Tek tuş yeter

Güncelleme Tarihi:

Tek tuş yeter
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2013 00:00

Şiddet gören kadınların en kısa sürede yardım alabilmesini sağlayan ‘panik butonu’ projesi,GSM devleri Avea ve Vodafone’un desteğiyle büyüyor. Sayıları artan ‘Panik butonu’ güvenlik güçlerinin anında müdahele etmesini sağlıyor.

Haberin Devamı

AİLE ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından, başlatılan ‘panik butonu’ projesi şiddet gören mağdurların imdadına yetişecek. Pilot bölge olarak seçilen Adana ve Bursa’da devreye alınan elektronik destek butonu (Panik butonu) sistemi, mahkeme kararıyla şiddet gören mağdurlara Şiddet Önleme ve İzleme Merkezi (ŞONİM) tarafından verilecek. ŞONİM tarafından verilen ve 155 polis imdat hattıyla konuşma ya da mesaj atma imkanı sunan ‘panik butonu’ sistemi Türkiye’nin önde gelen mobil iletişim şirketlerinin desteğiyle genişliyor. İlk olarak Avea’nın geçtiğimiz yıl bakanlık ile ortaklaşa pilot proje olarak başlattığı ‘panik butonu’ sistemine Vodafone da katıldı. Türkiye’ye bu fikri taşıyan Vodafone, şimdi de şiddet gören kadınların en kısa
sürede yardım alabilmesini sağlayan özel cep telefonu gelişterek kadına karşı şiddette önemli bir görev üstlendi.

Haberin Devamı

POLİSLE İRTİBATA GEÇİYOR

ŞONİM tarafından verilen ‘panik butonu’ cihazını teslim alan mağdur, üzerinde 3 düğme bulunan buton ile istediği yerden polisle irtibata geçebiliyor. Mağdur kişi tehlike anında üzerine ünlem işareti bulunan düğmeye bastığı anda sinyal MOBESE merkezindeki haritaya yansıyor. Aynı zamanda sesli bir şekilde MOBESE merkezine uyarı gönderen butondaki çağrıyı gören emniyet ekipleri, en yakın birimdeki görevlileri, mağdura yönlendiriyor. Mağdur, ekiplerce önce polis merkezine, buradaki işlemlerin ardından ŞONİM’e götürülüyor.

ARAYIP MESAJ ATABİLİYOR

Butonun üzerinde, biri sesli olarak görüşme yapmak diğeri de mesaj atmak için tasarlanan 2 düğme daha bulunuyor. Mağdur kişi, konuşacak durumda ise ‘ahize’ işareti bulunan düğmeye basarak, tıpkı cep telefonu ile konuşur gibi, emniyet ekipleriyle iletişime geçebiliyor. Mağdur eğer konuşamayacak durumda ise mesaj butonuna basarak, durumunu yazılı olarak iletebiliyor. Telefon sinyali de mesaj sinyali de anında MOBESE ekranına düşüyor. Sinyali alan ekipler, mağdura ulaşarak, ŞONİM’e götürüyor ve burada gerekli tüm işlemler yapılıyor.

İlk kez 2004 yılında İspanya’da hayata geçirildi.

Haberin Devamı

Avrupa Birliği (AB) ülkeleri içinde kadına yönelik şiddetin en yoğun görüldüğü ülkeler arasında bulunan İspanya’da 2004 yılında hayata geçirilen ‘Cep Telefonundan Teknolojik Yardım Sistemi’ (TecSOS) uygulaması ise Türkiye’de de Vodafone ile hayata geçiriliyor. Vodafone Vakfı tarafından geliştirilen ve kadınların ihtiyaç duydukları anda özel cep telefonunun tek tuşuna basarak ‘teleyardım merkezi’ ile temasa geçmelerine olanak sağlayan özel cep telefonu, kadınların bulundukları lokasyonu tespit edeken, ses kayıtları alarak, gerekli bilgileri müdahale için anında güvenlik güçleriyle paylaşıyor.

Nasıl işliyor

Kullanıcı, telefonun ortasındaki acil servislerle anında bağlantı sağlayan tuşa basıyor; bu sayede iletişim bilgileri gönderilirken yakın çevredeki tüm aktiviteler kaydediliyor.
Bu uygulamayla kadınların ihtiyaç duydukları anda acil yardım özellikli cep telefonunun tek tuşuna basarak teleyardım merkeziyle temasa geçmelerine olanak sağlıyor.
Cep telefonu üzerinden kadınların bulundukları lokasyon tek tuşla tespit edilirken, ses kayıtları alınarak ya da sadece yardım çağrısının gerçekleşmesiyle, gerekli bilgiler müdahale için anında güvenlik güçleriyle paylaşılıyor.
Böylece en güvenl, hızlı ve etkin şekilde yardım çağrısı yapılmış oluyor.

Haberin Devamı

Avrupa’da 22 bin kadını koruyor

Kadına yönelik şiddetin engellenmesi için Vodafone Vakfı bünyesinde geliştirilen TecSOS, İspanya, İngiltere, Portekiz, İtalya ve Macaristan olmak üzere Avrupa’nın 5 ülkesinde kullanılıyor. TecSOS cihazlarından bugüne kadar 22 bin dolayında kadının yararlandığını anlatan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, “Türkiye Vodafone Vakfıyla kadına yönelik şiddetin engellenmesine yönelik tecrübemizi ve teknolojik birikimimizi Türkiye’ye aktararak; ülkemizdeki kadınların bu önemli sosyal ihtiyacını desteklemek istiyoruz. TecSOS’un Türkiye’de hayata geçmesi konusunda Türkiye Vodafone Vakfı olarak ilgili kurumlar ile tecrube ve bilgi paylaşımlarını sürdürürken projeyi ülkemizde de hayata geçirmek için çalışıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Toplam 500 adet cihaz dağıtacak

PROJENİN kendileri için manevi anlamda büyük önem taşıdığını anlatan Avea CEO’su Erkan Akdemir ise kullanıcılara herhangi bir ücret yansıtılmadığını belirtti. Pilot proje kapsamında hizmetlerin ücretsiz olarak sağlandığını anlatan Akdemir şunları söyledi: “Pilot projede konumlandırılan cihazlar ve cihazlarla kullanılacak Avea hatlarının ses ve data trafikleri ise ücretsiz olarak karşılanıyor. Kullanılacak cihaz sayısı 500 olarak belirlendi ama bunu biraz da pilot uygulama kapsamındaki ihtiyaçlar belirleyecek. Şu ana kadar Bursa’da 13, Adana’da da 7 mağdur güvenlik butonlarını kullanıyor. Geçtiğimiz günlerde ilk defa Bursa’da gerçek bir vaka yasanmış ve mağdurun butona basmasının ardından emniyet 10 dakika içinde müdahale etmiş ve ağır darp almaktan kurtarılmış.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!