Stepne tarih oluyor.... Yeni otomobillerin sadece yüzde 3’ü yedek lastikle geliyor

Güncelleme Tarihi:

Stepne tarih oluyor.... Yeni otomobillerin sadece yüzde 3’ü yedek lastikle geliyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 27, 2023 07:00

BUNDAN yaklaşık 5-10 yıl öncesine kadar neredeyse satılan her otomobilde bulunan stepne yani yedek lastik dönemi bitiyor. Otomobil üreticileri artık araçlara stepne yerine lastik tamir kiti koymayı tercih ederken, bu tercihin iki temel sebebi var; maliyetleri ve yakıt tüketimini düşürmek.

Haberin Devamı

Ancak, stepnesi olmayan otomobillerin yolda kalma ihtimali de bir hayli yüksek. Konuyla ilgili İngitere’de yapılan bir araştırmada, 28 markaya ait 313 yeni otomobil modeli incelendi. Yapılan incelemede otomobillerin yalnızca yüzde 3’üne denk gelen 8 otomobil modelinde stepnenin standart olarak geldiği ortaya çıktı.

EMİSYON HEDEFLERİ

Büyük Britanya Otomobil Kulübü’nün (RAC) yaptığı araştırmaya göre, üreticilerin stepneden vazgeçmesinin en büyük sebebleri, ağırlığı 20 kilogramı bulan yedek lastiklerin yakıt tüketimini olumsuz etkilemesi ve üreticilerin egzoz emisyonlarını tutturmak için stepnelerden vazgeçmesi olarak gösterildi. Araştırmada, bu durumun tüketicilerin aleyhine olduğunun ve yolda kalma oranlarını son yıllarda önemli oranda arttırdığının da altı çizildi. Araştırmada, sürücülerin artık yedek lastik almak için ekstra para ödemesi gerektiği ve bunu mantıklı bir yatırım olarak gördükleri de kaydedildi.

Haberin Devamı

BURSALI EGEA LİSTEYE GİRDİ

ARAŞTIRMA kapsamında, İngiltere’de satılan 313 otomobil modelinin sadece 8’inde stepne bulundu ve bunların yarısının aynı modelin farklı varyantlarına ait olması dikkatleri çekti. Listede Tofaş tarafından Bursa’da üretilen Fiat Tipo/Egea da bunurken diğer 7 model ise şu şekilde sıralandı; Ford Focus, Hyundai Sante Fe (PHEV), Land Rover Defender, Seat Ateca, Suzuki Across, Volvo XC90 ve Toyota Land Cruiser.

BAKMADAN GEÇME!