TAV 80 milyon dolar alacak, 240 milyon dolar özelleştirmeye gidecek

Güncelleme Tarihi:

TAV 80 milyon dolar alacak, 240 milyon dolar özelleştirmeye gidecek
Oluşturulma Tarihi: Şubat 13, 2007 00:00

TAV Havalimanları Holding’i, 15-16 Şubat’ta halka arz etmeye hazırlanan TAV Havalimanları Holding’in İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Sani Şener, "Gelirin yüzde 25’ini TAV’ın büyümesi için kullanacağız.Yüzde 75’ini ise ortaklardan Tepe, Doğu ve Güneydoğu’daki eğitim yatırımlarına, Akfen de Mersin Limanı ve Araç Muayene İstasyonları’na harcayacak" dedi. Halka arzdan 270-320 milyon dolar arasında gelir hedefleniyor.

TAV Havalimanları Holding A.Ş.’nin (TAV) halka arzından beklenen 270-320 milyon dolar arası gelirin yüzde 25’i TAV’ın yatırımlarına ayrılırken, yüzde 75’i (202.5-240 milyon dolar) TAV’ın iki ortağı Tepe ve Akfen’in yapacağı yeni projelere aktarılacak. Tepe ve Akfen, halka arzdan gelecek gelirin yüzde 75’lik bölümünü eşit olarak paylaşacak. TAV Havalimanları Holding İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Sani Şener, "Halka arzdan beklenen gelirin yüzde 25’i TAV’ın büyümesi için kullanılacak. Yüzde 75’i ise ortaklarımız Tepe ve Akfen’in yeni yatırımlarına aktarılacak. Bilkent Üniversitesi’nin sahibi olduğu Tepe, Doğu ve Güneydoğu’da Şanlıurfa, Erzurum, Malatya ve Van’da dört yeni eğitim kampüsü kuracak. Akfen ise halka arz gelirini Mersin Limanı ve araç muayene istasyonları yatırımına harcayacak" dedi.

BÜYÜMEYE DEVAM: Halka açılarak yatırımcı tabanının daha da genişletmeyi amaçladıklarını belirten Sani Şener, "Bugüne kadar 1 milyar Euro’nun üzerinde uluslararası ve ulusal yatırıma imza attık. 2006’da yatırımlarımızı ve yeniden yapılanmamızı tamamladık. Halka arzdan gelen kaynağı yine TAV Havalimanları Holding’in büyümesi için kullanacağız" dedi.

HALKA ARZDAN ÖNCE GÜÇLENDİK: TAV Havalimanları Holding’in halka arzı ile ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan TAV’ın CEO’su Sani Şener, TAV’ın 10 yılda çok önemli hamleler gerçekleştirdiğini ve halka arz kararını 2006’da aldığını söyledi. TAV’ın yapım ve işletim grubunu birbirinden ayırıp, pırıl pırıl hale getirdiklerini belirten Sani Şener, "Halk arz öncesi satışlar da yaptık. Şirketin mali yapısını daha da iyileştirmek ve bölgesel güç olabilmek için yabancı ortaklıkların bilgisini gruba kattık" dedi. 2000 yılında yola çıkarken ’10 yılda 10 terminal’ ilkesini koyduklarını hatırlatan Sani Şener, "6 yılda 4 terminale ulaştık. İkinci hedefimiz de finansal olarak küresel her türlü enstrümanı kullanmak ama bölgede kalmaktı. Ortadoğu, Doğu Avrupa, Kuzey Afrika ve Kafkaslar’da önde gelen bir güç olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz" diye konuştu.

BÖLGEMİZDE 70 MİLYAR DOLAR VAR: Dünyada bugün 17 bin olan ticari uçak sayısının 2010’da 35 bine, 4.2 milyar olan yolcu sayısının da 9 milyara çıkacağını söyleyen Sani Şener, "Dünyada yapılması planlanan 200 milyar dolarlık havalimanı yatırımının 70 milyar doları bizim hedef bölgemizde" dedi. Sani Şener şöyle konuştu: "TAV artık her türlü ihaleye yeterlilik alabilecek pozisyona geldi. Dünyada böyle firma sayısı az. Geçen hafta Tunus’ta bir ihaleye teklif verdik. Sadece iki firma teklif verebildi. Rakiplerimiz sınırlı olduğu için çok önemli bir rekabet avantajımız var."

İLGİ BÜYÜK: Sani Şener, Son bir haftadır TAV Havalimanları Holding’in tanıtım toplantıları için yurtdışında yaptıklarını belirterek, "Avrupa’nın yarısını bitirdik, Ortadoğu’yu bitirdik. Tanıtım toplantılarımızın yüzde 75’ini bitirdik. Çok büyük ilgi gördük. Yabancılar kesinlikle çok ilgili. 2007’den de ümitliler. Toplam 1.2 trilyon dolarlık fonları yöneten yöneticilerle konuştuk, kimse bize Cumhurbaşkanlığı seçimlerini sormadı" diye konuştu.

Dört fona toplam 465 milyon dolarlık satış

TAV’
ın CEO’su Sani Şener, büyümek için düğmeye bastıktan sonra başarılarını uluslararası alana taşıdıklarını belirterek, "Goldman Sachs International, Babcock&Brown, İslam Kalkınma Bankası (IDB) Altyapı Fonu (EMP) ve Global Investment House ile stratejik ortaklıklarla başarımızı uluslararası alana taşıdık. Dört fona toplam 465 milyon dolarlık satış yaptık. Bu satıştan gelen paranın 255 milyon dolarıyla TAV’ın sermayesi güçlendirildi" dedi.

Tepe ve Akfen’in TAV hisseleri yüzde 50’nin altına düşmeyecek

TAV Havalimanları Holding İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, halka arz oranının ek satış hakkıyla birlikte yüzde 18.4’de kalmasının nedenini ise şöyle açıkladı: "TAV’ın hisselerinin yüzde 31’i daha önce değişik fiyatlardan, yabancı yatırımcılara satıldı. Tepe ve Akfen, TAV’daki hissedarlık oranının yüzde 50’nin altına düşmemesini hedeflediği için halka arz oranı yüzde 16, ek satış hakkıyla yüzde 18.4’de tutuldu." Şener, TAV İstanbul için yaptıkları tahvil ihracını da halka arz sonrasına bıraktıklarını belirtti.

Araç muayene ve Mersin Limanı Danıştay’dan bir ay içinde çıkar

AKFEN Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, ortaklıklarla girdikleri ihaleleri kazandıktan sonra mahkemelik oldukları, toplam bedeli 1.39 milyar dolarlık araç muayene istasyonları ile Mersin limanı özelleştirmelerinde Danıştay 1. Dairesinden kararların bir ay içinde çıkmasını beklediklerini söyledi. Araç muayene istasyonları için ihale Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından iki yıl önce yapılmıştı. Ancak açılan davalar nedeniyle alıcıya devir işlemi gerçekleştirilemeyen bu projeyle ilgili imtiyaz sözleşmesini ÖİB görüş için geçen yıl sonunda yeniden Danıştay’a göndermişti. Akfen, dünyanın en büyük liman işletme şirketi olan Singapurlu Ports of Singapur Authority (PSA) le oluşturduğu konsorsiyum ile MersinLimanı ihalesini 775 milyon dolarlık teklifle kazanmıştı. Ancak bu ihalede de liman işçileri sendikalarının itirazıyla mahkemelik olmasına karşı Danıştay yürütmenin durdurma istemini reddetmişti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!