28, 2006 00:00

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Temsa ile hem üretim hem de ihracatta büyük hedefler taşıdıklarını belirterek, "Temsa artık otomotivdeki amiral gemimiz. Ortadoğu ve Afrika pazarları için Temsa markasıyla Mısır’da otobüs üreteceğiz. Fabrikanın temellerini yıl sonunda atacağız. İlk etapta 15-20 milyon dolar olacak yatırım ise artarak devam edecek" dedi.

SABANCI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Adana merkezli Temsa ile hem üretim hem de ihracatta büyük hedefler taşıdıklarını belirterek, "Temsa artık otomotivdeki amiral gemimiz olacak" dedi. Temsa ile otomotivde büyümeyi planladıklarını söyleyen Sabancı, Ortadoğu ve Afrika pazarları için Temsa markasıyla Mısır’da otobüs üreteceklerini açıkladı. Sabancı, yeni fabrikanın temellerinin yıl sonunda atılacağını belirterek, "İlk etapta 15-20 milyon dolar olacak yatırımın artarak devam edecek. Bu yatırımı Kordsa’da da ortağımız olan firmayla birlikte yapıyoruz" dedi.

MISIR’IN LOJİSTİK AVANTAJI:

Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’ini izlemek için geldiği İstanbul Park’ta görüştüğümüz Güler Sabancı, Grubun otomotiv sektöründeki yeni yatırım planları hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Temsa olarak Türkiye’de büyük kamyon üretimine başlayacaklarını belirten Sabancı, Mısır’da ise yeni bir fabrika kuracaklarını söyledi. Ortadoğu, Afrika ve Türki Cumhuriyetler pazarları için Mısır’da otobüs üreteceklerine işaret eden Sabancı, "Temsa markasıyla bu sayede lojistik avantaj elde edeceğiz. Ayrıca Mısır’da üretim yaparak, maliyetleri en asgariye indirmiş olacağız. Adana’daki tesislerimizde Avrupa için üretim yaparken, diğer pazarlara Mısır’dan ulaşacağız" dedi. Sabancı, "Karar verdik, fabrikanın temellerini yıl sonunda atıyoruz. En kısa zamanda üretime geçmeyi planlıyoruz. İlk etapta 15-20 milyon dolarlık bir yatırım söz konusu. Ama Mısır’daki yatırımımız artarak devam edecek. İlk başta düşük seviyede olacak üretim, kısa sürede Adana’daki üretim kapasitesini yakalayacak" diye konuştu.

ASKAM OLMASA DA ÜRETECEĞİZ:

"Temsa artık otomotiv sektöründeki amiral gemimiz olacak" diyen Sabancı, şöyle devam etti: "3 gün önce önemli bir karar daha aldık. Hem üretim hem de ihracatta Temsa ile büyük hedefler taşıyoruz. Büyük kamyon üretimi için Askam ile görüşüyoruz. Askam ile anlaşamazsak bile büyük kamyon üretme planımızdan vazgeçmeyeceğiz. Başka markalarla ortaklıklar da gündeme gelebilir. Her türlü olasılığı değerlendiriyoruz. Türkiye’de büyük kamyon üretiminde de büyümeyi hedefliyoruz."

PİŞMAN DEĞİLİZ, AYRILIK YARADI:

"Sabancı Holding ile ortalığı son bulduktan sonra yeni yatırımlarla Toyota, Türkiye’nin ihracatta 1 numaralı otomotiv üreticisi konumuna geldi. Toyota’dan ayrıldığınıza pişman mısınız" şeklindeki soruya ise Sabancı, şu yanıtı verdi: "Kesinlikle ayrılma kararımızdan pişmanlık duymuyoruz. Biz ortaklığı bozmasaydık, Toyota ihracatta birinci şirket haline gelemeyecekti. Ayrılık her iki taraf için de iyi oldu. Ortaklığı bozmasaydık bizim içinde sıkıntılı bir süreç olacaktı. Bu şekilde, Toyota Türkiye büyüdü; biz de Toyota markasının pazarlama ve satışına odaklandık."

Zincirin halkası olduk, seyirci değil oyuncuyuz

SABANCI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Bridgestone Yönetim Kurulu Üyesi Shigeo Watanabe ve Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’sinde mücadele eden Ferrari Takımı onuruna önceki akşam bir davet verdi. Sakıp Sabancı Müzesi’nde düzenlenen gecede Formula 1 organizasyonu ile açıklamalarda bulunan Güler Sabancı, Formula 1’in Türkiye’de düzenlenmesinin önemini vurguladı. "Çok büyük bir zincirin bir halkası olduk" diyen Sabancı, şunları söyledi: "Artık seyirci değil, oyuncuyuz. Formula 1 sayesinde çok üst düzey insanlar Türkiye’ye geliyor. Formula 1 sayesinde iş adamlarımız, dünyanın önde gelen şirketlerinin üst düzey yöneticileriyle görüşme fırsatı yakalıyorlar. Sabancı Grubu’nun bünyesindeki turizm şirketiyle görüştüm. Kiralayacak limuzin bulamıyorlarmış. Aynı şey, yatlar, helikopterler için de geçerli. Formula için İstanbul’a gelen üst düzey insanların Türkiye hakkındaki izlenimleri çok önemli."

Brisa önemli, kapasitesi ikiye katlanacak

BRIDGESTONE Yönetim Kurulu Üyesi Shigeo Watanabe ise gecede yaptığı konuşmada, Sabancı Holding ile ortaklıklarının 1988 yılında Brisa’nın kurulmasıyla başladığını belirterek, bu ortaklığın bir Japon ve Türk firması arasında olan ilk şirket evliliği olmasından dolayı büyük gurur duyduklarını söyledi. Brisa’nın kuruluşundan bugüne sürekli büyüyerek ve kendini geliştirerek Türkiye’nin en mükemmel şirketlerinden biri haline geldiğini belirten Watanabe, "Günümüzde Bridgestone’un küresel bir üretim merkezi var. Grup şirketleri 100’den fazla fabrikada ve iki düzineden fazla ülkede lastik ve yan ürünlerini üretiyorlar. Bu fabrikalarda üretilen ürünler 150’den fazla ülkede yaşayan insanlara güvenilir ürünler sağlamakta" diye konuştu.

Artık F1 için İtalya’ya gitmek zorunda değilim

BRIDGESTONE Yönetim Kurulu Üyesi Shigeo Watanabe, bu sene İstanbul’un Formula 1’e ikinci kez ev sahipliği yapmasına değinerek, "Türkiye’yi en son ziyaret ettiğim 4 yıl öncesine dönersek, buradan Formula 1 Grand Prix’ini izlemek için San Marino İtalya’ya kadar gitmek zorunda kalmıştım. Artık San Marino’ya yetişmek zorunda değilim" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!