Tartışılan firmadan ilk açıklama: Sadece logo tasarlamadık

Güncelleme Tarihi:

Tartışılan firmadan ilk açıklama: Sadece logo tasarlamadık
Oluşturulma Tarihi: Nisan 01, 2016 12:51

Sosyal medyada, günün en çok tartışılan konularından biri, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin ‘logo’ çalışması için ödenen 270 bin dolar oldu. Bir çok kişi, söz konusu tutarın yüksek olduğu yönünde eleştirirken, şirketten ilk açıklama da geldi. İhaleyi kazanan I Mean It isimli şirketin müdürü İpek Çelikkalp, yapılan işin yalnızca logo tasarımı olmadığını, şehrin markalaşmasına yönelik kapsamlı bir çalışma yaptıklarını belirtti. Çelikkalp, geçtiğimiz yıl yapılan ihalenin ise davet usulü ile yapıldığını kaydetti.

Haberin Devamı

Günün tartışma konuları arasında öne çıkan ihaleyi yapan kurum Gaziantep Büyükşehir Belediyesi. Kamu İhale Kurumu kayıtlarına göre ihale 18 Eylül 2015’te yapıldı.

ÇALIŞMA SÜRESİ 4 AYLIK
Davet usulü yapılan ihaleye bir tek ABD’de kurulu I Mean ıt Creative katıldı. İhalenin bedeli 270 bin dolar olarak belirlendi. Yapılacak işin süresi ise 18 Eylül 2015-18 Ocak 2016 olarak belirlendi. 

‘KAPSAMLI BİR ÇALIŞMA YAPTIK’
Emrah Yücel'in sahibi olduğu şirketin aldığı 270 bin dolarlık bedelin yüksek olduğu yönündeki eleştiriler öne çıkarken, I Mean It Reklam Tasarım Pazarlama Tic. Limited şirketinin müdürü İpek Çelikkalp, yaptıkları işin yalnızca logo tasarımı ile sınırlı olmadığını söyledi. Çelikkalp, şehrin markalaşmasına yönelik çalışmaların yapıldığını belirterek, anılan süreçte bir dizi işin yapıldığını belirtti. Çelikalp, “Sıfırdan bir marka düşündüğümüz zaman, bu şehrin A’dan Z’ye sloganını, logosunu, Sound logosunu (bir müzik oluşturuldu) bunun farklı sektörlerde, ticaret, sanayi, eğitim bu tip uygulamaları... Çok kapsamlı bir projedir bu. Sadece logo tasarımı değil. Yine sadece bir tanıtım filmi de değil yapmaya çalıştığımız. Bir şehrin markalaşmasını stratejik olarak el aldık. Kampanyaya bir bütün olarak bakıldığında ihale bedeli odur” dedi.

Tartışılan firmadan ilk açıklama: Sadece logo tasarlamadık

BELEDİYE DE AÇIKLAMA YAPTI
Konu ile ilgili bir açıklama da belediye tarafından yapıldı.  Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nin sitesinde yer alan açıklamada, "Marka şehir kimliği çalışması sadece bir logo çalışmasına indirgenerek maliyeti üzerinden yanlış ve eksik bir şekilde sorgulanmaktadı" denildi.

Haberin Devamı

Belediye açıklamasının devamında "Gaziantep Valiliği, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, sanayi ve ticaret odaları ile önemli paydaşların tümünün dahil edilerek hazırlandığı çalışmada öncelikli olarak tüm belge, kitap, doküman, planlama ve araştırmalardan Gaziantep’in son 10 yıllık gelişim haritasını çıkarılmıştır. Yapılan araştırma verilerinin sağlamasını yapmak ve ulusal kanaat önderlerinin fikrini almak adına İstanbul ve Gaziantep’te toplamda 45 kişi ile (Gaziantepli sanayici, iş adamı, yazar, Gaziantepli ünlü kişiler) yüz yüze röportajlar gerçekleştirilmiştir.

Haberin Devamı

Yapılan kapsamlı araştırmalar neticesinde; marka şehir kimliği çalışmasına özel internet sitesi ve sosyal medya hesapları, 1 adet genel lansman filmi; fıstık, bakır, el işi, mutfak, mimari konulu 5 tema olmak üzere toplam 6 reklam filmi, sound logo alternatifleri, 2 renk alternatifli 20 farklı içerikli toplamda 40 adet logo tasarlanmıştır. 2 adet web sitesi tasarımının yanı sıra Türkçe ve İngilizce alternatifli gazete ve broşür tasarımları yapılmıştır" denildi.

 

BAKMADAN GEÇME!