Tanıtıma biraz daha yüklensek İspanya’yı turizmde geçeriz

Güncelleme Tarihi:

Tanıtıma biraz daha yüklensek İspanya’yı turizmde geçeriz
Oluşturulma Tarihi: Eylül 10, 2011 00:00

Bu yıl yapılan World Travel Awards-Dünya Seyahat Ödülleri’nin en ilgi çeken yanlarından biri Türkiye’den 10 otel ve seyahat şirketinin ödül almasıydı. Türk turizminin gelişimini göstermesi açısından önemli bulunan bu ödüllere karşın, İspanya, İtalya gibi ülkeler turist sayısı ve gelirleriyle hâlâ önde.

Haberin Devamı

Avrupa’nın en iyi otelleri arasında üç ödül birden alan Cornelia’nın yöneticileri de bu noktaya değinirken, ‘biraz daha’ tanıtımın ne kadar önemli olduğunu vurguladı.

Markalarımız olmalı

Cornelia Diamond Golf Resort&SPA Otel’in Genel Müdürü Zafer Alkaya, Antalya Belek bölgesindeki otellerinde 36 ülkeden turist ağırladıklarını ve bu sayıyı artırmak için 54 ayrı destinasyonda pazarlama faaliyetleri yürüttüklerini anlatırken, Türk turizminin de neden daha fazla tanıtım yapması gerektiğini şöyle anlattı:

“Türkiye, İspanya, İtalya ve Yunanistan’dan çok daha kaliteli turizm hizmeti sunuyor. Ayrıca başta Antalya bölgesi olmak üzere, birçok bölgemizdeki oteller bu otellerden çok daha lükstür. Onlarda hizmet mekaniktir, bizde gönüldendir. Gelen turist verdiğimiz hizmeti görünce hayran kalıyor, tesislerine defalarca gelen insanlar var. Ancak bu ülkelerin de turist üzerinde bir marka değeri var. Bu da turistin seçim yaparken tercihlerini etkiliyor. İspanya’ya bakınca Kanarya Adaları, İbiza, Malaga, Mayorka gibi bir sürü markası olduğunu görüyoruz. Aldığı hizmet iyi olmasa bile turist, ‘İbiza’ da tatil yaptım’ demeyi önemsiyor.”

Haberin Devamı

İmaja karşı tanıtım

“Antalya verdiği hizmetin kalitesiyle, bu destinasyonlarla tek başına rekabet ediyor ama daha yapacak çok işi var” diyen Alkaya, sözlerine şöyle devam etti: “İspanya, İtalya 30 yıllık otellerine rağmen turisti ülkelerine çekiyorsa bunun birçok nedeni var. Mesela Almanya’dan Mayorka’ya dakikada bir uçak kalkıyor. Bizim de olmalı. İspanya gibi ülkeler ekonomileri darbe yiyince turizme sarıldı. Bu yıl inanılmaz tanıtım atağı yaptılar. Biz Cornelia olarak tanıtıma büyük önem veriyoruz ama Türkiye olarak da bunu yapmalıyız. Tanıtım konusunda yapılan işler var, çok da başarılı ama Türk turizmi biraz daha tanıtımla İspanya’ya geçer. Alt yapımızla, personelimizle onlardan kat be kat iyiyiz. Rakiplerimizin güçlü imajı karşısında en büyük silahımız tanıtım. Bu sayede bizden imaj olarak üstün olan rakiplerimize karşı güçlenebiliriz.”

Nick Faldo’nun tasarladığı golf sahasında 4 yılda 170 bin oyun oynandı

Haberin Devamı

CORNELIA De Luxe Resort Otel Genel Müdürü Hakan Duran yaptıkları tanıtım çalışmaları ve bunun sonuçların dair şu örnekleri verdi:

54 ülkede tanıtım

Dünyanın neresinde bir turizm fuarı varsa biz ordayız. Bunun sonucunda da yıl genelinde yüzde 80, haziran-ekim döneminde yüzde 99 doluluğa ulaştık. Geçen yıl 31 olan ağırladığımız ülke sayısını 36’ya çıkararak, Özbekistan, Japonya, Azerbaycan gibi pazarlara girmeyi başardık. Tanıtım destinasyon sayısını 49’dan 54’e çıkardık. Yüzde 8 büyüme hedefimizi yakalayacağız.

İmzalı golf sahası

Sadece golfle ilgili 9 Avrupa ülkesinde, her yıl en az 20 golf turnuvasını Cornelia sponsorluğunda düzenleyerek pazarlama faaliyetlerimizi etkin bir şekilde sürdürüyoruz. Belek sahalarında 2010’da bir önceki yıla göre oynanan oyun sayısı yüzde 11 arttı. Cornelia Golf Club’ta bu oran yüzde 35 oldu. Belek’de iki tane imzalı saha var, biri bizim. Nick Faldo gibi dünya golfünün dev isimlerinden birinin dizayn ettiği bir sahamız var ve burası Avrupa’nın en iyilerinden.

Haberin Devamı

2012’de turnuva var

Nick Faldo sahasında 4 yılda toplam 169 bin 918 oyun oynandı. Önümüzdeki yıla ilişkin hedefimiz bunu yüzde 10 artırmak. Zaten önümüzdeki yıl, bu sahamız, Dünya Amatör Golf Şampiyonası’na ev sahipliği yapacak. Bu şampiyonaya aday olduğumuz ilk yıl kazanmamız federasyonun da başarısı. Bu organizasyon Belek’teki golf turizminin gelişmesi açısından çok önemli.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!