Taraftarın gönlü zengin, bütçesi sınırlı

Güncelleme Tarihi:

Taraftarın gönlü zengin, bütçesi sınırlı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 28, 2015 16:17

Onlarla gülüyor, onlarla üzülüyoruz. Hatta babadan oğula geçen bir miras olarak görüyoruz. Peki onlara ne kadar destek verebiliyoruz?

Haberin Devamı

Online pazar araştırma şirketi DORinsight, yaptığı araştırmada milyonlarca kişiyi peşinden sürükleyen futbol takımlarına taraftarlarının verdiği desteği araştırdı. DORinsight’ın “Futbol Araştırması”na göre katılımcıların yüzde 55’i, gönül verdikleri takım için sadece 100 TL’ye kadar bir bütçe ayırabiliyor. Bütçede en büyük pay yüzde 31 oranında lisanslı takım ürünleri olurken, ikinci sırada yayıncı kuruluş abonelikleri, üçüncü sırada ise kafede maç izleme geliyor.

Türkiye’nin en büyük izinli veritabanına sahip online pazar araştırma şirketi DORinsight, “Futbol Araştırması” ile önemli gündem maddelerinden futbola ayrılan bütçeyi araştırdı ve çarpıcı sonuçlara ulaştı. 10 bin 485 kişinin katılımıyla yapılan araştırmada Türk futbolseverlerin tuttukları takım için ne kadar bütçe ayırdıkları soruldu. Araştırmada yaklaşık 100 TL’ye kadar bütçe ayıranların oranı yüzde 55. Araştırmaya katılanların yüzde 24’ü 101 ile 500 TL arasında, yüzde 11’i ise 501 ile 1000 TL arasında bütçeyi futbol için ayırıyor. Futbola 1001 ile 5000 TL arasında bütçe ayıranların oranı yüzde 9. Araştırmaya katılanların yüzde 1’i ise taraftarı olduğu takım için 5000 TL’nin üzerinde bütçe ayırıyor.

Haberin Devamı

Tuttuğunuz takım için yıllık ne kadar bütçe ayırıyorsunuz?

Taraftarın gönlü zengin, bütçesi sınırlı

En fazla parayı lisanlı takım ürünlerine harcıyoruz
Futbol için ayrılan bütçelerin nasıl harcandığına gelince dikkat çekici veriler ortaya çıkıyor. Birinci sırada yüzde 31 ile lisanslı takım ürünleri geliyor. Bu ürünleri bütçede yüzde 28 ile yayıncı kuruluş giderleri takip ediyor. Futbol severlerin büyük çoğunluğu Digitürk, D-smart, Tivibu gibi yayıncı kuruluşlara abone olup takımını buralardan takip etmeyi tercih ediyor. Bütçenin yüzde 20’si kafede maç izleme, yemek-ulaşım gibi harcamalara, yüzde 17’si maç bileti-kombine bilet alımına, yüzde 4’ü ise deplasman ve yurt dışı maçı harcamalarına ayrılıyor.
Taraftarın gönlü zengin, bütçesi sınırlı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!